Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول برنامه بهداشت محیط اربعین حسینی وزارت بهداشت، گفت: ۳۶۰ کارشناس بهداشت محیط برای ارزیابی و نظارت بر اماکن و رستوران‌های بین راهی در مسیرهای زائران اربعین، آماده هستند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، سیدرضا غلامی در خصوص تمهیدات بهداشتی و توصیه‌های لازم در راهپیمایی اربعین حسینی، اظهار کرد: در مبحث بهداشت محیط در ایام راهپیمایی اربعین حسینی دو مقوله بهداشت آب آشامیدنی و سلامت مواد غذایی اهمیت زیادی دارد و لذا زائران و مدیران کاروان‌ها باید دقت کنند و براساس دستورالعمل ابلاغی از سوی ستاد بهداشت و درمان اربعین عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ایام راهپیمایی اربعین امسال، ۱۴۰ نفر مامور بهداشت محیط در چهار مرز خسروی، مهران، چزابه و شلمچه و شهرهای منتهی به این مرزها استقرار خواهند داشت و بر بهداشت محیط و مراکز عرضه مواد غذا و آب آشامیدنی در داخل ایران نظارت و کنترل خواهند داشت.

مسئول برنامه بهداشت محیط اربعین حسینی وزارت بهداشت ادامه داد: در خاک عراق نیز علاوه بر تیم پزشکی، ۲۸ نفر مامور بهداشت محیط نیز همراه‌شان حضور دارند که در کربلا، نجف، سامرا و کاظمین مستقر هستند و علاوه بر آن کارشناسان بهداشتی تیم حج و زیارت نیز فعال هستند و نظارت دارند و به طور کلی در کشور و در مسیرهای اصلی که به سمت مرز منتهی است، ۳۶۰ نفر از کارشناسان بهداشت محیط آماده برای ارزیابی و نظارت از اماکن و رستوران‌های بین راهی برای خدمت رسانی به زائرین هستند.

غلامی در خصوص اقدامات و توصیه‌های بهداشتی که رعایت کردن آنها توسط زائرین الزامی است، اظهار کرد: زائرین باید توجه داشته باشند که آب آشامیدنی را حتما به صورت بسته بندی تهیه و مصرف کنند و از مصرف آب جاری و غیر بهداشتی خودداری کنند.

وی در خصوص بهداشت موادغذایی تصریح کرد: اولین توصیه در خصوص بهداشت مواد غذایی این است که زائرین تحت هیچ شرایطی از دستفروشان خرید نکنند، حتی این توصیه برای خرید موادغذایی خشک هم رعایت شود.

غلامی تاکید کرد: چنانچه موکب‌ها برای زائرین غذای گرم گرفتند، غذا همانطور گرم مصرف شود، چراکه در آن محل شرایط گرم کردن غذا وجود ندارد و مصرف غذای سرد شده می‌تواند، سلامت فرد را به خطر بیندازد.

وی گفت: زائرین باید قبل از دست زدن به هرگونه ماده غذایی، دست‌های خود را با آب و مایع دستشویی شست و شو دهند و مصرف میوه نیز به شرط شست و شوی کامل اشکالی ندارد.

غلامی با بیان اینکه همراه داشتن ملحفه شخصی بر بهداشت فردی تاثیر زیادی دارد، افزود: برای جلوگیری از ورود حشرات یا حیوانات لابه لای رختخواب‌ها بهتر است، پتوها را بیرون از چادر بتکانند و در روشنایی روز هم پتوها را جلوی نور خورشید قرار دهند.

وی با بیان اینکه زائرین باید بهداشت فردی را رعایت کنند، گفت: شستن جوراب‌ها و استفاده از لباس تمیز در سلامت فرد و رعایت حال دیگران تاثیر زیادی دارد، ضمن اینکه استعمال دخانیات در محل اسکان و چادرها ممنوع است و این امر باید رعایت شود.

غلامی تاکید کرد: زباله‌ها باید در محل‌هایی که مخصوص دپوی زباله تعیین شده است، جمع آوری شود و از پراکندن زباله در هر خیابان‌ها و جوی‌ها خودداری شود.

وی با اشاره بر اینکه مردم هرگونه شکایتی را می‌توانند توسط سامانه ۱۹۰ به گوش مسئولان بهداشت محیط برسانند، توصیه کرد: زائرین با مشاهده اولین نشانه بیماری باید به مراکز هلال احمر در مرزها و همکاران بهداشت و درمان در داخل کشور مراجعه کنند و توصیه می‌شود، ماسک همراه خود داشته باشند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۷۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛به‌مناسبت هفتهٔ سلامت و به‌منظور تشویق متصدیان به رعایت مسایل بهداشتی، واحد بهداشت محیط مه ولات از سه نفر از متصدیانی که در سال ۱۴۰۲ نسبت به رعایت مسائل بهداشت فردی و بهداشتی محیط محل کسب خود تلاش بیشتری نموده و بیش‌ترین همکاری را با واحد بهداشت محیط داشته‌اند، با اهدای لوح، قدردانی کرد.

سرپرست شبکهٔ بهداشت و درمان شهرستان مه ولات گفت: نظارت، پایش و کنترل مستمر مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی و کنترل سلامت و نیز رعایت بهداشت مواد غذایی تضمین کنند سلامت مصرف کنندگان خواهد بود؛ لذا دستیابی به یک زندگی سالم تنها از طریق برخورداری از محیط سالم و ارائهٔ خدمات صحیح بهداشت محیط فراهم می‌شود.
جواد جوانی افزود: شاخص‌های بهداشتی این واحد‌های صنفی، رعایت بهداشت فردی، بهداشت فردی و ابزار کار و توجه به تذکرات ارائه شده و همکاری مناسب با بازرسین مرکز بهداشت بود و این واحد‌ها همهٔ موارد بهداشت محیطی را در واحد صنفی خود به دقت رعایت کردند و در سال ۱۴۰۲ هیچ‌گونه اخطار، شکایت تلفنی و حضوری و تماس با ۱۹۰ توسط مراجعین نداشتند.

دیگر خبرها

  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • بررسی ایمنی در محیط کار در برنامه فراسو
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • ایمنی و بهداشت شغلی به اندازه معیشت کارگران مهم است