Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: انتخاب لوکیشن های بین المللی در فیلم های ایرانی راهی برای آشنا شدن تماشاگران غیر ایرانی و معرفی سینمای ایران است.

محمد مهدی حیدریان روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: بطور یقین با تمام ظرفیت و جدیت این عرصه را که از رویکردهای اصلی ما است تقویت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: هم اکنون گروه های مختلفی از جمهوری اسلامی ایران در کشور ارمنستان حضور دارند تا از فضاهای آنجا برای تولید فیلم های خودشان یا بخشی از آنها استفاده کنند. این عمل در پی همین هدف سازمان سینمایی برای حضورهرچه بیشتر و مستمر در عرصه های بین المللی است.
رئیس سازمان سینمایی حضور موثر و بیشتر سینماگران ایرانی در فضای مردمی سینمای دنیا را از اولویت ها و رویکردهای این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: امضای تفاهمنامه ها و قرارداد همکاری با دیگر کشورها نیز در راستای همین سیاست دنبال می شود.
حیدریان گفت: این مهم طی سالهای گذشته تاکنون شتاب بیشتری گرفته و با جدیت و تاکید سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رشد صعودی به خود گرفته است.

** تاکید بر حضور تجاری تولیدات سینماگران ایران در بازارهای جهانی
معاون سینمایی، سمعی و بصری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در کنار حفظ جایگاه خود در عرصه های رقابتی و جشنواره های بین المللی، تلاش می کنیم که با افزایش زمینه های لازم برای حضور تجاری سینماگران امکان تولید بیشتر آثار به همراه ایجاد بازارهای جدی تر جهانی را فراهم کنیم.
حیدریان به دیدار روز سه شنبه هفته جاری وزرای فرهنگ ایران و ارمنستان اشاره کرد و اظهار داشت: این دیدار در ادامه سفر مدیر عامل بنیاد فارابی و امضای توافقنامه در حوزه فعالیت های مشترک سینمایی و دیگر تفاهم نامه های دو کشور در عرصه های فرهنگی و هنری و رسانه ای صورت گرفته است.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: دیدار هیات سینمایی ایران با طرف ارمنستانی در ایروان در واقع تضمینی بر دیدار و امضای تفاهم نامه های قبلی بوده که امروز در سطح وزرا انجام شد. از آنجا که بسیاری از پخش کننده ها و صاحبان سینما در در جمهوری های شمال ارمنستان ، ارمنی هستند می شود از آنها برای ایجاد بازار فیلم های سینمایی که یکی از سیاستهای جدید این دوره سازمان سینمایی و وزارت ارشاد است استفاده بهینه ببریم.
رئیس سازمان سینمایی کشور در بخش دیگری از سخنان خود همچنین به ساخت فیلم مشترک با نام 'یوا' نخستین تجربه مشترک هنرمندان ایران با ارمنستان که منجر به برگزیده شدن این تولید مشترک به عنوان نماینده آن کشور در اسکار شد اشاره کرد و اظهار داشت: این مهم حکایت از این دارد که ارمنستان تلاش دارد از ظرفیت و تجربیات سینمای ایران برای حضور در عرصه های بین المللی استفاده کند از این رو وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از این موقعیت استفاده کرده و استقبال می کنیم.

** همکاری سینمایی ایران و ارمنستان در یک نگاه
به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آرمن امیریان وزیر فرهنگ ارمنستان روز سه شنبه در تهران ساختمان وزارت ارشاد دیدار و پیرامون توسعه روابط فرهنگی، هنری و رسانه ای مذاکره و بر عملیاتی و اجرایی شدن مفاد توافقنامه و تفاهم نامه های منعقد فیمابین تاکید کردند.
بنیاد سینمایی فارابی ایران و مرکز ملی سینمای ارمنستان اوایل مهرماه سال جاری به منظور تسهیلات و تولید مشترک پروژه های سینمایی، توافقنامه همکاری امضا کردند.
اکران فیلم‌های دو کشور در سینماهای طرفین، تبادل فیلمنامه برای بررسی و انتخاب با هدف تولید مشترک، برنامه‌ریزی برای افزایش تولید مشترک در حوزه‌های مورد توافق و ورود به حوزه تولید و سرمایه‌گذاری پس از تصویب جزییات توسط طرفین، همکاری در جشنواره‌ فیلم کودک و نوجوان به ویژه در تامین فیلمهای کودک و ارائه پیشنهاد برای حضور مهمانان به ویژه داوران کودک و نوجوان، همکاری در جشنواره‌های فیلم اصلی سینمایی و بازارهای فیلم دو کشور به ویژه در ارائه فیلم‌های مناسب به هیات انتخاب مورد توافق قرار گرفت.
معرفی شرکت‌های تولید کننده تجهیزات و خدمات پسا تولید و لابراتواری در ایران توسط بنیاد سینمایی فارابی برای همکاری و بهره برداری طرف ارمنستانی از امکانات موجود، عرضه محصولات سینمایی دو کشور در شبکه‌های نمایش خانگی، اینترنتی ، تعهد طرفین به رعایت کامل حقوق آثار سینمایی و دیگر محصولات فرهنگی دو کشور و همکاری تکنیکی و فنی در حوزه تکنولوژی های نوین در سینما از دیگر موارد توافق بود.
پس از سفر سال گذشته حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به ایروان و مذاکره با سرژ سرکیسیان رئیس جمهوری ارمنستان، مذاکرات اعضای هیات عالی همراه با همتایان و سپس رفت و آمدهای متقابل هیات های مختلف، برنامه ها و زمینه های فراوانی برای توسعه همکاری های دو کشور به ویژه در عرصه فرهنگی و هنری فراهم شده که سفر اخیر وزیر فرهنگ ارمنستان درراستای همین امر انجام شده است.
ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 استقلال یافت، با ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و ایران هم مرز است.
فراهنگ ** 1355 **1823 عکس و مصاحبه: علی اکبر قزوینیان ** انتشار: طاهره نبی اللهی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۴۰۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف گذاری برای تقویت مناسبات ترانزیت جاده ای بین ایران و ازبکستان

تین نیوز

سفیر جمهوری ازبکستان در تهران طی دیداری با مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به گفت و گو در زمینه تسهیل مناسبات حمل و نقلی پرداخت و در این جلسه راهکارهای رفع موانع موجود در مسیر تحقق این امر بررسی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در راستای ارتقای سطح مناسبات حمل و نقل بین المللی جاده ای و ترانزیتی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان، فریدالدین نصری اف، سفیر این کشور در تهران با جواد هدایتی، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل ونقل بین المللی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای دیدار کرد در این جلسه راهکارهای رفع موانع موجود در مسیر تسهیل مناسبات حمل و نقلی مورد بررسی قرار گرفت.

جواد هدایتی، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در جریان این دیدار با اشاره به اهمیت راهبردی قلمرو و پیشینه دو کشور در منطقه و با تأکید بر ضرورت تولید داده های صحیح جهت اتخاذ تصمیمات اثربخش، بر آمادگی بخش حمل ونقل بین المللی ایران بر توسعه مناسبات با کلیه کشورهای آسیای مرکزی و جایگاه مهم ازبکستان به عنوان پرجمعیت ترین کشور منطقه، تأکید کرد.

وی با اشاره به موقعیت راهبردی بنادر جنوبی ایران برای انتقال کالاهای کشورهای آسیای مرکزی و دسترسی به کشورهای حوزه خلیج فارس و اقیانوس هند، افزود: برای تجاری سازی این مسیر، آماده اجرای برنامه حمل آزمایشی ناوگان دو کشور در شرایط استاندارد قرار داریم تا قلمرو ایران به ویژه متعاقب رویدادهای منطقه ای، بهترین مسیر ممکن برای تامین دسترسی ناوگان کشورهای آسیای میانه باشد.

هدایتی با اشاره به سوابق مذاکرات دوجانبه و چندجانبه با طرف ازبک و با هدف رفع موانع موجود و افزایش حجم تردد ناوگان کشورها به مقاصد و عبوری از قلمرو یکدیگر، بر آمادگی سازمان برای تقلیل متقابل عوارض و افزایش تسهیلات لازم تأکید کرد.

نصری اف سفیر ازبکستان نیز با تأکید بر ضرورت توسعه راهگذرهای ترانزیتی در منطقه بر اهمیت استفاده از قلمرو ایران برای دولت ازبکستان، اظهار کرد: دولت متبوع نیز در زمینه توسعه همکاری جدی بوده و برای بررسی و تدوین برنامه عملیاتی، افزایش ارتباط و برگزاری نشست های فنی بین نهادهای تخصصی دو کشور را پیشنهاد کردند.

شایان ذکر است در این دیدار، جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل ونقل بین المللی افزود: قطعاً حمل ونقل نقش ویژه ای در توسعه مناسبات تجاری در همه زمینه ها دارد.

وی به تشریح آخرین وضعیت مسیرهای عبوری دسترسی ناوگان ازبک به ایران و هزینه های مترتب بر آن پرداخت و بر اهمیت تقویت ترانزیت منطقه ای بر پایه مزیت های چندجانبه تأکید کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • هدف گذاری برای تقویت مناسبات ترانزیت جاده ای بین ایران و ازبکستان
  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • تغییر رئیس سازمان سینمایی تکذیب شد
  • تغییر محمد خزاعی در سازمان سینمایی تکذیب شد
  • ابقای «محمد خزاعی» در سازمان‌ سینمایی
  • رئیس سازمان سینمایی تغییر می‌کند؟
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • قهرمانی ایران در کشتی فرنگی بین المللی جام تختی