Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-05@23:13:45 GMT

درگذشت پابلو نرودا بر اثر مرگ طبیعی نبوده است

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۷۵۲۷۷

درگذشت پابلو نرودا بر اثر مرگ طبیعی نبوده است

به گزارش ایسکانیوز از آسوشیتدپرس، به تازگی روشن شده که شاعر ۶۹ ساله برنده جایزه ادبی نوبل، که تاکنون گفته می‌شد بر اثر سرطان پروستات فوت شده، باید به دلیل دیگری جان باخته باشد.

در حالی که بر اثر ادعاهای راننده پابلو نرودا که چند سال پیش درگذشت، جسد این شاعر از خاک بیرون آورده شد تا بررسی‌های سم‌شناسی روی آن انجام شود، روز جمعه از سوی یکی از متخصصان بررسی این امر اعلام شد: ما هنوز نمی‌توانیم قطعا بگوییم خشونت یا عامل طبیعی عامل مرگ وی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این کنفرانس خبری که با حضور متخصصان انجام شد اعلام شد که قطعا درگذشت نرودا بر اثر مرگ طبیعی نبوده است.

گفته شده متخصصان در حال بررسی یک باکتری موجود در بدن نرودا هستند که می‌تواند عامل مرگ وی بوده باشد.

سال ۲۰۱۱ راننده سابق این شاعر به مجله‌ای مکزیکی گفته بود این شاعر که مدتی طولانی از اعضای حزب کمونیست بوده، وقتی در بیمارستانی در سانتیاگو پایتخت شیلی بستری بود به دلیل تزریقی مرگبار به معده‌اش از سوی دشمنان سیاسی‌اش، کشته شده است.

سال ۲۰۱۳ نرودا نبش قبر شد تا روشن شود که علت واقعی مرگ وی چه بوده است. اما نتیجه آزمایش‌هایی که صورت گرفت نشان دهنده سمی در بازمانده استخوان‌های وی نبود.

سال ۲۰۱۵ دولت شیلی اعلام کرد بسیار محتمل است که یک گروه سوم عامل مرگ او بوده باشد. همان زمان دولت شیلی اعلام کرد یک آزمایش جدید انجام می‌شود تا روشن شود که آیا وجود فلزات سنگین در بدن او مشاهده می شود یا خیر. این آزمایش بر عهده محققانی در سوییس قرار گرفت.

این شاعر سال ۱۹۷۳ و با فاصله کمی از وقوع کودتای نظامیان در شیلی درگذشت.

نرودا که در سال ۱۹۷۱ برنده جایزه ادبی نوبل شد از سرطان رنج می برد. در حالی که قرار بود به مناسبت هفتاد سالگی او در سال ۱۹۷۴ هشت عنوان کتاب از وی در جهان منتشر شود، او ۲۳ سپتامبر و تنها دوازده روز پس از روی کار آمدن آگوستو پینوشه در شیلی درگذشت و هشت کتاب او پس از درگذشتش منتشر شدند.

سال پیش جسد نرودا بار دیگر در خانه محبوبش در ساحل اقیانوس آرام و در کنار همسرش به خاک سپرده شد.

منبع: مهر

502

جایزه ادبی نوبل پابلو نرودا سرطان پروستات آگوستو پینوشه سم‌شناسی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۵۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور گفت: با اعلام آتش سوزی یک باب منزل مسکونی واقع در خیابان شهید فهمیده، یک تیم از آتش نشانان ایستگاه شهید مبارکی به محل فوق اعزام شدند.

ابوالفضل اسدی گفت: این حادثه احتمالا به علت کنترل نشدن اتصالات لوله گاز و نشت آن رخ داده و بر اثر آن منزلی در خیابان شهید فهمیده به آتش کشیده شد.

وی گفت: با رسیدن ماموران ایستگاه شهید مبارکی و با توجه به احتمال وجود خطرات احتمالی بر اثر نشت گاز از طریق اتصالات، اقدام به اجرای عملیات اطفای حریق و سپس ایمن سازی محل حادثه کردند.

خراب شدن بند خاکی بالا دست روستای بیجورد از توابع بخش مرکزی بردسکن

بند خاکی بالا دست روستای بیجورد از توابع بخش مرکزی بردسکن بر اثر وقوع سیل بخشی از آن خراب شد

رئیس اداره منابع و آبخیزداری بردسکن گفت این بند خاکی مربوط به اداره منابع طبیعی نمی‌باشد و توسط مردم در سنوات قبل ساخته شده است که به لحاظ منابع طبیعی غیر مجاز و غیر اصولی بوده است.

اقبالی افزود: آب‌های خارج شده در پایین دست وارد پخش سیلاب کبودان شد و بحرانی را بوجود نیاورد.

هدف دشمن برای ترویج فساد در ایران، تضعیف اعتقادات مردم است

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فریمان  در جمع پایوران و فرهنگیان بسیجی گفت: همه انبیا و پیامبران برای حفظ شئونات و دین در معرض امتحان الهی قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر سلیمانی گفت: دشمن اعتقادات و فرهنگ ایرانی‌اسلامی را هدف گرفته و به دنبال ترویج فساد و فحشا در جامعه بخصوص بین نوجوانان و جوانان است و می‌بایست با جهاد تبیین به دنبال ترویج فرهنگ ناب اسلامی باشیم و نقشه دشمنان را خنثی کنیم.

وی گفت: ما به‌عنوان خدمتگزار در بسیج مأموریت داریم ضمن خودسازی، در معنویت افزایی و بصیرت دهی به آحاد پاسداران، نیرو‌های وظیفه، بسیجیان و جامعه نقش‌آفرینی کنیم.

 

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کتاب؛ بهترین فرصت برای ارتباط‌ فرهنگ‌های بومی
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • شاعری که براساس دانش ادبی شعر نسروده!
  • در سرزمین ما شاعران پس از مرگ زنده می‌شوند / یک شاعر شهرستانی همه‌کاره هیچ‌کاره است
  • در سرزمین ما شاعران بعد از مرگ زنده می‌شوند / یک شاعر شهرستانی همه کاره هیچ کاره است
  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • جایگاه میرنوروز از نگاه ملی مغفول مانده است
  • (تصاویر) جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آستارا
  • شعر میرنوروز آمیخته با مضامین قرآنی است
  • درگذشت مادر شهید اسحق مددی