Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر- ایرنا- نماینده مردم شهرستان های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع افزایش هزینه برق مصرفی شماری از مشترکان برق مناطق گرمسیری کشور در قالب یک کمیته ویژه بررسی می شود.

حجت الاسلام عبدالحمید خدری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دراین کمیته تعرفه تخفیف ویژه مناطق گرمسیری کشور مورد بررسی و کارشناسی قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در صورتی که در بررسی کمیته ویژه محرز شود که تعرفه ویژه مناطق گرمسیری برای مشترکان برق خانگی لحاظ نشده وجوه مازاد گرفته شده از مشترکان به آنها برگشت داده می شود.
خدری ادامه داد: تشکیل کمیته ویژه تشخیص لحاظ تعرفه گرمسیری پس از دیدار با مدیرعامل شرکت توانیر صورت گرفته که انتظار می رود با فعالیت این کمیته اگر حقی از مشترکان برق خانگی ضایع و هزینه مازاد پرداخت شده، جبران شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: آخرین تغییر نرخ تعرفه مصرفی برق یکم مرداد سال 1395 پس از تصویب مجلس شورای اسلامی ابلاغ و تاکنون مطابق تعرفه یاد شده هزینه برق مصرفی محاسبه می شود.
امرالله پاراد ادامه داد: در ابتدای سال جاری بر اساس بند ( هـ ) تبصره 6 ماده واحده قانون بودجه سال 1396 نرخ عوارض برق که فقط برای حمایت از توسعه نگهداری شبکه های روستایی و تولید برق تجدید پذیر و پاک هزینه می شود از هر کیلووات برق مصرفی از30 به 50 ریال افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: در سال 1396 مطابق بند (ب) تبصره 6 ماده واحده قانون بودجه کل کشور، محاسبه 9 درصد مالیات ارزش افزوده شامل 6 درصد مالیات و 3 درصد عوارض است.
پاراد ادامه داد: با توجه به مطالبه های ارائه شده فوق تعرفه های برق و شرایط عمومی آنها از تاریخ یک مرداد سال 95 ثابت بوده و تاکنون هیچگونه افزایش نرخی نداشته است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: مصرف برق در استان بوشهر از اول فروردین تا پایان آذر ماه با تعرفه گرمسیر(یک) محاسبه شده که طی این 9 ماه دولت به وزارت نیرو اجازه داده تا بالاترین نرخ سوبسید دولتی در قالب یارانه مصرف که تعیین کننده نرخ تخفیفی مصرف است را به استان های گرمسیری ارائه دهد.
پاراد ادامه داد: چنانچه مشترکان در استان بوشهر نسبت به قبض های برق شکایتی دارند می توانند به امور مشترکین، مدیریت های نواحی شهرستان ها یا شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر مراجعه و پیگیری کنند، همکاران ما پاسخگوی آنها هستند.
در آخرین دوره قبض های برق که برای برخی مشترکان خانگی در نقاط مختلف استان بوشهر صادر شده است، رقم های بالایی برای برق مصرفی آنها درج شده که اعتراض آنان را در پی داشته است و خواستار پیگیری مسئولان و نمایندگان مجلس در این زمینه شدند.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۵۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد هواشناسی به این مناطق و استان‌ها

به گزارش خبرآنلاین، سازمان هواشناسی کشور به دنبال افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریای خلیج فارس نسبت به اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، خطر غرق‌شدن شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌ سنگین، خطر غرق‌شدن شناگران در مناطق تحت تأثیر هشدار داده است.

ایسنا در خبری نوشت: سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی دریایی سطح زردرنگ از افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا خبر داده و آورده است: طی روز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، در شمال خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و در روز شنبه (۱۵ اردیبهشت‌ماه) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر و در شمال خلیج فارس، افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای ۲۴ تا ۲۶ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج در سواحل تا ۱/۸ و دور از سواحل بیش از ۱/۸ پیش‌بینی می‌شود.

از این رو افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، خطر غرق‌شدن شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌ سنگین، خطر غرق‌شدن شناگران در مناطق تحت تأثیر وجود دارد.

در همین راستا سازمان هواشناسی نسبت به اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی توصیه کرده است.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902118

دیگر خبرها

  • هشدار زرد هواشناسی به این مناطق و استان‌ها
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است
  • هزینه قبوض تلفن ثابت در سال 1403
  • مخالفت ۳۰ نماینده مجلس با افزایش ۱۰درصدی تعرفه‌های تاکسی‌های اینترنتی!
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده خلاف قانون است
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات خلاف قانون است
  • مخالفت مجلس با افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • مخالفت مجلس با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • تعداد تشکل‌های کارگری در استان بوشهر ۳۵ درصد افزایش یافت
  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی