Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@12:33:05 GMT

فعالیت خیران یزدی در امور آموزشی زبانزد است

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۷۰۳۰۸

فعالیت خیران یزدی در امور آموزشی زبانزد است

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، محمدرضا باغستانی، رییس هیات مدیره موسسه خیریه فرهنگی آموزشی حضرت امام حسین ع یزد عصر امروز در مراسم امضای وقف نامه مجموعه فرهنگی، ورزشی و دینی امام حسین ع یزد که با حضور آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، حجت الاسلام معزالینی امام جمعه موقت یزد و جمعی از مسئولان برگزار شد اظهار کرد: در امور خیر همواره یزدی ها زبانزد کشور بوده و هستند بویژه آنکه در زمینه فعالیت های مرتبط با مدرسه سازی نیز خیران یزد حرف های زیادی برای گفتن دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این مجموعه به یاد مرحوم حاج مرتضی شیرینی ساز و با تلاش و پیگیری حاج جواد شیرینی ساز با سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد تومان ساخته شده است.
باغستانی ادامه داد: با توجه به اینکه طی وقف نامه باید در ماه های محرم یا صفر و هرساله به مدت پنج روز در این محل روضه خوانی شود لذا امضای وقف نامه همزمان با روضه خوانی و در همین ایام انجام می شود همچنین با توجه به اینک یکی از استفاده های این سالن در زمینه ورزشی خواهد بود لذا متقارن شده با هفته تربیت بدنی که آن را به فال نیک میگیریم.
رییس هیات مدیره موسسه خیریه فرهنگی آموزشی حضرت امام حسین ع یزد گفت: این مجموعه آموزشی با بیش از 1300 دانش آموز و 350 نفر پرسنل انجام وظیفه می کند و طی وقف نامه ای که به امضا رسیده در صورت انحلال یا توقف فعالیت این موسسه همه امکانات و دارایی آن به اداره کل آموزش و پرورش انتقال داده خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه برپایی نماز جماعت هر روز ظهر و برگزاری مراسم های مذهبی و دینی از دیگر کاربری های این سالن خواهد بود ادامه داد: هر کار خیری که در مدارس انجام شود ثواب آن به خیران خواهد رسید بویژه آنکه مردم دارالعباده یزد کمک های زیادی به آموزش و پرورش کرده و می کنند.
باغستانی افزود: بیش از 600 نفر دانش آموز در طول هفته از این سالن استفاده می کنند و سعی شده از این مجموعه فرهنگی ورزشی و دینی نهایت استفاده صورت گیرد.
وی ادامه داد: موسسه خیریه فرهنگی آموزشی حضرت امام حسین ع یزد با حمایت خیرانی همچون حاج سید اسماعیل سالار، خانواده متوسلیان، خانواده مثقالی و حاج محمدباقر علاقه بند و نورایمانی دارای امکانات خوبی برای دانش آموزان است و این سالن نیز با پیگیری حاج جواد شیرینی ساز ساخته شد.
رییس هیات مدیره موسسه خیریه فرهنگی آموزشی حضرت امام حسین ع یزد گفت: ساخت امکانات جانبی و همچنین تهیه لوازم ورزشی و مشخص کردن یک نفر مسئول به صورت ثابت برای این مجموعه فرهنگی، ورزشی و دینی از دیگر اقدامات خیر محترم بوده که در طول سال نهایت استفاده را از این محل امکان پذیر کرده است.
یادآور می شود در پایان این مراسم وقف نامه این مجموعه فرهنگی، ورزشی و دینی یادبود مرحوم حاج مرتضی شیرینی ساز توسط آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و دیگر حضار به امضا رسید.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۰۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان برگزار می‌شود

محمود جوادیان‌فر  اظهار کرد: دهه کرامت ۱۱ روز ابتدایی دهه اول ماه ذی‌القعده است، که همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) در یکم ذی‌القعده آغاز و با ولادت امام رضا (ع) در ۱۱ ذی‌القعده پایان می‌یابد.

وی افزود: ایجاد شادی و نشاط در جامعه و شناخت سیره حضرت معصومه (س)، اهل بیت و امام رضا (ع) از اهداف مهم این همایش است.

تولیت آستان مقدس کهف شهدا زاهدان خاطرنشان کرد: امنیت و بسیاری از موضوعات کشور از لطف و عنایت ائمه بویژه امام رضا (ع) و خواهر بزرگوار ایشان است.

وی با بیان اینکه در ابتدای دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س)، میزبان پرچم متبرک آن حضرت و حضور خادمان در زاهدان خواهیم بود، بیان کرد : همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۱۶ در زاهدان از کهف شهدا تا مسجد ابوذر برگزار می‌شود.

جوادیان‌فر از عموم مردم دعوت کرد تا در این همایش حضور بهم رسانند و استقبال گرمی از پرچم متبرک حرم حضرت معصومه (س) و خادمان داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • از ارتقای اخلاق امدادگری تا توجه به فرهنگ دینی در هلال احمر
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • تشریح فعالیت‌های موسسه فرهنگی حقوقی بزرگمهر حکیم
  • همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان برگزار می‌شود
  • تقویت قطب‌های فکری و فرهنگی توسط دفتر تبلیغات اسلامی
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • بهره‌برداری از ۳ مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • بهره‌برداری از سه مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • برگزاری همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان