Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-28@18:34:16 GMT

بهترین رژیم غذایی برای تقویت بینایی کودکان

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۷۴۰۵۵

اسفناج را به صورت ساندویچ به کودک خود بدهید یا اینکه داخل ماست بریزید.با بروکلی و سایر سبزیجات می‌توانید سوپ‌های خوشمزه درست کنید.

علاوه بر این، در انواع سالادها نیز می‌توانید از این سبزیجات استفاده کنید.حتما هرچه زودتر این سبزیجات را به برنامه غذایی کودکتان اضافه کنید. توجه داشته باشید که زمان پخت این سبزی‌ها نباید زیاد شود چرا که بخشی از مواد مغذی خود را از دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سایر سبزیجات مفید برای چشم

سبزیجات دیگری نیز هستند که برای تقویت بینایی بسیار مفیدند، مثلا هویج چرا که حاوی بتا کاروتن است و برای شبکیه چشم خوب است و از چشم‌ها در برابر اشعه‌های زیانبار خورشید محافظت می‌کند.از هویج در سالادها، پاستا، سوپ‌ها و به صورت آب‌پز و یا خام استفاده کنید.هویج را می‌توانید به صورت پوره نیز مصرف کنید و در ساندویچ کودکتان قرار دهید.

ماهی و تقویت چشم

ماهی حاوی امگا 3 (اسیدهای چرب مفید) است که برای چشم‌های کودکان بسیار مفید است.اسیدهای چرب امگا 3، باعث افزایش توانایی و قدرت مغز می‌شوند و به صورت مستقیم عضلات چشم را تقویت می‌کنند و بینایی را بهبود می‌بخشند.بهتر است که از ماهی سالمون، تن و قزل‌آلا در برنامه غذایی کودکتان دست کم هفته‌ای دو بار استفاده شود.اگر کودکتان به هیچ‌وجه ماهی نمی‌خورد، می‌توانید به او قرص امگا 3 بدهید که نتیجه مشابه دارد.

آجیل‌ها و تقویت چشم

بادام، گردو، پسته، فندق و... همگی حاوی اسیدهای چرب امگا3 هستند. البته نه به اندازه ماهی اما نسبت به سایر مواد غذایی، امگا 3 بیشتری دارند. علاوه بر آن، آجیل‌ها حاوی ویتامین E نیز هستند. ویتامین E و امگا 3 هر دو باعث تقویت بینایی می‌شوند و از خشکی چشم و سایر بیماری‌های چشم در آینده جلوگیری می‌کنند.می‌توانید انواع آجیل‌ را با هم ترکیب کنید و هر روز یک مشت به کودکتان بدهید.

زرده تخم‌مرغ و تقویت چشم

زرده تخم‌مرغ حاوی لوتئین است البته برای آنکه خواص آن حفظ شود، زرده تخم‌مرغ را نباید زیاد بپزید. بهتر است که از تخم‌مرغ‌های ارگانیک استفاده کنید.تخم‌مرغ‌های ارگانیک (رسمی) حاوی مواد مغذی بیشتری هستند.اگر بتوانید مقداری روغن مثل روغن زیتون، روغن نارگیل و یا حتی کره به زرده تخم‌مرغ اضافه کنید، میزان جذب آن بالاتر می‌رود.

پرتقال و تقویت چشم

زرده تخم‌مرغ و پرتقال هر دو حاوی لوتئین و زگسانتین می‌باشند که هردو باعث تقویت چشم می‌شوند. آب پرتقال و یا گریپ‌فروت حاوی ویتامین C بالایی هستند که سیستم دفاعی را نیز تقویت می‌کنند و خطر به وجود آمدن آب مروارید را به حداقل می‌رسانند.هر روز 124 میلی‌گرم ویتامین C به فرزندتان بدهید تا نیاز روزانه بدن او را برطرف کنید.

آووکادو و تقویت چشم

آووکادو حاوی لوتئین است و مقدار لوتئین آن از سایر میوه‌ها بیشتر است.لوتئین باعث بهبود بینایی چشم کودکان می‌شود و از به وجود آمدن آب مروارید جلوگیری می‌کند شما می‌توانید آووکادو را به صورت پوره نیز استفاده کنید.آن را با فلفل دلمه‌ای ترکیب کنید و در سالاد و یا ساندویچ کودکتان بگذارید. پوره آووکادو را می‌توانید روی نان بمالید و به او بدهید تا به جای صبحانه بخورد.

چند توصیه برای تقویت چشم کودک

روز کودک خود را با دادن تخم مرغ به او شروع کنید. تخم‌مرغ‌ حاوی پروتئین کافی است و زرده آن از بیماری‌های چشم جلوگیری می‌کند. سیر یک نوع ماده غذایی فوق‌العاده است.

سیر از عدسی چشم محافظت می‌کند. هرگز نسبت به دریافت آب و مایعات کافی در بدن کودکتان بی‌توجه نباشید.فرزند شما باید هر روز مقدار کافی آب بنوشد تا از خشکی چشم‌ها جلوگیری شود. شکلات تلخ نیز حاوی فلوونوئید است که توانایی محافظت از رگ‌های چشم کودکتان را دارد.

منبع: برترین ها

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۴۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید

مغز عضوی است که ۲۴ ساعته، حتی زمانی که خواب هستید، مشغول به فعالیت است؛ کل سیستم عصبی را تنظیم می‌کند و سیگنال‌ها و دستورالعمل‌ها را از یک قسمت بدن به قسمت دیگر منتقل می‌کند. بیشتر غذا‌هایی که به تقویت حافظه کمک می‌کنند، حاوی مقادیر زیادی از این موارد هستند: آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین B، چربی‌های سالم، اسید‌های چرب امگا.

به گزارش خبرآنلاین، چند مورد از بهترین غذا‌هایی که مغز و حافظه را تقویت می‌کنند و سلامت آن را ارتقا می‌دهند، در ادامه به شما معرفی شده‌اند:

توت‌ها

انواع توت‌های غنی از آنتی اکسیدان مانند توت فرنگی، شاه‌توت و توت سفید، استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهند. مطالعات نشان می‌دهد که آنتی اکسیدان‌های موجود در توت‌ها می‌توانند به: بهبود ارتباط بین سلول‌های مغز، تقویت یادگیری و حافظه با افزایش انعطاف‌پذیری مغز، جلوگیری یا به تأخیر انداختن زوال شناختی کمک کند.

غلات کامل

سطوح بالاتر قند خون با کاهش بازدهی و فعالیت مغز مرتبط است. بر خلاف کربوهیدرات‌های تصفیه شده، غلات کامل دارای شاخص گلیسمی (قند) پایینی هستند و برای همین به آرامی در بدن تجزیه می‌شوند، قند را به تدریج آزاد می‌کنند و به مغز اجازه می‌دهند تا عملکرد مؤثرتری داشته باشد.

برخی از جایگزین‌های سالم غلات کامل که برای تقویت ذهن مفید هستند، عبارتند از: نان جو، بلغور جو دوسر، برنج قهوه‌ای، گندم سیاه، کینوا.

آجیل و دانه‌ها

درست مانند ماهی‌های چرب، آجیل‌ها و دانه‌ها نیز حاوی سطوح بالایی از اسید‌های چرب امگا ۳ و آنتی اکسیدان هستند که آن‌ها را به یکی از بهترین غذا‌ها برای مغز تبدیل می‌کند. این گروه هم‌چنین منبع غنی ویتامین E هستند که از مغز در برابر استرس اکسیداتیو در دوران پیری محافظت می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف منظم آجیل می‌تواند خطر از دست دادن حافظه مرتبط با افزایش سن را کاهش دهد.

گردو بهترین غذا برای مغز است و سطوح بالاتری از آنتی اکسیدان را نسبت به سایر مغز‌ها و دانه‌ها در خود دارد.

قهوه

کافئین موجود در قهوه به تقویت عملکرد کلی مغز کمک می‌کند. قهوه هم‌چنین منبعی غنی از آنتی اکسیدان است که [با افزایش سن]از سلامت مغز محافظت می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف مادام‌العمر قهوه می‌تواند خطر زوال شناختی و بیماری آلزایمر را کاهش دهد.

با این وجود، در مصرف قهوه زیاده‌روی نکنید، چرا که کافئین می‌تواند چرخه خواب را مختل کند.

پرتقال

پرتقال سرشار از ویتامین C است و در بهبود توانایی‌های شناختی و تقویت سلامت مغز نقش دارد. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که از سلول‌های مغز در برابر آسیب‌های ناشی از بالا رفتن سن محافظت می‌کند. هم‌چنین این ویتامین به پیشگیری از اختلالات روانی مانند افسردگی، اضطراب و اسکیزوفرنی کمک می‌کند. برخی از منابع سرشار از ویتامین C عبارتند از: کیوی، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای، سیب زمینی، انبه، آناناس.

دیگر خبرها

  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟
  • «نمک دریا» حاوی ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی است/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • این مواد غذایی را با نوشابه نخورید
  • بهترین کپی ترید فارکس باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ بررسی جامع
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم بهتر است؟
  • معرفی بهترین مرکز کاشت ابروی طبیعی در تهران
  • قند‌های پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آن‌ها را حذف کنید
  • قندهای پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آنها را حذف کنید
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • ببینید | لحظه منفجر شدن سربازان روسی هنگام خنثی کردن مین؛ حاوی تصاویری که برای کودکان مناسب نیست