Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-08@18:40:19 GMT

تغییر استراتژی به سبک اصلاحطبان رادیکال

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۶۰۲۲۹

تغییر استراتژی به سبک اصلاحطبان رادیکال

به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، در مدت 4 ساله عمر دولت یازدهم، وزارت علوم تحقیقات فناوری به شدت مورد بی لطفی حسن روحانی قرار گرفت و با کمی مرور گذشته بعد از معرفی جعفر میلی‌منفرد (گزینه‌ای که رای اعتماد نگرفت)، رضا فرجی دانا (وزیری که استیضاح شد)، محمود نیلی و فخرالدین احمدی دانش آشتیانی (گزینه‌هایی که باز هم رای اعتماد نگرفتند) و محمد فرهادی (بسیاری از رسانه ها به او لقب وزیر در سایه دادند) می توان فهمید وزارتخانه ای که سکاندار تحصیلات تکملی کشور است دچار سیاست زدگی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزهایی که گزینه های کابینه دولت دوازدهم در حال معرفی شدن بودند خبری مبنی بر اینکه برای وزارت علوم سرپرست قرار خواهد گرفت، فضای علمی کشور را با شوک روبرو کرد و بسیاری از نمایندگان مجلس این اقدام دولت را خلاف قانون دانستند.(اینجـــا)

اما در این میان محمود صادقی نماینده اصلاحطلب مجلس و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات دچار نوعی دوگانگی شد، او در گفت‌وگویی عنوان کرد: تداوم روند معرفی نکردن گزینه پیشنهادی وزارت علوم غیرقانونی است که باید دولت به این کار پایان دهد.

همچنین در جای دیگر عنوان می کند: "در شایعات می گویند محدودیتی که رهبری ایجاد کرده است مانع از معرفی وزیر پیشنهادی علوم است، این کذب بوده و این ادعایی بیش نیست و بنده اصلا این ادعا را قابل پذیرش نمی دانم." اما در توئیرش می نویسد: انتظار می رود دفتر رهبری در خصوص شایعات انتخاب وزیر علوم پاسخ دهد.

اما با نگاهی به صفحات مجازی وی دچار نوعی تناقض می شویم.

در حالی وی از ناکارآمدی گزینه ی جدید و نهایی وزارت علوم گله می کند که امروز در توئیتر خود نوشت: "پاسخ‌های غلامی مستدل، منصفانه و متقاعد کننده بود". در حالی که پیش از این نوشته بود: اعضا و هیات علمی وزارت علوم موجی از نگرانی را از معرفی شدن غلامی دارند".

از طرفی کانال ها و صفحات مجازی این جریان در هفته ی گذشته اقدام به تخریب منصور غلامی کرده بودند و با به راه انداختن موج هتاکی و ایجاد کمپین‌های توئیتری (#دانشگاه_تنهاست) و فعالیت های گسترده در شبکه های اجتماعی در صدد جریان سازی بودند، اما در چرخشی 360 درجه ای از شب گذشته که تقریبا غلامی از بازار شایعات به واقعیات انتقال داده شد این جریان وی را فردی ایده آل و شایسته معرفی می کنند و حتی روزنامه های امروز در صدد ادامه دادن تخریب غلامی برآمدند.

محمود صادقی وزارت علوم منصور غلامی اصلاح طلبان

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۶۰۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین گردهمایی رابطین خبری مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی در سراسر کشور به ریاست صفدر نیازی شهرکی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در سالن جلسات این معاونت برگزار شد.

وی با بیان اینکه تغییر اقلیم یک مساله مهم در کشور است، گفت: تغییر اقلیم یک چالش بزرگ در بخش کشاورزی محسوب می‌شود که نمونه آن بارش‌های نامناسب در برخی از استان‌ها و آسیب محصولات کشاورزی است.

نیازی ادامه داد: یکی دیگر از چالش‌های ما تغییر کاربری شوری و کیفیت نامناسب خاک‌های کشور است؛ همچنین سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌های آب و خاک از دغدغه‌های این معاونت است.

وی بر انتقال بیش از پیش یافته‌های علمی به مزرعه تاکید کرد و گفت: اختلاف میزان تولید کشاورزان پیشرو تا متوسط عملکرد کشور همچنان بسیار بالا است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با هوشمندسازی آبیاری عنوان کرد: سامانه‌های آبیاری هوشمند باید جایگزین سامانه‌های فعلی شود و باید مطابق با دنیا و به روز پیش برویم.

وی افزود: خدمات فنی و مهندسی و الکترومکانیک‌ها را به ۱۹ کشور صادر می‌کنیم که شامل عراق، ارمنستان و ازبکستان می‌شود.

نیازی با بیان این که ۱۶۸ ایستگاه پمپاژ نیمه‌کاره داریم که برای تکمیل آن به ۳,۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اظهار امیدواری کرد؛ این پروژه‌ها را با مشارکت مردمی به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر ۸ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی با اذن مقام معظم رهبری به پروژه شبکه‌های آبیاری غرب و شمال غرب اختصاص داده شده و امسال هم به فرمان ایشان یک میلیارد دلار اختصاص خواهد یافت.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که خاک برای کشور بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: قانون خاک با آئین‌نامه ۳۱ ماده‌ای تدوین شده است، همچنین دفتر خاک باید در تمام استان‌ها تشکیل شود؛ پروژه‌های آب و خاک باید مکان‌محور شده و به سیستم GIS مجهز شود.

نیازی تاکید کرد: ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است لذا باید در تولید محتوا قوی‌تر و پاسخ‌گوتر باشیم.

کد خبر 6098322

دیگر خبرها

  • سکاندار شهرداری نجف‌آباد معرفی شد
  • محسن رضایی زیر ذره‌بین؛ از دوستی قدیمی با قالیباف تا تغییر استراتژی!
  • استراتژی جدید برادر محسن؟ / رای اصولگرایی به رضایی برای زدن قالیباف
  • رئیسی: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند / دولت به وعده ایجاد سالی یک میلیون شغل عمل کرده است
  • پانزدهمین نشست کارگروه تغییر اقلیم وزارت نفت برگزار شد
  • رئیسی: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند / دولت به وعده ایجاد سالی یک ملیون شغل عمل کرده است
  • هدف رادیکال‌ها از تبلیغ سبک زندگی غیررسمی چیست؟ / ادعای یک روزنامه اصلاح‌طلب درباره یک لیست انتخاباتی!
  • تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • کاهش بیش از ۱۰۰ میلیمتری بارش در تهران