Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله شبستری گفت: در این چند سالی که مسلمانان این حرکت عظیم را گسترده تر برگزار کرده اند قدرت، وحدت و یکپارچکی و ایثار خود را به گونه ای عالی به نمایش گذاشته اند که پیام های زیادی را هم در پی داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله مجتهد شبستری، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با زیتون با اشاره به اهمیت اربعین گفت: اربعین حسینی را باید از دو منظر نگاه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک طرف بحث دینی و اعتقادی ماجراست و طرف دیگر بعد سیاسی و اجتماعی این اجتماع عظیم است.

وی بیان داشت: از قدیم الایام بزرگداشت چهلم برای متوفی مرسوم بوده چرا که در روایات هم آمده است که در چهلمین روز دفن انسان سر از بدن جدا می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: در مورد امام حسین ع نیز روایاتی وجود دارد که اهل بیت امام که در اسارت بودند در اربعین اول و یا دوم به زیارت امام حسین (ع) مشرف شده اند. همچنین جابربن عبدالله انصاری که نخستین زائر مرقد امام حسین (ع) است برای زیارت اربعین امام به کربلا رفته بود.

آیت الله شبستری بیان داشت: روایات زیادی مبنی بر زیارت اربعین وجود دارد که البته در بعضی از آنها اشاره شده است که حتی از دور نیز می توان زیارت اربعین را بجا آود ولی اکثر علما و روایات به زیارت از نزدیک امام حسین ع در اربعین معتقد هستند. همچنانکه امام حسن عسکری ع نیز در حدیثی یکی از علائم شیعه را زیارت اربعین معرفی می نمایند.

امام جمعه سابق تبریز گفت: امروز نیز می بینیم که یکی از بزرگترین تجمعات جهانی در اربعین و با حضور شیعیان شکل می گیرد. با اینکه در مراسم حج براساس آمار ها حدود ۲میلیون نفر حضور دارند ولی در زیارت اربعین در کربلا بر اساس آمار رسیده جمعیتی بیش از ۲۰میلیون حضور پیدا می گنند و این موضوع بسیار پر اهمیت  است.

وی خاطرنشان کرد: هم به لحاظ مذهبی و فرهنگی و هم به لحاظ سیاسی، این تجمع عظیم نقش بزرگی در جامعه جهانی ایفا می کند. امروز این حرکت، چشم جهانیان را به قدرت شیعه باز کده و در حیرت گذاشته است.

آیت الله شبستری بیان داشت: به لحاظ سیاسی، دشمنان اسلام و بدخواهان دین که آتش جنگ را در بین کشور های اسلامی به راه انداخته اند با چالش بسیار جدی درمورد این تجمع عظیم مواجه هستند.

وی گفت: در این چند سالی که مسلمانان این حرکت عظیم را گسترده تر برگزار کرده اند قدرت، وحدت و یکپارچکی و ایثار خود را به گونه ای عالی به نمایش گذاشته اند که پیام های زیادی را در پی داشته است.

وی در پایان اظهار داشت: کسانی که توفیق حضور در این نمایش وحدت و اقتدار عظیم را می یابند باید توجه داشته باشند که اولا چشم جهانیان به آنهاست و ثانیا برای وحدت هرچه بیشتر در این اجتماع جهانی شرکت می کنند. پس در این سفر کمک به همنوع و رابطه با زائران دیگر کشور ها و علی الخصوص عراقی های میزبان را باید مد نظر داشت و تا می توانند ایثار، همدلی، یکپارچگی و نظم را بکار بست، البته اخبار واصله از زائرین نیز حاکی از همین موضوع است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۶۴۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکر سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران به مناسبت هفته کار و کارگر و روز بسیج کارگران و کارخانجات  پیامی صادر کرد.

 متن این پیام به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

ملت بزرگ ایران در دهه‌های پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی؛ آفرینش گر حماسه‌هایی جاودان در صحنه دفاع از استقلال و هویت اسلامی و اعتبار و منزلت تمدنی خود بوده‌اند.

آنها در مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند. پاکترین و شریفترین بخشی از جامعه که در تمام این حوادث و رویداد‌های عظیم درخشید و در مسیر ساختن ایران قوی و عبور از تحریم‌ها نقش قاطعی آفرید، قشر نجیب و پر تلاش کارگر بود.

تقدیم ۱۴ هزار شهید یک صفحه نورانی و پرافتخار از این قشر الهی است که محبوب پیامبر اعظم (صلوات الله علیه و اله) است بازوی کارگر بوسه گاه نبی مکرم اسلام است.

در نگاه امام بزرگوار (ره) و در منطق رهبر عزیزمان، کارگران جایگاهی رفیع و منزلتی عظیم دارند.

 حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) همواره حامی و پشتیبانی کارگران عزیزمان بوده‌اند و رضایت ایشان از این جامعه پاک و بی ادعا؛ بیانگر تأثیر آنان در اعتلاء حال خوب جامعه است که در بیانات نورانی اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) جلوه‌ای درخشان داشت.

 ۹ اردیبهشت سالروز تشییع نمادین «شهید عزیز عبدالحسین برونسی»  است که نشانگر و مظهر فضائل جامعه کارگری است، به عنوان روز بسیج کارگری نامگذاری شده و ۱۲ اردیبهشت روز جهانی کارگر است تا همگان بتوانند بخش کوچکی از دین خود را با تقدیر از این عزیزان ادا نمایند.

 سپاه پاسداران و بسیج مستضعفان همواره در کنار شما و مدافع حقوق و مطالبات به حق شما خواهند بود.

 اینجانب، این ایام را به همۀ کارگران شریف و خانواده‌های صبور و شکیبای آنان صمیمانه تبریک عرض نموده و دست بوس شما عزیزان هستم.

 همه ما اراده‌ها و قلب‌های خود را به یکدیگر پیوند میزنیم و اوامر رهبر عظیم الشأنمان را که در مراسم ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در جمع کارگران ابلاغ فرمودند را به صورت جدی اجرا می‌نمائیم.

عزت و سربلندی همه شما عزیزان را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • نشست هم افزایی مسوولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • کارگران مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • فرمانده کل سپاه پاسداران یک پیام صادر کرد +جزئیات
  • سرلشکر سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود