Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیوا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار امتداد در سنندج اظهار داشت: کردستان در کمک‌های امانی زکات، نذورات جشن قربان و فطریه از استان‌های بسیار قوی کشور بوده و در عید قربان امسال ۵ میلیارد تومان نذورات در استان جمع‌آوری شده و کمتر استانی در سطح کشور وجود دارد که این میزان مشارکت داشته باشد.

وی گفت: همچنین در عید فطر امسال نیز ۶ میلیارد تومان فطریه در سطح استان جمع‌آوری شد و ما می‌دانیم علی‌رغم اینکه درآمد مردم کردستان از میانگین کشوری کمتر است اما سخاوت و همراهی مردم کردستان بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان در مورد میزان زکات جمع‌آوری شده استان تصریح کرد: تاکنون ۱۲ میلیارد تومان زکات در سطح استان کردستان جمع‌آوری شده و برنامه امداد این است که تا پایان مهر ماه جاری این میزان به ۱۴ میلیارد تومان برسد.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد زکات جمع‌آوری شده صرف مخارج فقرا و نیازمندان و ۴۰ درصد دیگر صرف پروژه‌های عام‌المنفعه می‌شود، گفت: انتظار داریم رسانه‌ها در این حوزه بیشتر حمایت کنند تا زکات بیشتری در سطح استان از دستان پر سخاوت زکات‌دهندگان جمع‌آوری شود.

رحیمی با بیان‌ اینکه در حال حاضر ۶ هزار یتیم‌و محسنین در استان کردستان وجود دارد، افزود: کمیته امداد به دنبال این نیست که فقر را در جامعه نمایشگاهی کند بلکه می‌خواهد مسئولیت اجتماعی مردم و افراد را در مقابل فقرا و نیازمندان جامعه بیشتر کند.

وی اظهار کرد: چرا جامعه پزشکان استان در قبال نیازمندان و فقرای کردستانی احساس مسئولیت نمی‌کنند؟ واقعاً برای این استان کسر شأن است که اکثر حامیان، خیرین ایتام و محسنین کردستان از استان‌های دیگر کشور هستند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان گفت: مردم استان بدانند که هیچ‌گونه هزینه‌های جاری و امورات روزمره کمیته امداد روی امانات مردم انجام نمی‌شود و وظیفه ما این است که از توانایی مردم حمایت کنیم.

وی گفت: کمیته امداد استان کردستان آمادگی دارد هر تعداد خیری که بخواهند به نیازمندان خدمات ارائه کنند در کنار آنها به انجام خدمات برای رفع محرومیت تلاش کند؛ امروزه جامعه نیاز به روشنگری و شفاف‌سازی دارد که خدمات کمیته امداد در کجاها هزینه می‌شود.

رحیمی افزود: در همین راستا خیرین باید بیشتر مشارکت داشته باشند و کمیته امداد هم پذیرای حضور خیرین و حامیان بوده تا بیشتر در بین جامعه علمی، اصناف و بازاریان ارتباط بیشتری برقرار کنند و در همین زمینه اتاق فکری نیز در استان تشکیل شده است.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۶۰۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکهزار و ۵۴۸ معلم و استاد دانشگاه، حامی ایتام و محسنین استان یزد هستند


به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، "محمد شجاعان " ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد و معلم اخلاق استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک روز معلم افزود: معلمان شمع وجود خویش را برای روشنایی راه ما و آیندگان ما ارزانی داشتند و این روحیه ایثار در کمک به نیازمندان نیز متجلی است و امیدواریم با توجه به ظرفیت خوبی که بین فرهنگیان وجود دارد، برنامه‌های در دست اجرا و همچنین کمک و تعامل ادارات آموزش و پرورش در سطح استان این تعداد در سال جاری افزایش یابد.

وی اظهار کرد: ۶ هزار و ۷۰۰ یتیم و فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد در طرح استان از حمایت ۲۸ هزار حامی نیکوکار در قالب طرح‌های اکرام ایتام و محسنین بهره‌مند هستند.

شجاعان افزود: نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به سایت ekram.emdad.ir و یا مراجعه حضوری به دفاتر این نهاد و همچنین مراکز نیکوکاری سطح استان نسبت به تقبل فرزند یتیم و محسنین با شرایط مورد نظر خویش اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • یکهزار و ۵۴۸ معلم و استاد دانشگاه، حامی ایتام و محسنین استان یزد هستند
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • کمک بیش از ۱۰ میلیارد تومانی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد