Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@07:32:40 GMT

جنوب استان کرمان مظهر نشاط و امید-کمیل بهشتیان**

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۷۵۳۷۶

جنوب استان کرمان مظهر نشاط و امید-کمیل بهشتیان**

جنوب استان کرمان از هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، قلعه گنج، منوجان، فاریاب و رودبار جنوب تشکیل شده است که هر یک از این شهرستانها به نوبه خود دارای ظرفیت های فرهنگی، اقتصادی و منطقه ای بسیار ارزشمندی هستند اما تا قبل از دولت تدبیر و امید برای هدایت این ظرفیت ها عزمی راسخ و جهادی دیده نمی شد ولی امروز هر فردی از هر جناح و طایفه ای اذعان می کند که جنوب استان کرمان مسیر تعالی و پیشرفت را در پیش گرفته و در آینده به عنوان الگو و نقشه راهی موفق برای سایر مناطق استان و حتی کشور ایفای نقش خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجموعه مدیریتی استان کرمان همواره با شعار وحدت و تاسی از تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت معیشت مردم خصوصا مردمان مناطق کمتر برخوردار جنوب استان کرمان از هیچ کوششی دریغ نکرده و اتفاقا تمام قدرت و امکانات خود را به کار گرفته است و امروز این تحولات بی سابقه بر کسی پوشیده نیست.
توجه استاندار کرمان و سفرهای مکرر مدیران ارشد استانی و کشوری به مناطق محروم جنوب و اختصاص مشوق های مالیاتی و غیره برای حضور سرمایه گذاران در این مناطق، خود دلیلی واضح بر این ادعاست اما بحث تقویت روحیه نشاط و شادابی در بین مردمان جنوب یکی از دغدغه های مهم دولت تدبیر و امید است که بتواند در کنار تقویت بنیه اقتصادی، نشاط و شادابی و امید را نیز در زندگی اهالی جنوب استان کرمان نهادینه کند.
حقیقتا با برنامه ریزی هایی که برای مناطق جنوبی استان کرمان اتخاذ شده می توان گفت، نماد محرومیت در این مناطق به عامل توسعه تبدیل شده که مصداق بارز آن را می توان در شهرستان قلعه گنج مشاهده کرد.
به زعم مدیران و فعالان اقتصادی استان، نگاه استاندار کرمان در مسیر سیاست های دولت تدبیر و امید در راستای رفع محرومیت و برقراری عدالت در تمام مناطق استان بوده و بنا به اذعان کارشناسان اقتصادی و حتی اعتراف بسیاری از منتقدان، استاندار کرمان در این زمینه عملکرد قابل قبولی داشته است.
نکته قابل تامل نسبت به شرح وظایف برخی از دستگاه های اجرایی این است که هنوز وقتی سخن از نشاط و شادابی به میان می آید همه نگاه ها به نهادی همچون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی معطوف می شود، انگار صرفا همین یک دستگاه اجرایی مسئول بی قید و شرط ایجاد نشاط در جامعه است در حالی که طبق قانون، برای همه دستگاه های اجرایی مسئولیت هایی در راستای تقویت روحیه نشاط و شادابی عمومی جامعه تعریف شده است و حتی بخش خصوصی و شرکت های بزرگی که در منطقه فعالیت می کنند از این مسئولیت ها مبرا نیستند.
در دیداری که با حسین اسحاقی مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان داشتیم تا حدود زیادی از اقدامات فرهنگی و تلاش های این مجموعه در راستای ایجاد نشاط در بین عموم مردم و کاهش آسیب های اجتماعی این خطه مطلع شدیم...
اما به راستی ایجاد نشاط و شادابی در چنین منطقه گسترده ای که طعم تلخ محرومیت در ادوار گذشته خنده را از چهره اهالی جنوب برده بود کاری بس سخت و دشوار بود اما با درایت مجموعه مدیریتی استان کرمان و مشارکت مسئولان و مردمان نجیب جنوب، این اتفاق مبارک رقم خورد به گونه ای که امروز در منطقه ای که هیچ سالن سینمایی فعالی وجود نداشت، 2 سالن سینمایی و تعداد پنج سینمای سیار راه اندازی شده است.
همچنین با رویکرد مثبت مجموعه مدیریتی فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان، تعداد 9 گروه نمایشی نیز توانستند برای نخستین مرتبه در تاریخ این منطقه مجوز فعالیت فرهنگی و اجرای برنامه های شاد و مفرح دریافت کنند و مهم تر از همه، این که فضای فعالیت در تمام حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به اندازه ای مطلوب شده است که امروز تعداد 56 نشریه و 14 پایگاه خبری فعال متشکل از جوانان و پیشکسوتان نخبه جنوب، بدون در نظر گرفتن گرایش سیاسی آنها رسالت مهم و خطیر اطلاع رسانی و امر حساس فرهنگ سازی در تمام حوزه ها را عهده دار شده اند به گونه ای که تاکنون هیچ گروه سیاسی در جنوب استان کرمان مورد تهدید قرار نگرفته است و همه سخنرانی های قانونی، بدون توجه به گرایشات سیاسی و جناحی در امنیت و نظم کامل برگزار شده است.
هم اینک ائمه جمعه، نمایندگان مردم در خانه ملت، مسئولان و مردم نجیب و قدرشناس هفت شهرستان جنوبی استان کرمان برای توسعه و پیشرفت روز افزون این دیار با هم متحد شده اند تا بتوانند با روحیه ای شاد و اراده ای مستحکم، گام های موثری را برای شکوفایی هر چه بیشتر این دیار کهن بردارند.
** مسئول دفتر ایرنا در جیرفت

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۵۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج

جواد نژادی گفت: مرکز معاینه فنی در شهرستان کهنوج با مساحت ۵ هزار متر مربع در حال احداث می باشد.

وی از مرکز معاینه فنی جیرفت به عنوان تنها مرکز معاینه فنی ماشین آلات سنگین در جنوب کرمان نام برد و افزود: با هدف دسترسی راحت تر مالکان و رانندگان دستگاه های سنگین حمل و نقل بار و مسافر در شهرستان های جنوب استان کرمان، ارتقای ایمنی در تردد جاده ای، حفظ محیط زیست، مرکز معاینه فنی شهرستان کهنوج با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد در حال احداث است.

مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج از ظرفیت پذیرش ماهانه بیش از ۲ هزار دستگاه سنگین از سوی این مرکز سخن گفت و تصریح کرد: در این مراکز، علاوه بر بازدیدهای ظاهری، شامل کیفیت آج لاستیک‌ها، شیشه‌ها و آینه‌ها و چراغ‌ها، موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون‌های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ‌ها، تست آلاینده‌ها، و تست نور نیز انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • فوت یک نفر در کرمان بر اثر صاعقه
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی  + جزئیات | امروز کدام مناطق بارانی است؟
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • پیروزی سپاهان در نیمه اول برابر آبی پوشان جنوب
  • امروز در برخی از مناطق کرمان باران می بارد
  • تالاب جازموریان جان دوباره گرفت
  • بازدید رئیس جمهور از مناطق جنوب غرب تهران
  • راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج
  • تشدید بارشها امروز وفردا در کرمان
  • بارش‌ها در کرمان تداوم دارد