Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@07:09:31 GMT

گازرسانی به بیش از 6 هزار واحد صنعتی استان یزد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۷۳۶۵۰

گازرسانی به بیش از 6 هزار واحد صنعتی استان یزد

یزد - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز یزد گفت: با هدف توسعه و تقویت شبکه های گازرسانی و رعایت مسایل زیست محیطی تاکنون به 6 هزار و 375 واحد صنعتی و تولیدی این استان گازرسانی شده است.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی شرکت گاز استان یزد ، منوچهر فلاح افزود: در این ارتباط یک هزار و 174 واحد صنعتی عمده و پنج هزار و 201 واحد صنعتی کوچک و 2 هزار و 786 باب گلخانه و 269 کوره آجرپزی به شبکه گاز طبیعی متصل شد که این امر نشانه سودآوری شرکت گاز یزد در بحث جایگزینی گاز طبیعی به عنوان یک سوخت پاک و ارزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد : با توجه به تعدد فعالیت واحدهایی از جمله نیروگاه، کارخانه های کاشی و فولاد، کوره های آجرپزی، گلخانه ها و سایر صنایع ، این استان یکی از مهم ترین قطب های صنعتی کشور است .
وی افزود: این شرکت با هدف حمایت از صنایع و نقش آن در اشتغال جوانان و ایجاد بستر لازم برای سرمایه گذاری و از سوی دیگر میزان بالایی از مصرف گاز استان را به خود اختصاص داده که از جمله اولویت های این شرکت است.
مدیرعامل شرکت گاز استان یادآور شد: 36 ایستگاه تقلیل فشار (CGS) و 218 ایستگاه تقلیل فشار (TBS) در استان نیز نصب و 48 جایگاه CNG به بهره برداری رسید که این تعداد جایگاه در مقایسه با تعداد خودروهای گازسوز استان، آمار قابل توجهی به شمار می آید.
فلاح یادآور شد: بر اساس اعلام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، شرکت گاز در سال 94 با کاهش مصرف 50 میلیون لیتر و در سال 95 نیز با کاهش 49 میلیون لیتر فرآورده نفتی از طریق جایگزینی آن با گاز طبیعی، مقام نخست تبدیل سوخت صنایع و واحدهای تولیدی به گاز طبیعی را در کشور کسب کرد.
هم اکنون 30 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان یزد وجود دارد که از این تعداد 13 شهرک صنعتی مصوب ، 15 ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی در زمینه های شیمیایی، نساجی، فلزی، غذایی، کانی غیرفلزی، سلولزی، برق و الکترونیک فعالیت می کنند.
وسعت شهرک ها و نواحی صنعتی استان هم اکنون 6 هزار و 622هکتار است و 92 درصد صنایع یزد در حوزه صنایع خرد، کوچک و متوسط است که 60درصد اشتغال صنعتی استان و 40 درصد سرمایه گذاری بخش صنعت را شامل می شود.
در مجموع سه هزار و 500 واحد صنعتی در استان یزد فعال است.
با گازرسانی به 20 شهر و 334 روستا 96 درصد جمعیت استان یزد از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده اند.
1968*2047* خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار : عباسقلی اشکورجیری
@irnayazdd

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۳۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: پروژه فروسیلیس منگنز ازنا پیشرفت بسیار خوبی دارد و ظرف دوسه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرزاد محمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: توسعه فناوری یکی از زیرپروژه‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان است.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌هایی که در کشور و به تبع آن در استان وجود دارد موضوع فناوری است، گفت: در این راستا به منظور رفع موانع تکنولوژی و فنی واحدهای صنعتی احیا شده که ماموریت و رسالت آن شناسایی نیازهای فناورانه است فن‌بازار در استان تشکیل شد.

مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: در حال حاضر نیازهای فناوری چندین واحد صنعتی در استان شناسایی و مرتفع شدند.

محمدی بیان کرد: در استان چندین واحد صنعتی را دانش‌بنیان کردیم؛ همچنین با حمایت‌های مالی واحدهای تحقیق و توسعه مورد حمایت قرار گرفته شده‌اند.

وی در ادامه اظهار کرد: در منطقه ویژه اقتصادی ازنا، اولین سرمایه‌گذاری خارجی جذب شد و این موضوعی بود که در سال‌های گذشته شاهد آن نبودیم.

مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان با بیان اینکه این سرمایه‌گذار چینی پروژه فروسیلیس منگنز را در ازنا در حال احداث دارد، یادآور شد: خوشبختانه این واحد پیشرفت بسیار خوبی دارد و ظرف دوسه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • نمایشگاه بین‌المللی صنایع وابسته فرش ماشینی برگزار می‌شود
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • گازرسانی به ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی در کردستان
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • شرکت گاز کردستان 1268 واحد تولیدی و صنعتی مصوبه شورای اقتصاد را به شبکه سراسری گاز متصل کرد
  • ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند
  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت