Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه پارسال بخشی از منابع مورد نیاز برای پرداخت جوایز صادراتی صرف هدفمندی یارانه ها شد، گفت: شورای عالی صادرات امسال برای رفع مشکل کمبود منابع، شیوه «ایجاد تعهد» برای دولت در پرداخت این جوایز را پیش بینی کرده است.

ایران آنلاین / «محمد شریعتمداری» در خاتمه مراسم امروز (شنبه) «29 مهرماه، روز ملی صادرات» در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در خصوص تخصیص بسیار پایین جوایز صادراتی در سال گذشته، افزود: پارسال محل تامین جوایز صادراتی به طور عمده به سمت تامین منابع طرح هدفمندی یارانه ها رفت، زیرا در این محل نیز محدودیت های جدی داشتیم و بر این اساس آنچه برای جوایز صادراتی پیش بینی شده بود، محقق نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز امیدواری از پیش بینی مناسب برای این موضوع در بودجه سال آینده، خاطرنشان کرد: در بودجه امسال شورای عالی صادرات اجازه داده تا ایجاد تعهد کنیم؛ یعنی اگر کسی صادرات انجام داد، بر اساس مصوبات شورای عالی صادرات چه میزان جایزه به وی تعلق بگیرد.
این مقام مسئول ادامه داد: بر این اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت به فرد صادرکننده برگه ای می دهد تا از دولت طلبکار باشد تا بعدها بتواند تحت شرایطی طلبش را وصول کند؛ این مهم گامی است که به صادرات کمک خواهد کرد.
شریعتمداری خاطر نشان کرد، «ایجاد تعهد» برای اعطای جوایز صادراتی که در بودجه امسال از سوی شورای عالی صادرات پش بینی شده، گامی برای کمک به صادرکنندگان خواهد بود.
 پیشتر «مجتبی خسروتاج» رئیس سازمان توسعه تجارت ایران به ایرنا گفته بود سال گذشته چهار هزار میلیارد ریال شامل سه هزار میلیارد ریال مشوق های صادراتی و هزار میلیارد ریال کمک سود بانکی برای صادرکنندگان در نظر گرفته شد که در پایان سال، به دلیل محدودیت منابع فقط 500 میلیارد ریال آن در اختیار صادرکنندگان قرارگرفت.
به گفته این مقام مسئول وزارت صنعت، امسال مجموع این مبالغ به 2 هزار و 200 میلیارد ریال تقلیل یافته که سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص آن تا یک ماه آینده قول مساعد داده است.

** سفر الهام علی اف به تهران
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه در جمع خبرنگاران درخصوص سفر روزهای آینده «الهام علی اف» رئیس جمهوری آذربایجان به تهران، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه «مسعود کرباسیان» وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان به عنوان نماینده ایران و مسئول کمیسیون مشترک دو کشور معرفی شده است، تاکنون دو کشور در فعالیت های تولیدی، صادراتی و خدمات فنی و مهندسی مذاکره های خوبی با هم داشته اند.
وی ادامه داد: در زمینه صادرات خدمات فنی و مهندسی، برای ساخت کارخانجات سیمان و همچنین خودروسازی، مهندسان ایرانی در حال فعالیت و انتقال قطعات یدکی مورد نیاز هستند و در مجموع گام های خوبی برای توسعه همکاری با این کشور در دستور کار است.
شریعتمداری تصریح کرد: در سفر علی اف به تهران، روابط سه جانبه ایران - روسیه - آذربایجان مورد توجه خواهد بود .
وی ابراز امیدواری کرد به این اقدام ها روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه عمیق تر شود.

** کنترل اقلام وارداتی تولید داخل
شریعتمداری همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص کنترل اقلام وارداتی تولید داخل، افزود: باید واردات حدود 475 قلم از کالاهایی که تولید داخلی آنها متناسب با توانمندی های کشور است، کنترل شود.
وی بیان داشت: در این زمینه پیشنهاد وضع تعرفه بی نهایت (به منظور ممنوع کردن واردات) و هم پیشنهاد وضع تعرفه های سنگین تر (برای محدود کردن واردات این کالاها) تقدیم هیات وزیران شده تا پس از تصویب در کمسیون ماده یک با حضور وزیران ذیربط، در نخستین فرصت در دولت به تصویب برسد تا برای اجرایی شدن ابلاغ شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: این کالاها همه فصول کتاب مقررات صادرات را شامل می شوند، اما بطور عمده کالاهای نهایی تولید شده در ایران و کمتر مواد اولیه را شامل می شوند.
وی همچنین با اشاره به زمان باز شدن سایت ثبت سفارش خودرو، گفت: تغییرات سایت ثبت سفارش خودرو به هیات دولت ارائه و پس از آن در کمیسیون زیربنایی مطرح شده است؛ اما برای باز شدن سایت باید منتظر طی شدن این مسیر باشیم.
این عضو کابینه دولت دوازدهم از اظهار نظر درخصوص نرخ ارز خودداری کرد.

/ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۶۲۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است

دریافت 45 MB

بابک مومنی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرصت ها و ظرفیت های موجود در بخش کشاورزی استان اظهار کرد: محصولات اقتصادی و راهبردی زیادی در استان تولید می شود و از این رو ظرفیت های بالایی در توسعه صادرات و تولید محصولات دارای مزیت های صادراتی داریم.

وی با بیان اینکه تاکنون انتظارات در زمینه صادرات برآورده نشده است، گفت: مهمترین فرصت های موجود در استان نگاه ویژه به توسعه اقتصاد دریاپایه است و نیازمند ایجاد پایانه صادراتی مناسب در زمینه محصولات آبزیان درایم.

کد خبر 6093829

دیگر خبرها

  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • صادرات دومین محموله ریلی افغانستان به ترکیه
  • صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ایران به سایر کشور‌ها
  • اکسپو وعده صادق ۲ بود/ لزوم اصلاح رفع تعهد ارزی از ۳ کشور همسایه
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • توسعه بازار‎های صادراتی با اخذ استانداردهای جدید باتری
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • فرش قرمز خراسان شمالی برای سرمایه گذاری
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است