Web Analytics Made Easy - Statcounter

نعمت فتحی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در 6 ماهه نخست امسال بیش از 253 هزار تن انواع کالا به کشورهای هدف صادراتی در بیش از 10 کشور جهان صادر شد.
وی ارزش دلاری این میزان کالای صادراتی را 34 میلیون و 185 هزار و 37 دلار و ارزش ریالی را حدود 112 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: میزان صادرات انواع کالا در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد خوبی را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: نیمه نخست سال گذشته حدود 137 هزار تن انواع کالا به ارزش ریالی 670 میلیارد ریال و 22 میلیون دلار از گمرک این شهرستان به کشورهای هدف صادر شد.
فتحی بیان کرد: کالاهایی همچون انواع کشمش، سیمان، وازلین بهداشتی، لبنیات، منسوجات نبافته، خرما، پارافین جامد، وازلین غیرگرید دارویی و سیلیس از گمرک ملایر صادر شد.
وی افزود: این کالاها به کشورهای عراق، افغانستان، قزاقستان، اوکراین، روسیه، امارات، ارمنستان، ترکیه، عمان و پاکستان صادر شده است.
سرپرست گمرک ملایر با بیان اینکه کشمش بیشترین ارزش دلاری صادرات کالا از گمرک ملایر را به خود اختصاص داده، اظهار کرد: در نیمه نخست امسال صادرات کشمش 45 درصد رشد داشته است.
فتحی ادامه داد: امسال بیش از 11 هزار تن کشمش به ارزش دلاری 17 میلیون و 326 هزار دلار به کشورهای هدف صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد خوبی در زمینه صادرات کشمش داشتیم.
وی گفت: این در حالیست که امسال به دلیل سرمازدگی باغ های انگور و کاهش برداشت انگور در این شهرستان، پیش بینی می شود در نیمه دوم سال با کاهش صادرات کشمش مواجه شویم.
فتحی بیان کرد: بیشترین حجم صادرات کالا از گمرک ملایر نیز مربوط به سیمان نهاوند است که در 6 ماهه امسال بیش از 13 هزار تن سیمان صادرات داشتیم.
ملایر پس از همدان دومین شهرستانی است که دارای گمرک است و سالانه بیش از 300 هزار تن انواع کالا از گمرک ملایر به سایر نقاط جهان صادر می شود.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۷۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد

یونس احمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته محصولات مختلفی از جمله انواع گوشت قرمز، گوشت مرغ، خوراک ماهی و دنبه گوسفندی در مجموع به وزن یک هزار و ۷۷۹ تن و ۱۵ هزار قطعه ماهی زینتی به کشور عراق تحت نظارت کارشناسان قرنطینه دامی مستقر در مرز بین اللملی شهید سلیمانی مهران به کشور عراق صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون مقدار ۷۲۵ تن تخم مرغ خوراکی و ۲هزار قطعه ماهی زینتی تحت نظارت واحد قرنطینه دامپزشکی به کشور عراق صادر گردیده است.

وی اظهار کرد: لازم به توضیح است صادرات هر گونه محصولات و فرآورده های دامی منوط به اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه ای دامپزشکی از استان های مبدا است.

وی افزود: کارشناسان دامپزشکی مسئولیتی در قبال صادرات محموله های بدون مجوز بهداشتی ندارند.

کد خبر 6093356

دیگر خبرها

  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان
  • بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود