Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-06@20:33:17 GMT

فروشنده قلابی لوازم‌خانگی به دام پلیس افتاد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۶۶۰۱۹

صراط: فرمانده انتظامی استان سمنان از دستگیری فروشنده قلابی لوازم‌خانگی در فضای مجازی خبر داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار روح‌الامین قاسمی گفت: چندی پیش با ارسال یک پرونده کلاه‌برداری اینترنتی به پلیس فتا استان سمنان مبنی بر فروش لوازم‌خانگی در سایت‌های تبلیغاتی کارآگاهان نیروی انتظامی استان سمنان برای رسیدگی به این پرونده وارد عمل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه در مدت‌زمان کوتاهی چندین پرونده مشابه به نیروی انتظامی ارجاع شد افزود: متهم این پرونده با ترفندهای مشابه و به‌صورت سریالی اقدام به کلاه‌برداری از کاربران فضای مجازی کرده است.
فرمانده نیروی انتظامی استان سمنان تصریح کرد: کاربران فضای مجازی باید همواره مراقب افراد شیاد و کلاه‌بردار این محیط باشند و کالاهای موردنیاز را از مراکز معتبر به‌صورت حضوری خریداری کنند.
وی با تأکید بر لزوم شناسایی فروشگاه‌های معتبر اینترنتی و تأیید آن از سوی مرکز پلیس فتا تصریح کرد: کارآگاهان نیروی انتظامی با جمع‌آوری ادله دیجیتال مرتبط با پرونده از سوی کارشناسان پلیس فتا محل سکونت متهم را در یکی از شهرستان‌های اطراف تهران شناسایی کردند.
قاسمی با بیان اینکه طی یک عملیات غافلگیرانه این متهم دستگیر شد ابراز کرد: تعداد زیادی تلفن همراه، سیم‌کارت‌های اعتباری و سایر تجهیزاتی که برای اجرای این اقدامات مجرمانه مورد استفاده متهم قرار می‌گرفت کشف و ضبط شد.
وی گفت: در بازجویی‌های اولیه متهم به جرم خود اعتراف کرد و انگیزه خود را از این اقدام کسب درآمد و منفعت مالی اعلام کرد.
فرمانده انتظامی استان سمنان گفت : پرونده این متهم به مراجع قضایی و صدور حکم انتقال‌یافته است و شهروندان نیز ضمن رعایت نکات ایمنی در خرید اینترنتی با مشاهده هرگونه موارد مشکوک به پلیس فتا گزارش دهند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۶۶۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی «یسنا»

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سیدجواد میردوستی، با اشاره به دستگیری متهمان اصلی ربایش یسنا کودک کلاله‌ای، گفت: متهمان ۴ مرد هستند که یکی از آنها پس از بازجویی با صدور قرار بازداشت موقت، راهی زندان شد.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: ۳ متهم دیگر این پرونده فعلاً در پلیس آگاهی برای بازجویی تحت نظر هستند و پس از تکمیل تحقیقات در مورد آن‌ها تصمیم قانونی اتخاذ خواهد شد.

دادستان کلاله تصریح کرد: بعضی از افراد بازداشتی جز افرادی هستند که پیش از پیدا شدن یسنا، با دستور بازپرس پرونده به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شده بودند.

وی تاکید کرد: انگیزه متهمان از ربودن این کودک پس از تکمیل تحقیقات اطلاع‌رسانی خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ یسنا کودک کلاله‌ای که یکشنبه هفته گذشته مفقود شده بود، پس از چند روز جست‌وجو روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت در سلامت کامل پیدا شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229426 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • کشف ۲۰ همت کالای قاچاق و دستگیری ۹۴۵ متهم اقتصادی در سال جاری
  • سرقت در شهرک صنعتی سمنان/ سارق نگهبان سابق همان شرکت بود
  • هشدار پلیس فتای سمنان درباره فروشنده های دوره گرد
  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • ۹۳ فقره انواع سرقت در گلستان کشف شد
  • مامور قلابی در سنگر دستگیر شد
  • صدور ابلاغ صلح یاری برای ۲۱۹ مأمور فراجا در کرمان
  • بازداشت 4 متهم اصلی پرونده گم شدن یسنا
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی «یسنا»
  • دستگیری عامل چاقو کشی در ایلام