Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کارشناس علوم قرآني گفت: در اولين روز از ماه صفر اسراي کربلا و سرهاي مطهر شهدا به شام وارد مي شوند و دشمنان اهل بيت(ع) و شاميان به اين خاطر شادي مي کنند.

حجت الاسلام والمسلمين محمد باقريان کارشناس علوم قرآني در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگي خبرگزاري ميزان، درباره وقايع اولين روز از ماه صفر گفت: ماه صفر که صفر المظفر نيز مي نامند ماه غم، اندوه و گرفتاري است، در اولين روز اين ماه اسراي کربلا و سرهاي مطهر شهدا به شام وارد مي شوند و دشمنان اهل بيت و شاميان به اين خاطر شادي مي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: در روايات آمده است، در آن زمان براي ورود به شام مسير باريک و کوتاهي تا دروازه "ساعات" وجود داشت، اما ورود سرهاي مطهر شهداي کربلا در اين مسير کوتاه چندين ساعت طول کشيد، چراکه مردم ستمگر آمده بودند که سرهاي اسرا را تماشا و شادي کنند، همه هلهله مي کردند، کف مي زدند، سنگ پراني مي کردند، بي احترامي مي کردند و زخم و زبان مي زدند.
باقريان با اشاره به غم و اندوه وارد شده بر اهل بيت(ع) اظهار کرد: اول ماه صفر روزي است که اهل بيت را وارد شام مي کنند، در خرابه که سقفي نداشته جاي مي دهند و امام سجاد(ع) روزها از گرما و شب ها از سرما در آزار و اذيت بودند که در اين ميان شهادت "حضرت رقيه(ص)" رخ مي‌دهد و مراسم سوم، هفتم و چهلم ايشان برگزار مي شود. اين اتفاقاتي است که در اين ماه براي اهل بيت عصمت و طهارت افتاده است.
اين کارشناس علوم قرآني درباره حزن و اندوه در اين ماه اظهار کرد: صفر ماه غم، اندوه و بلاست؛ مصيبت ها از اول اين ماه اتفاق مي افتد، بيستم ماه روز اربعين، 28 صفر روز رحلت پيامبر و همچنين شهادت امام حسن مجتبي(ع) در روز هفتم و آخر ماه صفر نيز روز شهادت امام رضا(ع) رخ مي دهد، بنابراين اول، وسط و آخر اين ماه با مصيبت است، به واسطه وقايع روزهاي صفر، شادي در اين ماه مناسب نيست.
باقريان درباره دعاهاي اين ماه و رفع بلا و مصيبت در اين ايام نيز بيان کرد: از جمله دعاهايي که وارد شده است و شيخ کاشاني و شيخ عباس قمي هم آن را بيان کرده، عبارت است از: "يا شَديدَ الْقُوي‏ وَيا شَديدَ الْمِحالِ يا عَزيزُ يا عَزيزُ يا عَزيزُ ذَلَّتْ بِعَظَمَتِکَ جَميعُ خَلْقِکَ فَاکْفِني‏ شَرَّ خَلْقِکَ يا مُحْسِنُ يا مُجْمِلُ يا مُنْعِمُ يا مُفْضِلُ يا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ سُبْحانَکَ اِنّي‏ کُنْتُ مِنَ الظَّالِمينَ فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَنَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَکَذلِکَ نُنْجِي الْمُؤْمِنينَ وَصَلَّي اللَّهُ عَلي‏ مُحَمَّدٍ وَ الِهِ‏ الطَّيِّبينَ الطَّاهِرينَ!(مفاتيح الجنان)" که هر روز بايد 10 مرتبه خوانده شود تا از بلاهاي آن روز در امان بمانيم. در اين دعا صفات خدا را نام مي بريم و مي گوييم اي خداي عزيز من را از شر دور کن.
وي ادامه داد: از ديگر اعمالي که در اين ماه بسيار بر آن سفارش شده است، مي توان به نيت شهداي کربلا، امام سجاد (ع)، حضرت زينب(ص)، سلامتي امام زمان (عج) و اسراي کربلا هر روز را صدقه دهيد.
باقريان خاطر نشان کرد: براساس کتاب اقبال الاعمال از سيد طاووس روز سوم ماه صفر دو رکعت نماز دارد؛ فرد رکعت اول قرائت سوره حمد و سوره فتح و در رکعت دوم حمد و سوره توحيد بخواند، بعد از آن صد مرتبه صلوات، صد مرتبه اللهم العن آل ابي سفيان، صد مرتبه استغفار بگويد و بعد از آن حاجت خود را از خداوند طلب کند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۱۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظات خداحافظی غم‌بار بستگان با شهدا در رفح+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، منابع محلی تصاویری منتشر کرده اند که به لحظات خداحافظی بستگان و آشنایان با شهدای غزه در شهر رفح در جنوب این باریکه مرتبط است.

این در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین امروز اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۳ کشتار و جنایت دیگر را در حق فلسطینیان در این باریکه مرتکب شده است.این وزارتخانه افزود که در این حملات ۳۴ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۸ نفر دیگر زخمی شدند. هنوز بیش از ۸۰۰۰ نفر هم مفقود و زیر آوار هستند. شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷ هزار و ۶۴۳ نفر رسیده است. ۷۲ درصد از شهدا و مجروحان نیز زن و کودک هستند.

کد خبر 6092067 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • حال و هوای مرقد مطهر حضرت عباس(ع) در کربلا
  • پیکر مطهر شهید عشیری لیوسی؛ پس از ۴۰ سال کشف و شناسایی شد
  • شناسایی پیکر مطهر دو شهید جاویدالاثر خوزستان پس از ۴٠ سال
  • فارس میزبان پیکر مطهر شهید علاءالدین اسدپور می‌شود
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد
  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • ۱۲۰۰ وصیت نامه شهدای استان سمنان چاپ شده است
  • لحظات خداحافظی غم‌بار بستگان با شهدا در رفح+ فیلم
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است