Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیشتر مطالبی که به عنوان نوشته‌های خوب مطرح می‌شوند به این دلیل است که به نظر خوب می آید. اوج و فرود خوبی دارد. تاکید دقیقا بر روی همان کلماتی است که نویسنده می‌خواهد. این گزارش تلاش دارد خوب نوشتن را به شما یاد دهد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، حرفه نویسندگى و نجارى به نحو فریبنده‌‏اى ساده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجار باید با یک‏ نقشه شروع کند. نویسنده باید با یک ایده شروع کند. قبل از آنکه نخستین‏ تخته به دومین تخته میخ شود، یا نخستین کلمه به دومین کلمه وصل شود، باید یک نظر روشنى داشته باشیم که وقتى میخ زدن یا نوشتن تمام می‌شود، ماکجا خواهیم بود؟

گزارش زیر تلاش دارد تا به ما تعدادی از نکات خوب نوشتن در شبکه‌های اجتماعی و دیگر بسترها را آموزش دهد.

نامه شکایت

فردی که نامه‌ی شما را دریافت میکند در اغلب اوقات آن فردی نیست که به شما بی احترامی کرده است . آنها هیچ منفعت مالی نمیبرند و حتی ممکن است با شما همدرد باشند . داد و فریاد راه انداختن و عصبانی شدن ، ممکن است به شما احساس خوبی بدهد اما اینکه گیرنده ی نامه ی شما چه احساسی داشته باشد نیز، مهم است . مثل همیشه باید همانطوری رفتار کنید که مخاطبتان میخواهد .

تصور کنید که نامه ی شما چگونه خواهد بود وقتی که فردی در بخش روابط مشتری برای همکارش آن را بلند میخواند . مطمئن باشید برای آن فرد مطالب نامه ی شما اصلا مهم نیست و از آن ناراحت نمی‌شود . هر چقدر که نامه ی شما از خشم پرتر باشد ، آنها بیشتر به نامه ی شما میخندند.

شما باید ابتدا در نامه ی خود به سادگی توضیح دهید که چگونه این ناراحتی برای شما پیش آمده است و دقیقا درباره ی چه چیزی شکایت دارید ، سپس به طرف مقابلتان پیشنهاد کنید که چطور میتواند جبران خسارت کند و میخواهید که چه اتفاقی بیفتد. به یاد داشته باشید که باید از آنها چیزی را بخواهید که در حد توانشان باشد.

نامه به دوستان

یکی از ناراحت کننده ترین اتفاق‌هایی که افتاده است این است که کسی دیگر به دنبال نوشتن نامه نیست . در دوران ما تقریبا دیگر هیچ مجموعه نامه ای از هیچ فرد جدیدی نداریم. هیچ کس دیگر این سبک از کار را دنبال نمیکند . اما اگر شما دوست دارید این کار را انجام دهید ، به خاطر داشته باشید که این کار به نوعی سرگرمی محسوب می‌شود .

در شبکه‌های اجتماعی ، کنایه ، دست انداختن خود به جهت نشان دادن حس شوخ طبعی و شوخ طبعی سیاه، ممکن است به شکل تعصب ، معنی شود .

نامه تسلیت

نکته ی نوشتن اینگونه از نامه‌ها ، این است که آنها کاملا شخصی هستند . اگر شما ، متوفی را خوب میشناختید ، به اشتراک گذاشتن خاطرات زیبا و حتی خنده دار میتواند به گیرنده ی نامه احساس خوبی بدهد اما اگر متوفی را نمیشناختید میتوانید خیلی محترمانه به چیزهایی که درباره ی او میدانید اشاره کنید.

در نوشتن ، مهارت و سلیقه به خرج بدهدید و رییس مابانه ننویسید . به گیرنده ی چنین نامه ای نگوید که باید چطور احساس کند. اگر برایتان نوشتن این نامه سخت است ، میتوانید حتی این موضوع را در نامه ی خود بگوید : " برای من نوشتن این نامه بسیار سخت است اما میخواهم بدانید که تمام فکرم پیش شماست . " در اینگونه نامه‌ها اندوه خود را ابراز کنید اما از غم جانکاه و دردی که اطرافیانش ممکن است حس کنند چیزی نگویید. شما باید در این نامه بر روی فضیلت‌های متوفی تمرکز کنید نه عواقب از دست دادن او برای دیگران.

نامه عاشقانه

نامه ی عاشقانه در کل درباره ی توجه است . آنچه که یک رابطه را میسازد و باعث می‌شود پیش برود ، این نیست که چه احساسی درباره ی طرف مقابلتان دارید ، بلکه این است که آنها باعث میشوند شما چه احساسی درباره ی خودتان داشته باشید . خوب نوشتن اینگونه از نامه‌ها بدین شکل است که شما باید توجه خودتان را نشان دهید و باید بهترین تعارف را برای کسی که دوستش دارید به کار ببرید .اما نباید مصنوعی بنویسید ، باید هر آنچه که واقعا از دلتان برمی آید را بنویسید .

نوشتار دیجیتالی

در فضای مجازی تعداد بیشماری از فرهنگ‌های مختلف زبانی و ایدئولوژیکی با هم مخلوط میشوند ، پس جای تعجب نیست که اینترنت و مشخصا ،فضای مجازی، لابراتور‌های بزرگ تغییر زبان باشند. درهم و برهم شدن ژانرها و مقوله‌های مختلف، مشخصه ی، مطالعات آنلاین است . حتی وقتی که در حال خواندن یک مقاله ی جدی بر روی اینترنت هستیم ، معمولا در پنجره ی باز شده ، تب‌های دیگری از صفحات اینترنت را نیز باز کرده ایم ، گوشی‌های موبایلمان را چک میکنیم ، به توییتر سر میزنیم و عکس‌های مهمانی را در اینستاگرام میبینیم .پس نوشتن دیجیتالی ، درباره ی جلب توجه کردن و حفظ آن توجه است . در اینترنت عکس‌ها زود تر از نوشته‌ها پخش میشوند و به آنها بیشتر توجه می‌شود . محتوای عاطفی مثل خشم ، طنز ، حس کنجکاوی و شگفتی ، بسیار تاثیر گذار هستند .

ایمیل

حالا دیگر ایمیل ، از ورژن دیجیتالی نامه ، به چیزی شبیه پیام متنی تبدیل شده است ، بنابراین باید در هنگام نگارش تامل کنید. اگر تمام روز لحظه ای به همسرتان ایمیل میزنید و لحظه ای دیگر به رییستان ، ممکن است این دو را با یکدیگر قاطی کنید و ایمیلی که میخواهید برای همسرتان بفرستید را به رییستان بفرستید . قبل از اینکه دکمه ی ارسال را بزنید ، دقت کنید . کار از محکم کاری عیب نمیکند .ایمیل زدن به غریبه‌ها، به خصوص در یک شرایط حرفه ای ، باید به طور رسمی نگاشته شود . دوستانه نوشتن ایرادی ندارد اما نباید گستاخانه باشد.

اینکه به ایمیل‌ها برچسب " فوری " بزنید ، ممکن است در شرکت خودتان جواب بدهد اما برای دیگران که خارج از محل کار شما هستند ، کار درستی نیست. خاصیت ایمیل ، ترکیب فوریت ارتباط با رعایت ادب در اجازه دادن به افراد برای پاسخگویی به ایمیل در زمان دلخواه خودشان است . درخواست رسید برای خواندن ایمیل نیز مثل خاری در چشم است . اگر نیاز دارید تا به سرعت جواب ایمیلتان را دریافت کنید ، در خود ایمیل این را از دریافت کننده ، درخواست کنید .

شبکه‌های اجتماعی

رسانه ی اجتماعی فرصت‌ها و مخاطراتی عرضه میکند. . از فرصت‌ها میتوان دسترسی نامحدود را نام برد یعنی شما میتوانید از لپ تاپ خودتان به کل دنیا دسترسی پیدا کنید اما این فرصت‌ها میتوانند برای همگانی شدن در جهت خطا نیز به کار بروند . در اینجا به سه اخطار اشاره میکنیم :

لحن در صحبت‌های آنلاین منتقل نمی‌شود. در شبکه‌های اجتماعی ، کنایه ، دست انداختن خود به جهت نشان دادن حس شوخ طبعی و شوخ طبعی سیاه، ممکن است به شکل تعصب ، معنی شود .یک سوال ممکن است به شکل تمسخر معنی بشود . میتوانید به طوفان‌های توییتری که بر سر افراد بی گناه فرود می‌آید نگاهی بیندازید تا خطرات ناشی از لحن را متوجه شوید . شما مخاطبان متعدد بالقوه ای دارید . استراق سمع کنندگان بالقوه ی شما ممکن است مانند فالور‌ها یا دوستانتان ، همدلانه رفتار نکنند . این نکته به مورد اول بسیار مربوط است . درباره ی این فکر کنید که رفتار‌های به خصوص ، اگر پخش شوند ، ممکن است چطور به نظر بیایند . این را بدانید که حتی یک اکانت کاملا شخصی در فیس بوک یا توییتر هم باز به مانند یک فوروم اجتماعی است . این را بدانید که هیچ چیزی هیچ وقت از اینترنت پاک نمی‌شود . میتوانید یک توییت را پاک کنید ، یک صفحه در فیس بوک و یا یک پست در اینستاگرام را پست کنید اما ممکن است بعضی‌ها از آن صفحات عکس گرفته باشند . اگر می‌خواهید بعدا پشیمان نشوید ، قبل از پست کردن هر چیزی در شبکه‌های اجتماعی ، کمی تامل کنید.

همیشه مشغول پست کردن در شبکه‌های مجازی نباشید . این شبکه‌ها برای برقراری مکالمات درست شده اند. با یکدیگر صحبت کنید. لحن صدایی که استفاده میکنید ، میتواند لحن مکالمه ی شما را بسازد . مطمئن باشید خشم، خشم بیشتری را جذب میکند و منطقی بودن ، معقول بودن را جذب میکند.

اگر میتوانید شوخ و بامزه باشید : اگر کسی را بخندانید میتوانید روی دوستی او تا آخر عمر حساب باز کنید . این شوخی‌ها معمولا در توییتر ، باز خوردهای زیادی خواهند داشت اما حواستان باشد که مشهور شدن در اینترنت و شبکه‌های مجازی برایتان مسولیت‌هایی دارد و اگر رفتار نا به جایی داشته باشید ممکن است متحمل هزینه‌های قانونی شوید.

5 راه ساده برای اینکه خوانندگان خود را درگیر نوشته ی خود کنید و بتوانید آنها را متقاعد کنید

سر قلاب، طعمه ای بگذارید

نامش را هر چه که میخواهید بگذارید، آگاهی مخاطبان، ادب یا روابط خوانندگان اما اصل کلیدی تمام نوشته‌های مجاب کننده ، پشتیبانی از مشتری است . میگویند اگر به ماهیگیری میروی ؛ طعمه ای سر قلاب ببند که ماهی دوست دارد نه آن طعمه ای که خودت دوست داری. اصل واضح اما پر معنی است .

خودتان را جای مخاطبانتان بگذارید تا بتوانید همه چیز را مرتب کنید ، از فرم استدلالتان تا نحوه ی انتخاب کلمات . از خودتان بپرسید که آنها درباره ی موضوع چه چیز را میدانند و چه چیز را نمیدانند ، چه چیزی احتیاج دارند که بدانند نه اینکه شما چه چیزی درباره ی موضوع میدانید. از خودتان بپرسید که از نظر مخاطبان چه چیزی بامزه است؟

باید ببینید که مخاطبانتان شما را چطور میبینند و بهترین نوع دیدن شما ، این است که یا شما را یکی از خودشان بدانند یا یکی که طرف آنها و عقایدشان است .

ساده باشید

لازم نیست حتما خیلی ادبی بنویسید . ساده و روان بنویسید.

صحیح بنویسید

از کلمات درست استفاده کنید و هر کلمه را با توجه به معنی خودش و به جای خودش استفاده کنید.

جملات را زیاد طولانی نکنید

اگر جملاتتان را زیاد طولانی کنید و قبل از نقطه ی ته خط ، عبارت‌های متعددی بیاورید ، خواننده قطعا خسته می‌شود . مخاطبان شما ، گستره ی توجه و نیروی ذهنی محدودی دارند . جملات طولانی با عبارت‌ها و پرانتز‌های زیاد ، خواننده را سردرگم می‌کند

نوشته ی خودتان را بلند بخوانید

مهارت خواندن و نوشتن به شکلی غیر رسمی از مهارت حرف زدن و گوش دادن می‌آید . بر روی زبان کار‌های عصب شناسی انجام گرفته که نشان میدهد ما وقتی چیزی را میخوانیم ؛ مناطقی از مغزمان که مرتبط با صدا هست را فعال میکنیم . وقتی آرام در حال خواندن هستید " می‌شنوید " . خواننده یک گوش درونی دارد و نویسنده هم باید داشته باشد . زیاد بخوانید و زیاد بنویسید و مطمئن باشید گوشتان بهبود پیدا می‌کند .

بیشتر مطالبی که به عنوان نوشته‌های خوب مطرح میشوند به این دلیل است که به نظر خوب می‌آِید. اوج و فرود خوبی دارد. تاکید دقیقا بر روی همان کلماتی است که نویسنده میخواهد . خواننده موقع خواندن متن ، بر روی ریتم متن یا تکرار‌های ناجور کلمات ، به لکنت نمی افتد. بلند خواند متن ، باعث می‌شود تا بتوانید خودتان ، نوشته ی خودتان را بسنجید. بدین شکل میتوانید متوجه بشوید آیا نوشته ، وزن و آهنگ موزونی دارد و یا جملاتتان به خوبی کنار هم چیده شده اند یا خیر.

منبع: تسنیم

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۸۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   منبع: راهنماتو

دیگر خبرها

  • تعریف حباب قیمت به زبان ساده + فیلم
  • آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان درگیر مداخلات جوی
  • (ویدئو) یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو
  • همه‌چیز درباره سردردهای بعد از ورزش؛ چگونه درمانش کنیم؟
  • این سردردها نشانه چیست؟
  • فیلم| جوانی که برای دفاع از ۳ دختر با اراذل درگیر شد
  • ۱۲ استان درگیر سیل و آبگرفتگی 
  • ۱۲ استان درگیر سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به بیش از ۳ هزار نفر
  • ۱۲ استان درگیر سیل و آبگرفتگی/امدادرسانی به بیش از ۳ هزار نفر
  • صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود