Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@16:28:47 GMT

برپایی نمایشگاه کتاب به اقتصاد نشر کمک می کند

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۵۳۵۸۲

برپایی نمایشگاه کتاب به اقتصاد نشر کمک می کند

خبرگزاری شبستان: یک نویسنده مطرح کشوری از نمایشگاه کتاب به عنوان یک فرصت یاد کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب استانی به چرخه اقتصاد ناشران کمک می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، ابراهیم حسن بیکی، نویسنده مطرح کشوری در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب گلستان در جمع خبرنگاران گفت: نمایشگاه کتاب رضایت آن دسته از ناشرانی که از شرایط اقتصادی به دلیل عدم تمایل مردم به مطالعه و خرید کتاب ناراضی بودند، تاحدودی جلب  کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته وی، برپایی نمایشگاه کتاب استانی از بهترین اقداماتی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای افزایش سرانه کتاب برداشته است.

 

وی با بیان این نکته که یادداشتی با موضوع "طرح جامع ملی کتاب" نوشته است، خاطرنشان کرد: در این طرح تمامی راهکارهایی که باعث ایجاد اشتیاق مخاطب برای مطالعه کتاب می شود، آمده است.

 

حسن بیکی خواستار برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرستان ها شد و گفت: از نمایشگاه کتاب در شهرستان ها می توان به عنوان یک مسَکن برای افزایش سرانه مطالعه استفاده کرد.

 

وی به ظرفیت مهدکودک و نظام آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: با توجه به این مراکز آموزشی می توان فرهنگ مطالعه را از سنین پائین نهادینه کرد.

 

حسن بیکی خواستار توجه و همکاری تمامی نهادهای فرهنگی به مقوله افزایش سرانه مطالعه شد و گفت: فرهنگ و ارشاد تنها مسئول در این راستا نیست و نیاز است سایر دستگاه های اجرایی به مدد ارشاد بیایند.

 

گفتنی است، یازدهمین نمایشگاه کتاب گلستان از ٢٥ مهرماه کار خود را آغاز کرد و تا ٣٠مهر  نیز پذیرای علاقه مندان است. این نمایشگاه صبح ها ساعت ٩ تا ١٢ و عصرها ١٥:٣٠ تا ٢١ میزبان اهالی فرهنگ و علاقه مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی است.

پایان پیام/417

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۳۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس قزوین 

نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس متوسطه استان قزوین به منظورمعرفی توانمندی‌های مدارس استان در راستای شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم در سرای سعدالسلطنه برپا شده است.

ترویج فرهنگ اقتصادی و استفاده حداکثری ازظرفیت دانش آموزان، هنر جویان، نخبگان، کارآفرینان و ارتباط موثر با مراکز دانش بنیان و شرکت‌های تولیدی، آموزش همراه با تولید، هدایت تحصیلی، معرفی رشته‌ها و مشاغل استان، رویداد کسب و کار و کارآفرینی از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه است.

این نمایشگاه تا یازدهم اردیبهشت از ساعت ۸ تا ۱۵ برای بازدید علاقمندان دایر است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس قزوین 
  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • هندی‌ها به نمایشگاه کتاب تهران نمی‌آیند؟
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنر‌های زیبای دختران میبد
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین