Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادرات ۳۵ محصول صنعتی و معدنی به ۲۰ بازار جهانی طی ۶ ماه، نخست امسال بین ده تا سیصد درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از روابط‌ عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، مسعود کمالی اردکانی، مدیر کل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی گفت: باوجود کاهش 3 درصدی ارزش صادرات غیر نفتی در 6 ماهه اول سال 96، صادرات 35 محصول صنعتی و معدنی به 20 بازار جهانی رشدهای بین ده تا سیصد درصد را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: صادرات پروپان و بوتان به بازار چین، متانول به بازار چین و هند، قیر به بازار امارت و پاکستان، روغن‌های صنعتی به بازار چین، لوازم گاز سوز به بازار ایتالیا، سیم و کابل به بازارعراق، شیر آلات بهداشتی به سوریه و عراق، فرش دستباف به آلمان، فرش ماشینی و موکت به بازار عراق، پوست و چرم به ایتالیا، سنگ، آهن و سنگ مس به چین، شمس سرب به بازار کره جنوبی، شمش روی به هند و ترکیه، سیمان به بازار افغانستان، کلینکر به بنگلادش، کاشی و سرامیک به پاکستان و افغانستان، سنگ‌های تزیینی به چین، عراق و ترکیه، تجهیزات نیروگاهی به عراق، تجهیزات مخابراتی به عراق و سوریه و تجهیزات برقی خودرو به عراق و افغانستان از جمله مهمترین محصولاتی است که در بازارهای مهم صادراتی کشور با رشد صادرات مواجه بوده اند.
براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، محصولات پتروشمی با حدود 7 میلیارد دلار، محصولات صنعتی و صنایع معدنی با حدود 5/7 میلیارد دلار، محصولات کشاورزی با 4/1 میلیارد دلار و محصولات معدنی با حدود 1 میلیارد دلار مهمترین بخش‌های صادراتی کشور را در شش ماه? اول سال جاری تشکیل داده‌اند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۳۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات مازندران بازار خوبی در عمان دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد فلاح شامگاه چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در بازدید از غرفه مازندران در ایران اکس پو۲۰۲۴ با اشاره به اینکه در سال گذشته بیشترین رشد صادرات ایران به عمان رخ داده و این تجارت رشد ۵۲ درصدی در صادرات را تجربه کرده است، تصریح کرد: در سال‌جاری حجم تجارت ایران به عمان به دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار رسیده است که در بین ۱۵ کشور همسایه رتبه هشتم را کسب کردیم.

وی با اشاره به اینکه مازندران پتانسیل‌های مناسبی در بخش شیلات و کشاورزی دارد، تصریح کرد: پرورش ماهی و میگو در قفس که در مازندران از جمله اولویت هاست بازار خوبی در عمان دارد و نیز صیفی جات مازندران در این استان مشتری‌ها خوبی دارند.

فلاح از افزایش تبادلات تجاری مازندران و عمان خبر داد و افزود: یک هیأت اقتصادی در سال گذشته از مازندران در عمان حضور یافت و امیدواریم با تجدید این دیدارها، بتوانیم زمینه‌های توسعه اقتصادی را فراهم کنیم.

رایزن بازرگانی ایران در کشور عمان با تاکید بر اینکه گردشگری در ایران مورد توجه عمانی‌ها است، افزود: عمانی‌ها ایران را به شیراز و کلاردشت می‌شناسند و تمایل به این دو شهر دارند از این رو ضرورت دارد شرکت‌های گردشگری مازندران برای حضور گردشگران عمانی برنامه ریزی مناسبی انجام دهند.

فلاح با بیان اینکه خط پروازی مستقیم مسقط به رامسر که در سال گذشته دایر شده و امروز متوقف شده است می‌تواند مجدداً راه اندازی شود، بر توسعه تبادلات گردشگری عمان و مازندران تاکید کرد.

کد خبر 6094729

دیگر خبرها

  • محصولات مازندران بازار خوبی در عمان دارد
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • توسعه بازار‎های صادراتی با اخذ استانداردهای جدید باتری
  • همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد
  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید
  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • معرفی آوین شاپ فروشگاه تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد