Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار اردبیل گفت: تولید سرانه زباله در اردبیل بیشتر از استاندارد جهانی و کشوری است که به همین دلیل نیازمند مدیریت پسماند و فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه هستیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حمید لطف‌اللهیان بعد از ظهر امروز در جلسه مدیریت پسماند و فرهنگ‌سازی کاهش تولید زباله در اردبیل اظهار داشت: تولید سرانه زباله در اردبیل بیشتر از استاندارد جهانی و کشوری است که به همین دلیل نیازمند مدیریت پسماند و فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای کاهش تولید زباله در اردبیل باید راهکارهای اساسی ارائه شود و در این زمینه در وهله نخست باید مدیریت پسماند از هر خانه آغاز شود و برنامه‌ریزی‌های لازم برای کاهش زباله‌ها مبنای کار قرار داده شود تا بتوانیم شرایط را به وضعیت مطلوب و مناسب برسانیم چرا که مشکل تنها جمع‌آوری زباله نیست بلکه دفع و امحای روزانه حجم زیادی از زباله است که مشکلات بسیاری را به وجود آورده است.

شهردار اردبیل گفت: به طور متوسط روزانه 700 گرم زباله توسط هر شهروند اردبیلی تولید می‌شود که با این شرای در هر سال 130 هزار تن زباله در اردبیل تولید می‌شود و اگر حتی فقط یک روز نسبت به جمع‌آوری این زباله‌ها اقدام نشود وضعیت شهر نابسامان شده و معابر و کوچه‌ها شرایط نامناسبی پیدا می‌کند.

لطف‌اللهیان بیان کرد: در حال حاضر 48 ناوگان حمل و نقل مکانیزه زباله و 800 نفر نیروی خدماتی در بخش جمع‌آوری و تنظیف در سطح مناطق چهارگانه شهرداری فعالیت می‌کنند که روزانه 12 میلیون تومان هزینه برای جمع‌آوری و دفع زباله صرف می‌شود که بیشتر این هزینه می‌توانست صرف آبادانی و عمرانی شهری شود.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که در این زمینه نیازمند حمایت و همکاری همه‌جانبه مسئولان و متولیان اجرایی و رسانه‌ها هستیم این است که نسبت به فرهنگ‌سازی مناسب و مدیریت پسماند اطلاع‌رسانی‌های لازم را داشته و اقدامات مناسب را مبنای کار قرار دهند تا شاهد خروجی‌های مناسبی در این زمینه باشیم.

انتهای پیام/

R41374/P1357/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۶۴۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسینی ظهر آدینه در جمع مردم سمنان در مصلای این شهر ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر، تاکید کرد: تحقق شعار امسال نیازمند همراهی کارگر، کارفرما و سرمایه‌گذار است.

وی با بیان اینکه دولت در زمینه رفع چالش‌های اقتصادی کشور، تلاش دارد، افزود: دولت یکی از راهکارهای جدی جهش تولید و رفع مشکلات اقتصادی کشور را توجه جدی به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌داند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه یکی دیگر از راهکارهای تحقق شعار سال و جهش تولید دوری از التهاب بازار و نوسان‌های ارزی است، تاکید کرد: دولت تلاش دارد راهکار رفع مشکلات اقتصادی را عملی سازد.

حسینی از فعالیت ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور خبر داد و گفت: دولت سیزدهم به دنبال به کارگیری ظرفیت این نوع شرکت‌ها در زمینه جهش تولید و کاهش هزینه تولید است از سوی دیگر حضور دانش بنیان‌ها در رویدادهای مختلف ملی و فراملی می‌تواند زمینه توسعه اقتصادی را برای کشورمان فراهم سازد.

وی از افزایش ۵۷ درصدی حقوق و ارتقای رفاه کارگران به عنوان دستاورد دولت سیزدهم یاد کرد و افزود: دولت سیزدهم به دنبال کاهش مشکلات قشر کارگر است و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

معاون رئیس جمهور همچنین گفت: یکی دیگر از راهبردهای دولت سیزدهم ارتقای کیفیت تولید داخلی برای به دست آوردن بازارهای صادراتی است که در این زمینه نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

کد خبر 6089149

دیگر خبرها

  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد