Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@17:02:28 GMT

کسب و کار؛ از ایده تا درآمد زایی!

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۵۰۳۲۸

کسب و کار؛ از ایده تا درآمد زایی!

پول نیوز؛ رکسانادانیالی- یک مدیر حرفه ای و با تجربه به خوبی می داند که هر ایده ای حتی اگر هم عالی به نظر برسد، در دنیای واقعی کسب و کار منتج به موفقیت و نتایج دلخواه نخواهد شد. شاید بعضی از این ایده ها به اندازه کافی قوی نباشند، در زمان درستی ارائه نشده باشند و یا این که مشکل اصلی مربوط به مدیریت کسب و کار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جاست که ایده مورد نظر نه تنها باعث پیشرفت نمی شود، بلکه مقدمات یک تجربه کاری ناموفق همراه با ضرر را نیز فراهم خواهد کرد. همان طور که مشاهده می کنید، انتخاب ایده درست و اصولی از جمله حیاتی ترین مراحل یک کسب و کار بوده و آگاهی از فنون دست یابی به آن برای مدیران مجموعه های مختلف امری ضروری است. بدین ترتیب در ادامه بحث به طور جزئی تری ابعاد پیدا و پنهان موضوع را بررسی خواهیم کرد.

کجا می توان ایده های بکر و کاربردی را کشف کرد؟

جالب است بدانید که در اغلب موارد موفق ترین ایده ها از تجربه های شخصی منشا می گیرند. در واقع تجربه به مرور زمان به دست می آید و هر چه زمان بیشتری را در مجموعه کاری خود گذرانده باشید، تسلط بیشتری بر زوایای مختلف آن خواهید داشت. از این رو تنها فردی که می تواند بهتر از هر کس دیگری ایده های مناسب کسب و کار را تشخیص دهد، مدیر مسئولیت پذیر آن مجموعه خواهد بود.

از طرفی زمانی که برای کشف یک ایده جدید و از همه مهم تر "پول ساز" در تلاش هستید، باید دیدگاهی آینده نگر را دنبال کنید. به عنوان مثال همواره این سوال را از خودتان بپرسید: مشتری های 10 سال آینده کسب و کار من، چه نیاز ها و توقعاتی خواهند داشت؟ آیا با انتخاب ایده ای راهبردی می توانم از سایر رقبای خود جلو تر حرکت کنم؟ آینده نگری در تمرکز بر ایده های ویژه گامی بسیار مهم خواهد بود.

مفهوم ایده شما چه اهمیتی دارد؟

درست پس از آن که ایده مناسب کسب و کار خود را کشف کردید، باید روی پیامی که این ایده بیان می کند تمرکز کنید. اما چرا این مسئله اهمیت دارد؟ فرض می کنیم ایده ای به ذهنتان خطور کرده است که می تواند به راحتی سرمایه گذاران بزرگی را به سوی کسب و کار شما جذب کند. اما آن چه که سرنوشت این ایده را مشخص می کند، چیزی نیست جز توانایی بیان آن. باید بتوانید در کمتر از 30 ثانیه مهم ترین نکات و اهداف ایده خود را به مخاطب انتقال دهید، در غیر این صورت با شکست ایده مواجه خواهید شد. حال ممکن است به عنوان مدیر یک کسب و کار تصور کنید که چنین کاری بسیار دشوار و یا حتی محال خواهد بود! بله درست است، مهارت تفسیر یک ایده در کمتر از 30 ثانیه زمان پروسه ای بسیار کوتاه اما طاقت فرسا بوده اما اگر ایده ای ارزشمند در اختیار داشته باشید این موضوع امکان پذیر خواهد شد.

آیا لزومی برای مشورت با دیگران وجود دارد؟

بله قطعا وجود خواهد داشت! اگر ایده ای پول ساز و هیجان انگیز دارید، آن را تنها پیش خودتان پنهان نکنید. با افراد قابل اعتماد، کسانی که تجربه بیشتری از شما دارند و یا حتی اعضا نخبه تیم خود مشورت کنید. قطعا غافل گیر خواهید شد چرا که این افراد تا حد بسیار زیادی می توانند یاری رسان واقع شوند. البته باید به خطر سرقت ایده نیز توجه فراوانی نشان داد. تنها با کسانی که قابل اعتماد هستند و نسبت به این موضوع اطمینان کامل دارید، مشورت کنید. از دست دادن یک ایده بکر ضربه ای بزرگ به اسکلت کسب و کار می زند و ممکن است انگیزه ادامه کار را از مدیر مجموعه سلب کند، پس هوشیار باشید.

چرا در دنیای دیجیتال امروزی، باید کسب و کاری قوی پرورش داد؟

اگرچه پیشرفت های تکنولوژیک دنیای امروزی جنبه های مثبت بسیاری داشته اند، اما از طرفی نیز منجر به افزایش رقابت در بازار های مختلف شده اند. از این رو ضرورت در اختیار داشتن یک ایده و طرح قوی بیش از پیش احساس می شود. بدون ایده، وارد مسیری فاقد هرگونه قدرت بصری خواهید گذاشت که ادامه آن برای کارکنان، سرمایه گذاران و مدیر مجموعه غیر ممکن می شود. آمادی لازم برای بار ها تکرار و تکرار تا کشف ایده ای کارگشا را داشته باشید. صبر مهم ترین فاکتوری است که در این راه به شما کمک خواهد کرد. علاوه بر موارد فوق، اصلی ترین دلیلی که هر مدیری برای کسب و کار خود تلاش می کند بعد مالی مسئله است. ایده ای که در نظر دارید باید قابلیت افزایش درآمد مجموعه را داشته باشد، در غیر این صورت باید باری دیگر دست به قلم شده و ایده ای دیگر کشف کنید.

آیا مهم است که با چه سرعتی ایده پردازی می کنید؟

مجددا به تکنولوژی رجوع می کنیم. در چند دهه اخیر، طراحی و رونمایی از یک محصول و یا خدمتی جدید بسیار آسان تر از گذشته شده است و با سرعت بیشتری می توان این روند را پشت سر گذاشت. در نتیجه نه تنها کیفیت ایده شما اهمیت زیادی دارد، بلکه نباید وقت را نیز خیلی تلف کنید چرا که رقبایتان دائما در حال ایده پردازی هستند! سعی کنید نیاز های مشتری را به دقت بررسی کنید و با همکاری تعدادی نیروی متخصص و خبره روند ایده پردازی برای کسب و کار خود را سرعت ببخشید.

لازم به ذکر است که از نقش موثر اینترنت و فضای مجازی نیز در امر ایده پردازی بهتر و کاربردی تر نباید غافل شد. این دسته امکانات تکنولوژیک بستری را فراهم می آورند که با استفاده از آن آگاهی بیشتری پیرامون مسائل مختلف کسب می کنید. به عنوان مثال از ایده های کار شده مطلع خواهید شد و زمان خود را صرف ایده ای تکراری نخواهید کرد. می توانید از این فرصت برای انجام امور مهم تری بهره برداری کنید. تمامی این عوامل در کنار یکدیگر منتج به رشد بهتر کسب و کار و به تبع افزایش درآمد آن خواهند شد. 

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۰۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با بیان اینکه سیگار‌های الکترونیک جزء موارد قاچاق به حساب می‌آیند، اظهار کرد: تقاضا‌هایی برای اجازه فعالیت در زمینه عرضه و رسمیت بخشیدن به این سیگار‌ها صورت گرفته، اما وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز برای تولید، فروش و عرضه این سیگار‌ها نمی‌رود.

به گزارش ایسنا، بهزاد، ولی زاده، با بیان اینکه در ارتباط با مضرات مصرف سیگار‌های الکترونیک اطلاع‌رسانی کرده‌ایم، اظهار کرد: درباره مضرات سیگار‌های الکترونیک در رسانه‌های مختلف اطلاع‌رسانی کرده‌ایم. سیگار‌های الکترونیک جزو کالا‌های قاچاق محسوب می‌شوند و تمام این سیگار‌ها از مسیر‌های غیررسمی وارد کشور می‌شوند.

وی با بیان اینکه جلسه‌ای با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار کرده‌ایم، افزود: موضوع خطرات سیگار‌های الکترونیک، قوانین ممنوعیت فروش و وجود این محصولات در بازار غیررسمی کشور در این جلسه مطرح شد و مقرر گردید ستاد برنامه ریزی لازم را برای برخورد با این کالای قاچاق با همکاری ارگان‌های ذیربط انجام دهد.

ولی زاده درباره برخورد با متخلفان عرضه محصولات دخانی نوپدید گفت: دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات از طریق مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، به منظور نظارت و بازرسی اماکن فروش دخانیات و برخورد با متخلفانی که سیگار‌های الکترونیک را عرضه می‌کنند، بخشنامه‌های لازم را به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرده است.

مبارزه با سیگار‌های الکترونیک در دستور کار ۲ وزارتخانه

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت ادامه داد: سیگار‌های الکترونیک جزو موارد قاچاق به حساب می‌آیند و به همین دلیل می‌توان از ظرفیت قانونی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استفاده کرد. موضوع مبارزه با سیگار‌های الکترونیک در دستور کار دو وزارتخانه «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و «صنعت، معدن و تجارت» قرار گرفته است.

زیر بار صدور مجوز به سیگار‌های الکترونیک نمی‌رویم

وی درباره برخی از تقاضا‌ها برای رسمیت بخشیدن عرضه سیگار‌های الکترونیک به صورت قانونی گفت: اگرچه تلاش‌ها و اقداماتی برای مبارزه با سیگار‌های الکترونیک صورت گرفته، اما تقاضا‌هایی برای اجازه فعالیت در زمینه تولید، عرضه و رسمیت بخشیدن این سیگار‌ها انجام می‌شود. وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز برای تولید، فروش و عرضه سیگار‌های الکترونیک نمی‌رود؛ چرا که مضرات این سیگار‌ها شناخته شده است.

گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زا بودن سیگار‌های الکترونیک

ولی زاده گفت: وزارت بهداشت نسبت سمی بودن و سرطان‌زا بودن مواد سیگار‌های الکترونیک گزارش داده است؛ همچنین مواردی در ارتباط با انفجار در صورت مصرف‌کننده‌ها گزارش شده است. افرادی که با وجود تمام اطلاع‌رسانی‌ها صورت گرفته و هشدار‌های داده شده، نسبت به مصرف این سیگار‌ها اقدام می‌کنند، با اراده خود از مواجهه با خطرات این محصولات آسیب‌رسان استقبال می‌کنند.

اعتیاد جوانان؛ هدف صنایع دخانی

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با بیان اینکه این یک باور غلط است که سیگار‌های الکترونیک دارای آسیب کمتری هستند، افزود: نگاه مردم باید نسبت به محصولاتی که آسیب‌رسان سلامت هستند تغییر کند و در ارتباط با مصرف این کالا‌ها باید تجدید نظر کنند. هدف صنایع دخانی از تولید و ترویج این محصولات به اعتیاد کشاندن نوجوانان و جوانان به نیکوتین و حفظ بازار سمی و مرگبار خود است. این صنایع باید بهای اقدامات خود را بپردازند.

گزارش تخلف فروش سیگار‌های الکترونیک به ۱۹۰

وی با بیان اینکه سیگار‌های الکتروینک جزو موارد قاچاق هستند، ادامه داد: مردم از طریق سامانه ۱۹۰ می‌توانند هرگونه تخلف درباره فروش سیگار‌های الکترونیک را گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال