Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرستان مشگین شهر اصلی ترین منبع تامین کننده ماهیان مولد برای ذخائر ژنتیکی ماهیان سردابی در کشور است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما اردبیل/ مدیرکل شیلات استان اردبیل با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر بیش از 40 درصد از تولید آبزیان استان اردبیل در شهرستان مشگین شهر انجام می شود و ماهیان مولد به عنوان ذخائر ژنتیکی به سایر نقاط کشور ارسال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


میر آرمان واعظی در بازدید از مزارع پرورش ماهیان سردابی در مشگین شهر افزود: شهرستان مشگین شهر با دارا بودن 288 مزرعه و استخر پرورش ماهی با استفاده از منابع آبهای طبیعی، نیمه طبیعی و مزارع خرد رتبه اول استان اردبیل را دارد.
وی گفت: امسال برای بازسازی ذخائر ژنتیکی ماهیان سردابی تعداد زیادی از ماهیان مولد در مشگین شهر پس از صید به مرکز کلاردشت در استان مازندران ارسال شده است.
مدیرکل شیلات استان اردبیل افزود: در سال گذشته مقدار 8 هزار و 510 تن انواع آبزیان در استان اردبیل تولید شده بود که 3 هزار و 28 تن آن مربوط به شهرستان مشگین شهر بود.
واعظی گفت: امسال پیش بینی می شود میزان تولید آبزیان در شهرستان مشگین شهر 10درصد افزایش یابد.
وی افزود: سالانه تعداد هفت ونیم میلیون قطعه انواع بچه ماهی قزل آلا در استان اردبیل تولید می شود که علاوه بر نیاز داخلی استان به سایر مناطق کشور نیز ارسال می شود.
مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: از هفت ونیم میلیون قطعه بچه ماهی تولید شده در استان شش میلیون قطعه آن در شهرستان مشگین شهر تولید می شود./

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۳۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، علیرضامهاجر امروز دربازدید از موسسات تحقیقات گاودشت بابل گفت. بر اساس کاری که محققان کشورمثل دکتر فضایلی وهمکاران درموسسه چغندرقند و نیز موسسه اصلاح بذرونهال ومجموعه کارشناسان دامپروری در وزارت جهادکشاورزی انجام دادند باید نوید دادکه بدون اینکه حتی یک متر غیر از اب باران استفاده شود دراستان‌های گیلان مازندران وگلستان می‌توان صد‌ها هزارتن نیازکشور درباره علوفه را درداخل تولید وتامین کرد.

وی تصریح کرد: چغندر علوفه‌ای بدون نیازبه هیچگونه آبیاری قابل تولید است و بعد از برداشت برنج از زمین‌های کشاورزی می‌توان چغندر غلوفه‌ای کشت کرد

مهاجر تاکید کرد:با کشت این محصول بیشتر از ۱۰۰ تن درهکتار محصول تولید می‌شود وبرای خوراک دام‌ها قابل استفاده است واین نوع چغندر  بیشتر از ۸ درصد قند داردومی تواند جایگزین جو زرت. یونجه وکنجاله سویا وخیلی از محصولاتی که مجبور به واردات آن از خارج هستیم جایگزین بشود ومی تواند بهتر از خوراک های دیگر، تغذیه دام سنگین وسبک راتامین کرد.

دیگر خبرها

  • کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می‌گیرد
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می گیرد
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود
  • آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • یوتیوب از سازندگان ویدیوها می‌خواهد که محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را فاش کنند