Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام آباد - ایرنا - رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در کشور پاکستان (کراچی) بر لزوم برندسازی کالاهای صادراتی و کوتاه شدن دست واسطه های بازار به منظور صادرات کالای با کیفیت به بازار پاکستان تاکید کرد.

'مراد نعمتی زرگران' روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا، پاکستان را دروازه ورود ایران به دنیای شرق دانست و اظهارداشت: اکنون اهمیت توافق تجارت آزاد ایران با پاکستان حتی از روابط بانکی با این کشور بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به افزایش 35 درصدی حجم مبادلات تجاری دو کشور طی سال گذشته میلادی، تصریح کرد: افزایش ارزش مبادلات تجاری دو کشور به میزان 5 میلیارد دلار با گسترش تعامل بازرگانان دو کشور، کوتاه شدن دست واسطه ها از صادرات و صادرات کالای با کیفیت به پاکستان قابل تحقق است.
نعمتی زرگران از قیر و سرامیک و کاشی به عنوان دو کالای صادراتی ایران به پاکستان یاد کرد و گفت: تجارت جمهوری اسلامی با پاکستان در شرایط فعلی بیشتر به صورت غیر رسمی است که باید بازرگانان و فعالان تجاری دو کشور بیش از گذشته با توانمندی ها و ظرفیت های تجارت طرف مقابل آشنا شوند.
رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در کشور پاکستان (کراچی) همچنین در بخش دیگری از سخنانش با تشریح اقدامات این رایزنی در راستای افزایش مبادلات تجاری ایران و پاکستان، گفت: اخیرا جمعی از اعضای اتحادیه کاشی و سرامیک جمهوری اسلامی ایران در سفر به کراچی پاکستان در خصوص رفع موانع غیرتعرفه ای تجارت دوجانبه در راستای رونق تبادلات اقتصادی دو کشور توافق کردند.
نعمتی زرگران با بیان دستاوردهای این سفر گفت:این هیات در مدت زمان حضور خود در کراچی با مسئولان فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع پاکستان، جمعی از مسئولان گمرک در کراچی، اعضای انجمن واردکنندگان کاشی و سرامیک و همچنین انجمن آبادگران و سازندگان پاکستان به عنوان بزرگترین بخش دارای نیروی کار شاغل در پاکستان بعد از بخش کشاورزی، دیدار و نشست های مشترکی برگزار کرد.
وی اختصاص پاویون 150 متری در نمایشگاه Build Asia2017 که آذرماه سالجاری در شهر کراچی پاکستان برگزار می شود به شرکت های ایرانی، پیگیری رفع موانع غیر تعرفه ای از جمله قیمت پایه کاشی و سرامیک و برنامه ریزی سفر آتی هیات پاکستانی به کشورمان برای پیگیری تواف های انجام شده را از مهم ترین نتایج سفر هیات ایرانی به کراچی عنوان کرد.
آمار رسمی موجود درخصوص حجم صادارات و واردات میان ایران و پاکستان، حاکی است در سال 1394، کل مبادلات تجاری رسمی میان دو کشور تنها 861 میلیون دلار بوده است.
این رقم در سال 1395 سیر صعودی خود را آغاز کرد.
اعداد و ارقام مربوط به سال 1395 حاکی است حجم تجارت دوسویه بین ایران و پاکستان در این سال، به بیش از یک میلیارد و 150 میلیون دلار افزایش یافت. انتظار می رود در پایان سال جاری، تجارت میان دو کشور نسبت به سال گذشته نیز افزایش یابد.
ارزش اقلام صادراتی ایران به پاکستان در سال 1395 بیش از 795 میلیون دلار و واردات از این کشور همسایه حدود 365 میلیون دلار بود.
آساق**6125 **خبرنگار: سیدبهادر حسینی **انتشار: زهرا هژبری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۴۱۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد

مهدی ضیغمی، رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران و دومین اجلاس همکاری های اقتصادی ایران و آفریقا در جمع خبرنگاران گفت: ایران بازارهای صادراتی عراق را از دست نخواهد داد. امیدواریم توافق جامع تجاری میان ایران و عراق به زودی امضا شود تا ایران بتواند به رقم توافق شده ۲۰ میلیارد دلار در تجارت با این کشور برسد.

ضیغمی در مورد صادرات خودرو از ایران به روسیه اظهار کرد: با مجوزی که از سوی استاندارد روسیه ارسال شده صادرات به روسیه و منطقه اوراسیا اتفاق خواهد افتاد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • اعزام ۱۱ رایزن بازرگانی به آفریقا/ خط منظم هوایی باید ایجاد شود
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل «مرز صلح» به «مرز شکوفایی»
  • واردات گوشت گرم از آفریقا
  • تجارت آزاد با پاکستان در انتظار پاسخ طرف پاکستانی/ واردات گوشت گرم از آفریقا
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان، دو همسایه ای که در تجارت غریبه بودند + جدول
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان؛ دو همسایه ای که در تجارت غریبه هستند
  • رسمی شدن هر گونه تجارت غیررسمی میان ایران و پاکستان