Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@21:51:50 GMT

جایگاه نخست یزد در تبدیل سوخت صنایع به گازطبیعی

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۷۶۰۱۱

جایگاه نخست یزد در تبدیل سوخت صنایع به گازطبیعی

مدیر عامل شرکت گاز استان یزد با اشاره به جایگاه نخست این استان به لحاظ تبدیل سوخت صنایع و واحدهای تولیدی به گاز طبیعی، از گازرسانی تاکنون به بیش از شش هزار واحد صنعتی عمده و جزء در این استان خبر داد .

به گزارش ایسنا، «منوچهر فلاح» با اشاره به تعدد صنایع فعال نظیر نیروگاه‌ها، کارخانجات کاشی و فولاد، کوره‌های آجرپزی و همچنین گلخانه‌ها و سایر صنایع عمده و جزء که استان یزد را به یکی از مهم‌ترین قطب های صنعتی کشور مبدل کرده  است، افزود: توسعه و تقویت شبکه‌های گازرسانی به واحدهای صنعتی از جمله اولویت‌های شرکت گاز استان است به طوری که تاکنون شش هزار و 375 واحد صنعتی عمده و جزء در استان به شبکه گاز طبیعی متصل شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی این سیاست شرکت گاز استان را هم‌راستا نقش مهم این واحدهای صنعتی در زمینه اشتغال جوانان و ایجاد بستر سرمایه‌گذاری در استان و از سوی دیگر اختصاص میزان بالای مصرف گاز استان به آنها دانست.

فلاح در ادامه تصریح کرد: تاکنون در استان یزد یک‌هزار و 174 واحد صنعتی عمده و پنج هزار و 201 واحد صنعتی جزء و همچنین دو هزار و 786 گلخانه و 269 کوره آجرپزی به شبکه گاز طبیعی متصل شده‌اند که این امر نشانه سودآوری شرکت گاز استان یزد در بحث جایگزینی گاز طبیعی به عنوان یک سوخت پاک و ارزان است.

این مقام مسئول یادآور شد: تاکنون 36 ایستگاه تقلیل فشار (CGS) و 218 ایستگاه تقلیل فشار (TBS) در سطح استان ایجاد شده و همچنین 48 جایگاه CNG به مرحله بهره برداری رسیده که این تعداد جایگاه در مقایسه با تعداد خودروهای گازسوز استان، آمار قابل توجهی به شمار می‌آید .

فلاح در پایان هم خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، شرکت گاز استان یزد در سال 94 با کاهش مصرف 50 میلیون لیتر و در سال 95 نیز با کاهش 49 میلیون لیتر فرآورده نفتی از طریق جایگزینی آن با گاز طبیعی، مقام اول تبدیل سوخت صنایع و واحدهای تولیدی به گاز طبیعی را در کل کشور کسب کرده است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۶۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران؛ در نشست مشترک آقای فرشاد مقیمی مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و آقای رجبی مشهدی مدیر عامل سازمان توانیر، همچنین بر انعقاد تفاهم نامه‌ای به مبلغ ٤ هزار میلیارد تومان وفق بند (خ) تبصره (۷) قانون بودجه سال ١٤٠٣ در جهت کمک به طرح‌های برق رسانی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی تأکید شد.    تکمیل و بهره برداری ۲۱ پست برق دارای تفاهم نامه در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۵ درصد (تا پایان سال ۱٤۰۲) با ظرفیت ٤۲۰ مگاوات و سرمایه‌گذاری حدود هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از دیگر مصوبات این نشست مشترک بود.    این نشست مشترک با هدف چاره اندیشی برای رفع ناترازی برقِ شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار شد.

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • محکومیت ۱۰ میلیاردی، تاوان سوء استفاده از کارت سوخت شهروندان
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • نخستین بار در صنایع پتروشیمی کشور صورت گرفت؛ تبدیل وضعیت کلیه نیروهای پیمانکار به قرارداد مستقیم با پتروشیمی امیرکبیر
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • اولین موتور سیکلت CNG جهان رونمایی می‌شود
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • بومی سازی تبدیل پسماند پلاستیک به سوخت جامد