Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ‌اتحادیه لوازم صوتی با بیان اینکه دو هزار میلیارد تومان سودی است که سوداگران بازار موبایل از قاچاق به دست می‌آورند گفت: اگر دولت طرح رجیستری را به شکل درستی انجام دهد در واقع واردات به شکل قانونی جایگزین قاچاق و سوداگری در بازار موبایل خواهد شد.


 

ابراهیم درستی، درخصوص طرح رجیستری تلفن همراه به رادیو گفت: طرح رجیستری طرحی لازم است چرا که اکنون حدود 90 درصد تلفن‌های همراه بالای 700 هزار تومان قاچاق هستند که برنده اصلی در این نوع بازار سوداگران هستند، چراکه بدون پرداخت عوارض گمرکی صاحب سودهای کلان می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اگر دولت این طرح را به شکل درستی انجام دهد در واقع واردات به شکل قانونی جایگزین قاچاق و سوداگری در بازار موبایل خواهد شد.
رئیس ‌اتحادیه لوازم صوتی با بیان اینکه افق روشنی برای این طرح وجود دارد گفت:‌ اکنون هماهنگی بین سه اپراتور تلفن همراه (همراه اول، ایرانسل و رایتل) وجود دارد.
به گزارش تسنیم، درستی با بیان اینکه دو‌هزار میلیارد تومان، سودی است که سوداگران بازار موبایل از عدم نظارت برای جلوگیری از قاچاق به دست می‌آورند گفت: این مقدار کمی نیست که قابل گذشت باشد و بتوان عدم نظارت بر آن را تحمل کرد.
طرح رجیستری گوشی موبایل آغاز شد
طرح رجیستری گوشی موبایل از روز گذشته با ‌آغاز مانیتورینگ شبکه اجرا شد و فعلا در این مرحله هیچ محدودیتی برای مشترکان اعمال نمی‌شود تا اوایل آبان که یک یا چند مدل از گوشی‌های قاچاق غیرمجاز اعلام خواهند شد.
به گزارش فارس، تا چند روز آینده که هنوز گوشی‌های موردنظر اعلام نشده‌اند هیچ محدودیتی برای مشترکان موبایل ایجاد نخواهد شد.
حمیدرضا دهقانی‌نیا، معاون فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تأکید بر اجرای رجیستری از روز 28 مهر ماه اظهار داشت: مدل‌های ممنوعه با یک فرصت زمانی کوتاه یک یا دو روزه اعلام می‌شوند که امکان سوءاستفاده برای قاچاقچیان فراهم نشود.
در این شرایط برخی فروشندگان گوشی موبایل به خریداران خود اعلام کرده‌اند که اگر قصد خرید گوشی دارند عجله کنند یا گوشی‌های خریداری شده را قبل از 28 مهر فعال کنند که در غیر این صورت شاید قابل استفاده نباشد.
اما به گفته دهقانی‌نیا، تنها مانیتورینگ شبکه آغاز می‌شود و قرار نیست هیچ گوشی حتی اگر قاچاق باشد غیرفعال شود.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا لازم است مردم از روز جمعه شناسایی سریال گوشی جدیدی که قصد خرید آن را دارند استعلام کنند، گفت: از روز جمعه تنها مانیتورینگ شبکه آغاز می‌شود و فعلاً نیازی به استعلام‌گیری نیست که در آینده سامانه‌ای پیامکی برای استعلام شماره سریال گوشی توسط کاربران اعلام خواهد شد.
بنا بر اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تلفن‌های همراه قاچاق ممکن است به دلیل میزان جذب ‌اشعه بالا سلامت کاربران را نیز به خطر بیندازند. همچنان‌که در مواردی میزان جذب ‌اشعه در برخی گوشی‌های قاچاق تا 14 برابر حد استاندارد گزارش شده است.
با اجرای طرح رجیستری گوشی تلفن همراه هر گوشی با یک شناسه منحصر به فرد در شبکه معرفی می‌شود و از این رو پیگیری موبایل‌های سرقتی تسهیل خواهد شد. علاوه ‌بر این به دلیل واردات رسمی و مشخص بودن واردکننده و شرکت گارانتی‌کننده، کیفیت خدمات پس از فروش موبایل در کشور ارتقا خواهد یافت.
به گفته معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کانالHAMTA_NTSW@ در سه شبکه اجتماعی سروش، تلگرام و گپ به مردم اطلاع‌رسانی می‌کند.

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۰۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم

در یک آزمایش دو گوشی گلکسی اس ۲۴ و آیفون ۱۵ پرومکس داخل ظرفی قرار داده شد تا درون فریزر قرار بگیرند. نتیجه این آزمایش را در ویدئوی زیر مشاهده می‌کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم
  • یکی از اصلی ترین ارکان های مقابله با قاچاقچیان حیات‌وحش دادن آموزش است
  • دستگیری باند قاچاقچیان احشام در دهلران
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • دستگیری سارق گوشی همراه با ۸ فقره سرقت در کهگیلویه
  • لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت
  • تاوان میلیاردی برای قاچاقچیان گاز مایع یارانه‌ای در قم
  • تاوان میلیاردی برای قاچاقچیان گاز مایع یارانه ای در قم
  • گوشی گلکسی A12 ناچو سامسونگ + قیمت موبایل Samsung Galaxy A12 Nacho
  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟