Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-06@23:05:52 GMT

تجارت ۱۳ میلیارد یورویی ایران و اروپا در ۸ ماه

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۵۵۲۲۷

مبادلات تجاری ایران و اروپا در ۸ ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۷۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به بیش از ۱۳ میلیارد یورو رسید.

به گزارش شریان نیوز،پایگاه خبری کمیسیون اروپا از رشد 75 درصدی مبادلات تجاری اتحادیه اروپا با ایران در 8 ماهه نخست سال جاری میلادی خبر داد.

  مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا که در ماه های ژانویه تا اوت سال 2016 بالغ بر 7.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
5 میلیارد یورو اعلام شده بود در مدت مشابه امسال به 13.16 میلیارد یورو افزایش یافته است.   افزایش واردات اروپا از ایران در پی ازسرگیری خرید نفت ایران پس از توافق هسته ای نقش مهمی در رشد تجارت دو طرف داشته است.   اعضای اتحادیه اروپا در 8 ماهه نخست 2016 بالغ بر 2.66 میلیارد یورو کالا از ایران وارد کرده بودند که این رقم در 8 ماهه نخست 2017 با رشد 144 درصدی به 6.5 میلیارد یورو رسیده است.   بر اساس این گزارش صادرات اتحادیه اروپا به ایران در 8 ماهه نخست 2017 نیز رشد 37 درصدی داشته و به 6.66 میلیارد یورو رسیده است. اتحادیه اروپا در 8 ماهه نخست سال 2016 بالغ بر 4.84 میلیارد یورو کالا به ایران صادر کرده بود.   تراز تجاری دو طرف در این مدت به میزان 160 میلیون یورو به نفع اتحادیه اروپا بوده است.  

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۵۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران

به گزارش تابناک، خبرگزاری رویترز نوشت: اورسولا فون در لاین روز دوشنبه پس از دیدار با شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین، در گفت‌وگو با خبرنگاران ادعا کرد: «بر این باوریم که چین می‌تواند نقش مهمی در محدود کردن گسترش غیرمسئولانه موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایرانی ایفا کند.»

بر اساس این گزارش، رئیس کمیسیون اروپا همچنین خوستار برقراری آتش‌بس در درگیری میان رژیم اسرائیل و حماس شد.

امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه امروز در کاخ الیزه با همتای چینی خود جین‌پینگ و فون در لاین در نشستی سه‌جانبه با محوریت روابط اروپا و چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

تارنمای روزنامه گاردین پیشتر با اعلام آغاز این دیدار سه جانبه به نقل از فون درلاین نوشت: اتحادیه اروپا و چین به دنبال روابط حسنه بوده و با توجه به اهمیت جهانی چین، تعامل ما کلید تضمین احترام متقابل، پیشگیری از سوء تفاهم و یافتن راه حل چالش های جهانی است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که رئیس‌جمهوری چین برای نخستین بار در پنج سال اخیر به اروپا سفر کرده و این سفر با افزایش تنش‌های تجاری همزمان شده است.

بروکسل مشغول تحقیق از برخی صنایع چینی از جمله در زمینه صادرات وسائل نقلیه برقی است و پکن نیز اقدام مشابهی را در خصوص واردات مشروبات الکلی از فرانسه در دست دارد.

 منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • رشد ۵ درصدی مبادلات تجاری ایران و هند
  • تجارت ایران و هند با رشد ۵ درصدی به ۳۷۷ میلیون دلار رسید
  • واردات ۱۳۴ میلیون دلار برنج هندی در ۲ ماه
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا / واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • جهش ۴۶ درصدی صادرات آلمان به ایران در فوریه ۲۰۲۴
  • واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • تجارت ۸۵۰ میلیون یورویی ایران و اتحادیه اروپا در ۲ ماه
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا