Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز از موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، ابراهیم حسن بیگی در این نشست اظهار کرد: اگر بیش از 126 عنوان کتاب توسط بنده منتشر شده نشات گرفته از همین استان بوده و اگر چه ممکن است برخی افراد از استان خود مهاجرت کنند ولی همیشه ریشه خویش را در سرزمین دیرینه خود می دانند.

وی افزود: مشاهیر افتخار هر کشوری هستند و اگر چه زمان از دوره آنها می گذرد آنها فراموش نمی شوند و از آنها به نیکی یاد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر حکومت و دولتی یکی از وظایف خود را رشد نویسندگان و شاعران می داند. در بخشی از وظایف دولت به رشد علمی توجه می کند و نظام آموزشی ما که نام آموزش و پرورش دارد این وظیفه را برعهده دارد.

ابراهیم حسن بیگی اظهار کرد: آموزش و پرورش می تواند به جامعه افراد موفقی را معرفی کند اما نمی تواند با قاطعیت بگوید که شاعران و نویسندگان حاصل فرآیند آموزش در مدارس هستند. ادبیات داستانی در گلستان قبل از انقلاب تنها با یک نویسنده شناخته می شد و این فرد کسی نیست بجز بنیان گذار ادبیات داستانی استان سید حسین میر کاظمی و بعد از انقلاب نیز در ادبیات این استان از وی به عنوان یک داستان نویس بزرگ یاد می شود.

وی گفت: اگر از من بپرسند چگونه نویسنده شدم فعالیت در کانون فرهنگی را مبدا نویسندگی خود می دانم و این کانون مبدا کار بسیاری از نویسندگان است. اگر در شهر و استان خود کلاس های داستان نویسی به پاتوق داستان نویسی تبدیل شود و استمرار در برگزاری آنها فراهم شود موجب استعدادیابی در بین افراد می شود.

ابراهیم حسن بیگی گفت: در دوره پس از انقلاب به عرصه ادبیات ورود پیدا کردم که در این دوره هیچ دستگاهی متولی فرهنگ نبوده ولی علاقه به این حوزه عاملی برای حرکت بنده بود. داستان های خود را از ترکمن آغاز کردم و این به دلیل نگارش تجربیاتم در کتاب های نخستم است.

ابراهیم حسن بیگی در پایان خاطرنشان کرد: رمان، داستان، داستان بلند با موضوعات مختلف دینی، مذهبی، فرهنگی و ... از جمله نگارش های بنده است.

502

ابراهیم حسن بیگی نمایشگاه کتاب گرگان نمایشگاه های فرهنگی ایران مشاهیر نویسندگان نظام آموزشی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۴۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم مبارزه با آفات مگس مدیترانه در باغات مازندران

سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران گفت: با توجه به افزایش دمای بهاره مبارزه با آفات مگس میوه مدیترانه‌ای در باغات مازندران ضروری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، فرید بیگی با اشاره به افزایش جمعیت مگس میوه مدیترانه‌ای گفت: با توجه به شروع فصل گرما مدیریت این آفت در باغات مرکبات و سیاه ریشه ضرورت دارد.

وی افزود: برای جلوگیری از طغیان  این آفت در ماه‌های آینده روش‌های مبارزه باید در باغات اجرا شود.

 بیگی گفت: با افزایش جمعیت و شکار مگس میوه مدیترانه‌ای در ایستگاه‌های ردیابی باغات سیاه ریشه و مرکبات برداشت سریع تمام میوه‌های رسیده باقیمانده روی درخت نارنج و پرتقال والنسیا در باغات، فضای سبز شهری و روستایی، خانه ویلا، مجتمع‌های تفریحی ساحلی باید انجام شود.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران به برداشت به موقع تمام میوه‌های رسیده فصل بهار شامل شلیل، هلو، آلوچه، آلو و ازگیل ژاپنی اشاره کرد و یادآور شد: برای جلوگیری از گسترش آلودگی به ارقام متوسط و دیررس هسته دار و دانه دار از روش‌های مدیریت و مبارزه با  آفت استفاده می‌شود.

بیگی گفت: باغداران مدیریت بهداشت کف باغ را انجام دهند و با حذف  علف‌های هرز باغ و حاشیه باغات با جمع آوری و دفن میوه ریخته شده پای درختان در عمق 50 سانتیمتری خاک برای کاهش آلودگی اقدام کنند.

سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران نصب تله‌های جلب کننده حاوی مایع سراتل، سراتراپ، سراتینکس به تعداد 20 الی 30 عدد تله در هر هکتار در مرحله اول را مهم و ضروری دانست و افزود: این تله‌ها در باغات سیاه ریشه یا باغات مختلط مرکبات و سیاه ریشه و در باغاتی که سابقه آلودگی را دارند باید انجام شود و  با هماهنگی و مشاوره با کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک‌های گیاهپزشکی از بین بردن جمعیت اول فصل آفت مگس مدیترانه‌ای انجام شود.

بیگی طعمه پاشی با استفاده از پروتئین هیدرولیزات را یکی دیگر از راهکارها برای مقابله با مگس میوه اعلام و عنوان کرد: حشره کش مالاتیون بصورت طعمه مسموم روی تنه و برگ و شاخه و علف‌های هرز زیر درختان بر اساس دستورالعمل و طبق مشاوره کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک‌های گیاهپزشکی اجرا شود و مشاهده شکار روزانه 2 الی 3 عدد مگس در روز در یک تله نصب شده از روش‌های مدیریتی و کنترل آفت مگس میوه مدیترانه‌ای است.

وی گفت: باغداران برای کسب اطلاعات  بیشتر به کارشناسان حفظ نباتات در مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و کلینیک‌های گیاهپزشکی مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیگی: به ارونوف باختیم نه پرسپولیس
  • کتاب «آینده می‌افتد زمین» رونمایی می‌شود
  • کتاب جدید بهمن پگاه راد رونمایی می شود
  • ۴ رمان مریلین رابینسون، نویسنده محبوب داریوش مهرجویی در نمایشگاه کتاب
  • بازسازی امامزاده ابراهیم(ع) نیازمند استفاده از تمام ظرفیت ها است
  • داستانی عرفانی با چاشنی فانتزی
  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز
  • لزوم مبارزه با آفات مگس مدیترانه در باغات مازندران
  • محمدعلی علومی درگذشت + سوابق
  • محمدعلی علومی، نویسنده و پژوهشگر درگذشت