Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- استفاده از خمیر مرغ در سوسیس و کالباس ممنوع است، راز افرادی که هیچگاه سرما نمی‌خورند و ... از جمله اخباری است که بسته سلامت میزان امروز به آن‌ها پرداخته است.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، استفاده از خمیر مرغ در سوسیس و کالباس ممنوع است، راز افرادی که هیچگاه سرما نمی خورند، کاهش ریسک بیماری قلبی با انجام مدیتیشن و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله اخباری است که بسته سلامت میزان امروز به آن ها پرداخته است.

استفاده از خمیر مرغ در سوسیس و کالباس ممنوع است

جام جم: طبق آخرین ویرایش استاندارد ملی ایران استفاده از خمیر مرغ در فرآورده سوسیس و کالباس و سایر فرآورده های گوشتی ممنوع شده است و هیچ واحد تولیدی مجاز به استفاده از آن نیست و در صورت مشاهده استفاده از این ماده در فرمولاسیون فرآورده، واحد تولیدی به مراجع ذی صلاح قانونی معرفی و مطابق قانون با آن برخورد خواهد شد. واحدهای تولیدی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد سالیانه حداقل 2 بار مورد بازرسی قرار گرفته و 4 بارنیز از محصولات تولید شده نمونه برداری و در آزمایشگاه های اداره کل یا همکار سازمان ملی استاندارد مورد آزمایش قرار می گیرد. علاوه بر آن، تمامی واحدها، دارای مدیران کنترل کیفیت واجد صلاحیت از سوی سازمان ملی استاندارد هستند که در طول مدت فعالیت، بر محصولات تولیدی نظارت می‌کنند. در فرمولاسیون تمامی فرآورده های سوسیس و کالباس از مواد نگهدارنده استفاده می شود . چه در فرآورده 90درصد گوشت یا فراورده40درصد گوشت. اما مصرف کنندگان برای تهیه این فرآورده باید حداقل به این نکات توجه کنند:ابتدا اینکه مطمئن شوند شرایط نگهداری محصول چگونه است یعنی در یخچال نگهداری شده است یا نه.دوم اینکه به تاریخ انقضای محصول توجه کنند درصورت نبود تاریخ تولید و انقضاء از خرید این محصول خودداری شود. سومین نکته این است، این فرآورده گوشتی حتما باید دارای علامت استاندارد باشد. توجه به کد ده رقمی مندرج در زیر نشان استاندارد نیز ضروری است و مصرف‌کنندگان می‌توانند شماره مذکور را به سامانه 10001517 پیامک کنند و از اصالت نشان استاندارد آن مطمئن شوند.


چه کسانی نباید نوشابه‌ انرژی‌زا بخورند؟

سلامت آنلاین: مؤسسه ملی سلامت آمریکا اعلام کرده است که مراجعه اورژانسی کسانی که از نوشابه‌های انرژی‌زا استفاده می‌کنند به ویژه در افراد بالای ۴۰ سال بین سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱ دو برابر شده است. نوشابه‌های انرژی‌زا از آنجایی خطرناک هستند که مقادیر بالایی کافئین‌ در آنها وجود دارد و همین امر باعث بالا رفتن جدی ریتم قلب و بروز مشکلاتی در جریان خون و فشار خون می‌شود. محققان انجمن قلب آمریکا هشدار داده‌اند نوشابه‌های انرژی‌زا به ویژه برای افرادی که از قبل مبتلا به فشار خون بالا یا مشکلات قلبی بوده‌اند، می‌تواند مهلک باشد و حتی زندگی آنها را به خطر بیاندازد. این نوشابه‌ها همچنین الگوی خواب را مختل می‌کنند، باعث تپش قلب و اضطراب شده، منجر به بروز مشکلات گوارشی می‌شوند، فشار خون را بالا می‌برند و سبب کم‌آبی بدن می‌شوند. در موارد خطرناک، نوشیدن این قبیل نوشابه‌ها می‌تواند منجر به مرگ شود. پزشکان توصیه می‌کنند که افراد سعی کنند تا حد امکان بدون استفاده از نوشابه‌های انرژی‌زا انرژی بدن خود را بالا ببرند. این مسئله به ویژه در کودکان و دانش‌آموزان اهمیت بیشتری دارد؛ به طوری که محققان تاکید می‌کنند در کودکان باید آب و چای سبز جایگزین نوشابه‌های انرژی‌زا شود.


راز افرادی که هیچگاه سرما نمی خورند

باشگاه خبرنگاران: دوش آب سرد در زمان کمبود انرژی، میگرن و درد بسیار موثر است. هرچند اثبات علمی در این خصوص وجود ندارد اما به زعم کارشناسان امتحان کردن آن نیز ضرری در پی نخواهد داشت. با دوزهای اندک شروع کنید. هرچند در تابستان یک دوش آب سرد 10 دقیقه ای هم قابل تحمل است اما در زمستان حتی 1 دقیقه پس از آب گرم هم بسیار سخت و دشوار است. بهتر است اگر دارای مشکلات قلبی عروقی هستید ابتدا با پزشک خود مشورت کنید زیرا سرمای ناگهانی ممکن است موجب تغییرات در فشار خون گردد. قرن هاست که زنجبیل به عنوان یکی از داروهای مشکلات گوارشی به صورت وسیع تجویز می شود. محققان بر این باورند که ترکیبات آن موجب تحریک ترشحات، آرامش عضلات روده و کمک به حرکت غذا در دستگاه گوارش می گردد. زنجبیل تازه که با چای یا مستقیما مصرف می شود بهترین است. هرچند زنجبیل در اشکال دیگری چون خشک، پودر و پخته هم موثر است. طبق گزارش سازمان پیشگیری و کنترل بیماری های آمریکا، شستن دست ها اولین عملی است که می بایست برای مقابله با ویروس ها و البته باکتری ها انجام داد. برای این کار دستان خود را برای مدت حداقل 20 ثانیه با صابون معمولی و آب گرم بشویید. تمام قسمت های دستانتان را با فشار به یکدیگر مالیده و حتی زیر ناخن های خود را نیز فراموش نکنید. سپس آنها را با حوله کاغذی یا حوله شخصی خود خشک نمایید. اگرچه تاثیر ویتامین ث و روی بر پیشگیری از سرماخوردگی همچنان بحث انگیز است اما برخی از تحقیقات نشاندهنده اثر مثبت ویتامین ث خصوصا بر روی افرادی که تحت فشارهای استرسی شدید قرار دارند است. همچنین طبق تحقیقات، روی می تواند در پیشگیری از تکثیر ویروس ها کارساز باشد.


چند ماده غذایی که باعث ایجاد سنگ کلیه می‌شود

قبل از هر چیزی باید گفت که هر ماده غذایی مفید برای بدن لازم است. مشکل زمانی بروز می‌کند که دچار افراط شویم. مصرف به اندازه قهوه بدون شک برای بدن مفید خواهد بود اما زیاده روی در مصرف آن باعث بروز مشکلاتی می‌شود که کلیه‌ها نیز در امان نخواهند ماند. اگر شما به طور ژنتیکی مستعد سنگ کلیه هستید باید از مصرف مواد غذایی حاوی اگزالات بپرهیزید. اگزالات جزو ترکیبات سنگ‌ساز است. ریواس نیز جزو آن دسته از سبزیجاتی است که حاوی میزان زیادی از این ترکیب بوده و می‌تواند خطر تشکیل سنگ کلیه را بالا ببرد. اگر مراقب تناسب اندام تان هستید و محصولات غذایی به خصوص نوشیدنی‌های رژیمی را در الویت رژیم غذایی خود گذاشته‌اید بیشتر حواستان را جمع کنید. اکثر افراد به سمت مصرف محصولاتی با شیرین‌کننده‌های مصنوعی می‌روند تا قند کمتری جذب کنند غافل از این که محصولات غذایی حاوی شیرین‌کننده‌های مصنوعی سلامت کلیه‌ها را به خطر می‌اندازد. پروتئین‌های حیوانی به ویژه پروتئین‌هایی که به سختی از بدن دفع می‌شوند خطر تشکیل سنگ کلیه و آسیب به کلیه‌ها را بالا می برند. توجه داشته باشید که گوشت قرمز سرشار از پروتئین و همچنین اسید اوریک است و مصرف زیاد آن باعث تشکیل سنگ کلیه می‌شود. ماهی ساردین، نمک، نوشیدنی های گازدار، سبزیجات سبز رنگ، محصولات لبنی از جمله مواد غذایی است که زیاده روی در مصرف آن ها سبب به وجود آمدن سنگ کلیه می شود.


نحوه محافظت در برابر سرطان سینه را بشناسید

مهر: سابقه خانوادگی و سن از فاکتورهای پرخطر ابتلا به سرطان سینه هستند که قابل تغییر نیستند اما با تغییر در سبک زندگی می توان احتمال ابتلا به سرطان سینه را کاهش داد. حفظ وزن سالم، ورزش منظم، اجتناب از نشستن های طولانی مدت، اجتناب یا محدود کردن هورمون درمانی، از جمله راهکارهایی است که انجمن سرطان آمریکا برای پیشگیری از سرطان سینه توصیه می کند.


نابودی سلول های سرطانی با استفاده از نانو ذرات طلا

محققان روسی و هندی توانستند با تولید نانوذرات ستاره ای شکل طلا سلول های سرطانی را نابود کنند. این ذرات غیرسمی و ارزان امکان تشخیص سرطان در مرحله اولیه را نیز فراهم می سازند. عضو تیم تحقیق از موسسه فیزیک هسته ای ساها کلکته، در این باره می گوید: تمرکز تحقیق ما فرمول بندی نانوساختارهای خوش خیم مناسب با اهداف پزشکی بود. به نظر می رسد این نانوذرات ستاره ای شکل موثرترین روش PTT (فوتوترمال درمانی) باشند که از اشعه نور برای درمان بسیاری از مشکلات پزشکی، از جمله سرطان، استفاده می کند. در این فرآیند، نانوذرات متصل شده به تومورها موجب ایجاد گرما در واکنش به نور لیزر استفاده شده به شکل بیرونی می شوند. این روش به عنوان یک شیوه مستقل برای درمان سرطان به خوبی به اثبات رسیده است. به گفته محققان، زمانیکه نانوذرات به منطقه تحت تاثیر تومور می رسند، آن منطقه از طریق پالس لیزر نابود می شود. نانوذرات نور را جذب کرده و همانند لنز بر آن تمرکز می کنند، و آن را مستقیم به سوی لبه تیز ستاره هدایت می کنند. سپس این نور به گرما تبدیل می شود (با درجه حدود ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ درجه سانتیگراد) که بر نوک ستاره متمرکز می شود. جریان گرمای ایجادشده غشاء سلول سرطانی را شکافته و آن را نابود می کند و در عین حال به سلول های سالم هم آسیبی نمی رساند.به گفته محققان دانشگاه ملی علوم و تکنولوژی مسکو، این نانوذرات طلا در محلول اب ویتامین C ساخته شده و در نتیجه ارزان و غیرسمی خواهند بود.

 


کاهو سرشار از مواد معدنی و انواع ویتامین‌هاست

مدیکال نیوز تودی: برخی افراد تصور می‌کنند کاهو نوعی سبزی است که تنها برای تهیه سالاد کاربرد دارد و حاوی هیچ گونه ماده مغذی نیست اما این سبزی سرشار از مواد معدنی و انواع ویتامین‌هاست. همچنین این سبزی دارای مقدار کمی کربوهیدرات و قند است و میزان آب موجود در آن بالاست. این سبزی سرشار از مواد معدنی همچون پتاسیم، کلسیم، منیزیم و فسفر است. کاهو علاوه بر مواد معدنی حاوی چند نوع ویتامین است. این سبزی سرشار از ویتامین K و بتاکاروتن است که بدن آن را به ویتامین A تبدیل می‌کند. این سبزی برگ‌دار از سطح بالایی از اسید فولیک و ویتامین C برخوردار است. همچنین ویتامین‌های A و C نقش کلیدی در تعادل و حفاظت از سیستم‌های بدن بازی می‌کنند. علاوه براین، وجود این دو ویتامین در کاهو باعث شده این سبزی گزینه مناسبی در رژیم‌های غذایی مفید برای قلب باشد. همچنین این دو آنتی اکسیدان مانع از انباشت کلسترول در عروق و شکل‌گیری پلاک‌ها می‌شود. ویتامین A با حفظ سلامت چشم‌ها هم مرتبط است و خوراکی‌های غنی از این ویتامین همچون کاهو می‌تواند از بروز بیماری‌های چشم که ابتلا به آن‌ها با افزایش سن بیشتر می‌شود، جلوگیری کند.


انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

 

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۳۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، با افزایش سن، غذاهایی که مصرف می‌کنیم می‌توانند بر تناسب اندام، ظاهر، کیفیت زندگی و خطر ابتلا به بیماری ما تاثیر بگذارند. بدن ما برای حمایت از روند طبیعی پیری به مواد مغذی مختلفی متکی است و برخی از مواد مغذی ممکن است به کاهش علائم پیری کمک کنند.

توجه به این نکته مهم است که مصرف غذاهای خاصی شما را به‌طور قابل‌توجهی جوان‌تر نشان نمی‌دهد و تغذیه تنها یکی از جنبه‌های پیشگیری از پیری است، با این حال، افزودن غذاهای غنی از مواد مغذی به رژیم غذایی می‌تواند به شما کمک کند که با بالا رفتن سن، بهترین ظاهر و احساس خود را داشته باشید.

یکی از راه‌های شگفت‌انگیز تغییر بدن شما با افزایش سن، در واقع مربوط به پوست شماست ما در مورد چین و چروک، خطوط ریز، لکه‌های پیری، آسیب‌های ناشی از نور خورشید و تولید کمتر کلاژن صحبت می‌کنیم. بنابراین، اگر به شما بگوییم کاری بسیار ساده وجود دارد که می‌توانید برای کند کردن پیری پوست انجام دهید، چه می‌شود و یا به‌طور خاص بگوییم، این پیشگیری با میوه مغذی و خوشمزه‌ای است که می‌توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

منظور ما هندوانه است؛ این میوه‌ مورد استفاده بیشتر در تابستان و میوه رفع تشنگی را می‌توان به‌طور کامل به‌عنوان میوه، به اسموتی‌ها اضافه کرد، یا در سالادها ریخت. هندوانه بومی آفریقا و با سابقه‌ای غنی است که هزاران سال قدمت را در بر می‌گیرد و تقریباً در تمام قاره‌های جهان رشد می‌کند.

هندوانه عمدتاً به دلیل آبرسانی آن شناخته شده است زیرا ۹۲ درصد این میوه از آب تشکیل شده است. همین خاصیت آبرسانی هندوانه به مبارزه با پیری نیز کمک می‌کند. توجه کنید که هیدراتاسیون برای سلامت کلی بدن مهم است و تاثیر خوب آن می‌تواند روی پوست شما نیز ظاهر شود.

دکتر آلوک ویج، متخصص پوست کلینیک کلیولند، ایالات‌متحده توضیح داد که اگر بدن شما کم آب شد، خارجی‌ترین لایه (استراتوم شاخی) حاوی آب کافی نخواهد بود و اگر آن را فشار دهید، پوست به حالت خود باز نمی‌گردد، با این حال، این تنها کاری نیست که هندوانه برای جوان نشان دادن شما انجام می‌دهد.

دانه های هندوانه را دور نریزید | خواص خوردن آب هندوانه

چگونه مصرف هندوانه می‌تواند به شما کمک کند جوان‌تر به نظر برسید

هندوانه حاوی آنتی‌اکسیدان‌های ویتامین C، گلوتاتیون، لیکوپن و بتاکاروتن است و این مواد مغذی می‌توانند به سلامت پوست شما کمک کنند. ویتامین C برای تولید کلاژن ضروری است. کلاژن چیزی است که به پوست شما خاصیت ارتجاعی و استحکام می‌بخشد و در عین حال گردش سلولی پوست را نیز افزایش می‌دهد.

گلوتاتیون با بهبود سلامت سلولی، محافظت در برابر استرس اکسیداتیو که منجر به چین و چروک می‌شود و مبارزه با لکه‌های پیری و حلقه‌های تیره زیر چشم، با پیری مبارزه می‌کند.

لیکوپن احتمالاً یکی از آنتی‌اکسیدان‌های مورد بحث در هندوانه است، عمدتاً به این دلیل که رنگ قرمز مشخصه هندوانه را به آن می‌بخشد. همچنین یکی از خواص این میوه است که با سرطان و دیابت در ارتباط است. وقتی صحبت از پیری می‌شود، لیکوپن وظیفه بسیار مهم محافظت از پوست شما در برابر آسیب‌های خورشید را انجام می‌دهد و این کار با کاهش قرمزی پوست و جلوگیری از اثرات پیری نور انجام می‌شود. شاید قبلاً نیز شنیده باشید که اگر از مصرف ضد آفتاب خودداری کنید، پیرتر به نظر می‌رسید. در حالی که استفاده از کرم ضد آفتاب و کلاه محافظ، هنوز در خارج از منزل ضروری است، مصرف هندوانه نیز می‌تواند لایه‌ای از محافظت برای شما فراهم کند.

بدن شما می‌تواند از بتاکاروتن برای تولید ویتامین A استفاده کند. مشتقات مصنوعی ویتامین A، به نام رتینوئید، همان چیزی است که ما به شکل محصولات ضد پیری روی پوست خود استفاده می‌کنیم. آنها به ترمیم پوست شما کمک، از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری و با آسیب سلولی و پیری پوست مبارزه می‌کنند.

سایر مواد مغذی دوستدار پوست در هندوانه، شامل ویتامین E، ویتامین B۶ و ال سیترولین هستند. ویتامین E در جلوگیری از دست دادن رطوبت، حفظ پوست نرم و محافظت در برابر آسیب سلولی مرتبط، در حالی که ویتامین B۶ برای مبارزه با آکنه مهم است. ال سیترولین به ال آرژنین تبدیل می‌شود و از پوست شما در برابر واقعیت‌های خشن آب‌وهوای امروز و آلودگی‌های محیطی محافظت می‌کند.

آیا مصرف موضعی هندوانه نیز کمک‌کننده خواهد بود؟

شاید متوجه شده باشید که هندوانه ماده‌ای محبوب در شوینده‌ها و کرم‌های صورت است. استفاده موضعی از این میوه همچنین دارای فوایدی برای پوست است که به شما کمک می‌کند جوان‌تر به نظر برسید. در حالی که ممکن است بتوانید برخی از این فواید را از کرم‌های صورت و شوینده‌های صورت به دست آورید، کارشناسان همچنین استفاده از خود میوه را برای مبارزه با اثرات پیری توصیه می‌کنند.

به گفته دکتر هوارد مراد، متخصص پوست، داروساز و استاد بالینی، آب هندوانه که روی صورت شما مالیده شود می‌تواند به‌عنوان لایه‌بردار طبیعی عمل کند. این متخصص مراقبت از پوست گفت: هندوانه سرشار از اسیدهای آلفا هیدروکسی، اسید سیتریک و اسید مالیک است که لایه‌بردارهای طبیعی محسوب می‌شوند.

به گفته دکتر مراد، علاوه بر این، خواص خنک‌کنندگی این میوه می‌تواند بثورات گرمایی را تسکین دهد و تنها کاری که باید انجام دهید این است که پوست میوه را که قبلا در یخچال گذاشته‌اید روی پوست خود بمالید. استفاده از پوست هندوانه برای بیماری‌های پوستی مانند روزاسه و آفتاب سوختگی نیز توصیه می‌شود. روزاسه، بیماری مزمن پوستی شایع است که صورت را درگیر کرده و با گرگرفتگی، قرمزی، جوش، جوش‌های چرکی و عروق خونی منقبض مشخص می‌شود. چشم‌ها اغلب درگیر شده و ضخیم شدن پوست همراه با بزرگ شدن قسمت‌هایی از بدن، به خصوص بینی، در برخی افراد ممکن است رخ دهند.

همانطور که از قبلا نیز می‌دانید، استفاده موضعی از ویتامین A مصنوعی یا رتینوئیدها با بهبود ظاهر خطوط ظریف و چین و چروک همراه است، اگرچه مشخص نیست که هندوانه مستقیما روی پوست می‌تواند این کار را انجام دهد یا خیر.

محصولات مراقبت از پوست حاوی میوه‌هایی هستند که ادعا می‌کنند این کار را انجام می دهند. شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد و این مورد قطعا یکی از درمان‌های ضد پیری کمتر عجیب و غریبی محسوب می‌شود که ممکن است بخواهید آن را امتحان کنید.

لازم به‌ذکر است، در کنار رژیم غذایی مغذی مملو از غذاهای گیاهی کامل، محافظت از پوست خود را با عادات دیگری مانند استفاده از کرم ضد آفتاب، پرهیز از سیگار، فعال ماندن و استفاده از محصولات مراقبت از پوست مناسب نیز در نظر بگیرید.

کد خبر 847403 برچسب‌ها خبر مهم تغذیه سالم تغذیه

دیگر خبرها

  • این مواد غذایی را با نوشابه نخورید
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
  • کشف وتوقیف ۲۲ بسته نوشابه انرژی زا قاچاق در ورزنه
  • آیا مصرف بیش از حد ویتامین دی برای بدن مضر است؟
  • با مصرف این میوه جوان شوید
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف