Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: در تدوین برنامه پنج ساله توسعه این استان توجه به اسناد بالا دستی و بویژه برنامه ششم در دستور کار جدی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر افزود: برنامه توسعه استان بوشهر باید با هدف تحقق توازن توسعه ای براساس برش های شهرستانی تدوین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه نبود برش شهرستان منجر به ایجاد توسعه نامتوازن می شود بیان کرد: در توزیع اعتبارات بین دستگاه ها نیز داشتن برنامه توسعه ای حائز اهمیت فراوانی است و چنانچه بدون برنامه باشیم در جذب اعتبارات نیز با مشکل روبرو می شویم.
گراوند افزود: ممکن است بخشی از اعتبارات و یا درآمدها در موعد مقرر تحق پیدا نکند ولی در صورتی که برنامه داشته باشیم این تحقق پیدا نکردن نمی تواند منجر به ایجاد مشکلی اساسی شود.
وی گفت: در گرفتن اعتبارات در حوزه های مختلف و بویژه وزارتخانه های راه و شهرسازی و نیرو مدیران استانی باید سعی کنند از طریق تعامل و استفاده از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس برای جذب اعتبار موردنیاز اجرای برنامه های خود تلاش حداکثری داشته باشند.
گراوند در ارتباط با ظرفیت های گردشگری استان بوشهر گفت: در این حوزه نیاز است در قالب یک بسته جامع همراه با برش شهرستانی ظرفیت های گردشگری استان در بخش های مختلف و بویژه گردشگری دریایی دیده شود.
وی یادآور شد: در این ارتباط با اتمام مطالعه طرح ظرفیت های جامعه روستایی استان بخشی از مشکلات فراروی تدوین بسته جامع گردشگری استان از پیش رو برداشته می شود.
گراوند در ارتباط با شهرک حمل و نقل استان بوشهر گفت: از اداره کل راه و شهرسازی انتطار می رود تا پایان آبان وضعیت تملک زمین آن را مشخص کند تا زمینه ترغیب و ورود سرمایه گذران به این بخش فراهم شود.
وی در ارتباط با فعالیت تجار در استان بوشهر گفت: این استان از دیرباز یک استانی با تجربه تجاری بوده و همین امر ایجاب کرد در استان بوشهر بیش از پیش نسبت به حل مشکلات و موانع فراروی سرمایه گذاران تصمیم گیری شود.
گراوند بیان کرد: در این ارتباط نیاز با تسهیل فعالیت تجار فعال در استان از مهاجرت آن به استان های همجوار جلوگیری شود.
وی در ارتباط با پروژه های عمرانی استان بوشهر اظهار کرد: مدیران دستگاه های اجرایی باید سعی در نظارت مستقیم بر پروژه های عمرانی استان داشته باشند و گزارش وصعیت پیشرفت ریالی و فیزیکی آنها بصورت ماهیانه گزارش دهند.
استاندار بوشهر با تاکید بر ضرورت تشکیل کمیته نظارت شورای فنی گفت: این کمیته باید گزارشی مدون را از وضعیت پروژه های عمرانی استان ارائه دهد که یک کمیته بالا دستی نیز بر صحت و سقم گزارش های تهیه شده توسط آن اعمال نظارت را داشته باشد.
وی یادآور شد: این کمیته بیشتر با تمرکز بر نظارت پروژه های حوزه های راه، آب و فاضلاب، گردشگری و سایر پروژه ها مانند مدرسه ها و کتابخانه ها فعالیت می کند تا بتوانیم وضعیت پروژه های عمرانی را بطور دقیقی مورد رصد قرار دهیم.
گراوند در ارتباط با حوزه اشتغال گفت: در این حوزه نیز نیازمند است که که سند روشن پیش رو داشته باشیم تا وضعیت کارهایی که باید انجام دهیم مشخص شود.
وی یادآور شد: با طراحی شدن سند یاد شده است که می توان مشخص کرد در کدام بخش ها نیازمند زیرساخت و در کدام بخش ها نیازمند تسهیلات هستیم.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۳۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاک انتخاب ها شایسته سالاری است/ لزوم سوق استان به سمت توسعه

به گزارش خبرنگار مهر، محمد بهرامی عصر جمعه در بازدید از مناطق مختلف و روستاهای لوداب افزود: نماینده باید در حد ملی بوده و حضوری مؤثر بر مبنای اشراف کامل به مسائل و آمارهای بودجه‌ای را عملیاتی کند.

بهرامی با تاکید بر اهمیت توسعه استان و حوزه انتخابیه، تصریح کرد: زمان را بر مبنای رشد و توسعه مناطق تنظیم و وقت خود را درگیر چینش‌ها نخواهیم کرد.

بهرامی با اشاره به اینکه انتصاب‌های دستگاهی باید بر مبنای شایسته سالاری باشد، اظهار کرد: اجازه دخالت‌های مخرب را نیز نخواهیم داد.

بهرامی با تاکید بر اینکه من نماینده یک جریان خاص نیستم، عنوان کرد: از ظرفیت تمام نخبگان و افراد توانمند برای سوق استان به سمت توسعه استفاده خواهیم کرد.

منتخب شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس دوازدهم گفت: متناسب با نیازهای استان جلسات تخصصی در دستور کار است و بازدید از مناطق برای احصای مشکلات و به فعلیت رساندن پتانسیل‌ها انجام می‌شود.

وی ابراز داشت: لازمه حصول نتیجه و رشد مناطق تعامل با بخش‌های مختلف و کمیسیون‌های مرتبط است.

بهرامی به بازدید از مناطق اشاره کرد و اظهار داشت: تمام مشکلات مناطق جمع آوری شده و بر اساس اولویت‌ها در هر منطقه برای رفع آنها اقدام خواهیم کرد.

بهرامی با تاکید بر رفع مشکلات لوداب، عنوان کرد: آنچه برای مردم مهم است، کار و لمس نشانه‌های تغییر بوده و باید با ظرفیت بالایی به مردم خدمت کنیم.

کد خبر 6089325

دیگر خبرها

  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است
  • ملاک انتخاب ها شایسته سالاری است/ لزوم سوق استان به سمت توسعه
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است
  • برنامه‌های گردشگری باید با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود
  • طرح‌های توسعه و تجهیز مدارس امسال با جدیت دنبال می‌شود