Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@13:14:03 GMT

روزنامه «مستقل» رفع توقیف شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۶۴۷۳۶

روزنامه «مستقل» رفع توقیف شد

تهران - ایرنا - مدیر مسئول روزنامه «مستقل» گفت: این روزنامه از فردا(یکشنبه) فعالیت رسمی خود را مجددا از سر گرفته و روی دکه روزنامه فروشیها قرار می گیرد.

فریبا عباسی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، با اشاره به حضور خود و سردبیر روزنامه در دادسرای رسانه برای ادای توضیحات درمورد مطلب و تصویر چاپ شده این نشریه در 12 مهر ماه گفت: پس از ارائه توضیحات، در نهایت سرپرست دادسرای رسانه رای بر رفع توقیف این نشریه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این فعال رسانه ای افزود: روزنامه مستقل که از 12 مهر ماه جاری بطور موقت و با دستور دادسرای رسانه توقیف شده بود خوشبختانه با نظر سرپرست این شعبه رفع توقیف و از فردا بر روی دکه روزنامه فروشی ها قرار خواهد گرفت.
مدیر مسئول روزنامه به تعامل و روحیه مشارکتی کارکنان این دادسرا اشاره و تاکید کرد: وظیفه خود، سردبیران و کارکنان این نشریه می دانم که از حسن همکاری و بذل توجه سرپرست دادسرای رسانه تشکر و قدردانی کنم.
سردبیر ارشد روزنامه مستقل نیز در گفت وگو با ایرنا ضمن قدردانی از همکاری دادسرای رسانه به ویژه سرپرست این شعبه افزود: اینکه نشریه در آستانه بزرگترین رویداد رسانه ای کشور(نمایشگاه مطبوعات) تعطیل و توقیف نشد، بدون شک نشانگر درایت و درک بالای مسئولان قضایی و اهتمام و توجه آنها به رسانه ها و مطبوعات است.
علی نظری همچنین از سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نقش سازنده و تاثیر گذار معاونت مطبوعاتی و دیگر اعضای هیات نظارت بر مطبوعات نیز تشکر و قدردانی کرد و گفت: بذل توجه به عدم تعطیلی یک نشریه ولو اینکه متعلق به چه گروه، حزب و جناحی است، بیانگر نقش مهم فراجناحی هیات نظارت بر مطبوعات است.
مدیر مسئول روزنامه مستقل نیز ضمن قدردانی از همراهی و تلاش هیات نظارت بر مطبوعات، تصریح کرد: این مهم نیز نشانگر این است که هیات نظارت بر مطبوعات نظارت سلبی ندارد بلکه نظارتشان ایجابی و دفاع از مطبوعات و رسانه ها برای سرزندگی و پویایی است.
عباسی در پاسخ به این سوال که آیا روزنامه مستقل در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات شرکت می کند یا نه گفت: نشریه مستقل با روحیه بالا، پر فروغ و پویا، همراه و همگام بزرگترین رویداد رسانه ای کشور خواهد بود.
به گزارش ایرنا، روزنامه مستقل 12 مهر ماه به دلیل انتشار مطالبی در خصوص نظام پارلمانی و چاپ عکس پنج نخست وزیر ایران در کنار هم بصورت موقت توقیف شد.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از پنجم تا دوازدهم مهرماه برگزار می شود.
فراهنگ ** 1355 ** خبرنگار: علی اکبر قزوینیان * انتشار: امید غیاثوند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۶۴۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند، گفت: این دانشگاه نباید در موضوع دیگری هضم شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در جلسه هیئت مدیره دانشگاه حضرت معصومه(س) که در سالن جلسات دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: در صحنه رویارویی تمدنی انقلاب با استکبار، زن و خانواده یکی از موضوعات کلیدی است.

وی با اشاره به اینکه در این موضوع صاحب‌نظر هستیم، بیان کرد: گفتمان انقلاب اسلامی در مسئله زن با نگاه جامع نقش فعال دارد و این موضوع از لبه‌های تمدنی دنیای جدید است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه این مبانی انقلاب اسلامی دارای منطق است، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع، دانشگاهی مانند دانشگاه حضرت معصومه(س) می‌تواند یک هویت تمدنی پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان این دانشگاه نیز وظیفه حساسی دارند، تصریح کرد: سامانه اخلاقی، علمی و تربیتی این دانشگاه باید در سطح کشور الگو باشد.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند، افزود: این دانشگاه نباید در موضوع دیگری هضم شود.

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه باید به روز نگه داشته شود، بیان کرد: باتوجه به سندی که نوشته شده است، این دانشگاه باید به یک مرکز بین المللی تبدیل شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه باید در مرزهای اثرگذاری حرکت شود، اظهار داشت: موضوعاتی مانند هوش مصنوعی، نانو و ژنتیک جزو موضوعات اصلی آینده هستند که باید از امروز به آن‌ها توجه داشت.

وی با اشاره به اینکه در این دانشگاه هویت زن مسلمان مدنظر است، بیان کرد: برای این موضوع باید اقدامات مطالعاتی از این جنس دیده شود.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه ظرفیت انقلاب اسلامی در دنیا بی‌نهایت است، تصریح کرد: فکر انقلاب اسلامی در دل ملت‌های دنیا اگر به درستی بیان شود، حامیان بسیاری دارد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • طرحی برای رسانه‌های فردای ایران
  • ۳ عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرد
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه فقه و فقاهت منتشر شد
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۹ اردیبهشت
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۸ اردیبهشت
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید