Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-04-28@00:06:50 GMT

بازار املاک کلنگی در بافت فرسوده تهران + قیمت

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۵۳۸۱۹

بازار املاک کلنگی در بافت فرسوده تهران + قیمت

به گزارش بولتن نیوز، اعطای مجوزهای بلندمرتبه سازی در بافت فرسوده که روز گذشته نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر آن را اعلام کرد، به دنبال سایر مشوق‌ها از جمله تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی با سود هشت درصد شرایط مطلوبی را برای سرمایه‌گذاری در این بافت‌ها ایجاد کرده است؛ هر چند هنوز جزئیاتی از این ابلاغیه که گفته می‌شود توسط رئیس جمهوری به وزارت راه و شهرسازی اعلام می شود منتشر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته به نظر نمی‌رسد این ابلاغیه خارج از طرح‌های جامع و تفصیلی و ضوابط شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب برسد؛ چرا که اولا صدور مجوز برای احداث برجهای بالای ۱۲ طبقه اقتضائات خاصی دارد و ثانیا بافت‌های فرسوده بعضا دارای بناهای ارزشمند تاریخی است که باید با احتیاط در این زمینه تصمیم گرفت.

مظنه قیمت املاک کلنگی در بافت فرسوده تهران - مهرماه ۱۳۹۶

 

به دلیل وجود مساله بدمسکنی برای ۱۹ میلیون نفر در کل کشور، توجه ویژه دولتهای یازدهم و دوازدم به نوسازی بافتهای ناکارآمد معطوف شده است. بعد از آنکه دولت متوجه شد موجودی مسکن کشور سه میلیون واحد بیش از تعداد خانوار است تصمیم گرفت تولید مسکن مهر را که وزیر راه وشهرسازی آن را اتلاف سرمایه های کشور می‌داند متوقف و به تکمیل تعهدات دولت قبل اکتفا کند. بر این اساس برنامه نوسازی و بهسازی با راه اندازی ستاد بهسازی متشکل از ۳۲ دستگاه کار خود را در دولت یازدهم آغاز کرد و ابزارهای مالی و مدیریتی در این جهت سوق پیدا کرد.

خردادماه امسال نیز ستاد بازآفرینی بافت‌های فرسوده با اعلام تسهیلات تازه برای نوسازی بافتهای فرسوده اعلام کرد وام مربوط به تسهیلات را دولت و شهرداری تقبل می‌کنند و هزینه مهندس ناظر هم حذف شده است، که ۵۰ درصد این هزینه را شهرداری و ۵۰ درصد بقیه از طریق پروژه پرداخت می شود.

به دنبال این مشوقها زمستان سال گذشته شاهد افزایش ۵۰ درصدی ساخت و ساز در بافت فرسوده شهر تهران بودیم و در چهار ماهه ابتدای سال جاری صدور پروانه‌های ساختمانی در مناطق ۱۱ و ۱۲ که بیشترین تراکم خانه‌های فرسوده را دارد ۵۶ درصد افزایش یافت. این موضوع باعث شد در تیرماه امسال شاهد افزایش ۱۳ درصدی قیمت مسکن در منطقه ۱۲ باشیم که نوعی سیگنال به سرمایه گذاران آینده نگر ارسال کرد.

روز گذشته نیز رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تاکید رئیس‌جمهوری برای نوسازی بافت‌های فرسوده از ابلاغ برنامه جدید ساخت وساز در این بافت‌ها به نهادهای ذی‌ربط ازجمله وزارت راه وشهرسازی خبر داد.

محمدباقرنوبخت با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دولت برای احیای بافت‌های فرسوده شهری، ‌اظهارکرد: رئیس‌جمهوری به دلایل مختلف برای نوسازی بافت‌های فرسوده اولویت‌ قائل شده‌اند. ‌ به این ترتیب که بخش‌هایی ازشهرها نیازمند مرمت است که بایدبتوانیم این بافت‌های فرسوده را قطعه قطعه بازسازی کنیم.

وی ادامه داد: ممکن است این کار خیلی به پول دولتی نیازی نداشته باشد، ‌ افرادی آمادگی سرمایه‌گذاری دارند تا در واحدهای کوچک برج یا ساختمان‌های بلندمرتبه‌ ای را بسازند.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۳۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آئینی در حاشیه سفر به تبریز و بازدید از پروژه‌های نوسازی و بازآفرینی شهری در گفتگو با شهریار اظهار کرد: تبریز در حوزه بازآفرینی شهری و نوسازی بافت فرسوده از شهرهای پیشتاز کشور بوده و آذربایجان شرقی نیز در رتبه چهارم کشور در نوسازی بافت فرسوده کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه روند نوسازی بافت فرسوده در کشور شتاب بیشتری گرفته است، افزود: بر اساس تسهیلات نهضت ملی مسکن، تسهیلات ارزان قیمت اشتغالزایی در این حوزه و اجرای بسته ۱۹ بندی که مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران را به همراه داشته، به شهرداری‌ها اجازه داده شد متناسب با شرایط اقلیمی و اجتماعی خود بسته خاص خود را تنظیم کنند که تبریز در این زمینه از شهرهای پیشرو بود.

آئینی ادامه داد: با تمهیدات اتخاذ شده به ویژه توسط معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تبریز بسته تشویقی خاص شهر تبریز نیز تدوین و مصوب شد و در حال حاضر اجرایی می‌شود. از شهرداری تبریز جهت پیشتازی در این امر قدردان هستیم و خوشبختانه آمارها نشان می‌دهد روند نوسازی تسریع یافته و در مجموع در کشور نوسازی بیش از ۲۶۲ هزار واحد مسکونی از ابتدای دولت سیزدهم در بافت‌های فرسوده آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی از لحاظ نوسازی بافت فرسوده و بازآفرینی شهری پس از استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان در رتبه چهارم کشوری قرار دارد، یادآور شد: همچنین کلانشهر تبریز از لحاظ نوسازی بافت فرسوده در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

آئینی با قدردانی از عملکرد معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تبریز به جهت تسریع در اجرای مسیرگشایی امتداد ۴۵ متری انقلاب تصریح کرد: کارسازی و اجرای عملیات محور ۴۵ متری که محلات حاشیه نشین و سکونتگاههای غیر رسمی تبریز همچون یوسف آباد، خلیل آباد و احمدآباد را تحت تأثیر خود قرار داده و مرغوبیت ایجاد می‌کند و ثروت مردم در این مناطق افزایش می‌یابد و همین امر باعث می‌شود در آینده نوسازی و مقاوم سازی در این محلات شتاب گرفته و شرایط سکونت بهتری برای مردم ایجاد کند.

وی همچنین با بیان اینکه شهرداری‌ها در مرحله صدور پروانه ساختمانی و مابقی هزینه‌ها مشوق‌های خوبی برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته‌اند، ادامه داد: بسته‌های تشویقی برای بافت فرسوده در شهرها حداقل ۵۰ درصد و در کلانشهرهای مشهد و تبریز تخفیف ۸۰ درصدی در صدور پروانه ساختمانی و هزینه‌ها اعمال می‌شود.

کد خبر 6088197

دیگر خبرها

  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده