Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل محیط‌زیست چهارمحال وبختیاری گفت: هر ساله شاهد حضور تعداد بیشتری از پرندگان در تالاب‌های استان هستیم که در حال حاضر ورود پرندگان به تالاب‌ها ۱۰ درصد افزایش یافته است.

شهرام احمدی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد با اشاره به کوچ زمستانه پرندگان به تالاب‌های استان اظهار داشت: هر ساله شاهد حضور تعداد بیشتری از پرندگان در تالاب‌های استان هستیم که در حال حاضر ورود پرندگان به تالاب‌ها 10 درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هر روز خبرهای خوشی در زمینه محیط زیست استان به گوش می‌رسد، افزود: چند روز گذشته برای نخستین بار گونه به شدت در معرض انقراض به نام خروس کولی دشتی در تالاب گندمان چهارمحال و بختیاری مشاهده شد.

مدیرکل محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری بیان کرد: حضور این پرندگان در تالاب‌های استان نشان‌دهنده این است که زیستگاه چهارمحال و بختیاری به حدی از احیا رسیده‌اند که می‌توانند میزبان خوبی برای پرندگان در معرض انقراضی که بر اثر تخریب زیستگاه‌های دیگر جایی برای زندگی ندارند استان ما را انتخاب می‌کنند.

احمدی با اشاره به سرشماری حیات وحش استان خاطرنشان کرد: نتایج سرشماری حیات وحش آمار امیدوار کننده‌ای است و رشد خوبی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به کارهای پیشگیری از ورود بیماری‌ها به حیات وحش استان گفت: علارغم خشکسالی‌ها و بیماری‌های خطرناکی که در سال گذشته بین دام‌های اهلی و برخی از زیستگاه‌های طبیعی در کشور شایع بود خوشبختانه با برنامه‌ها و فعالیت‌های فشرده‌ای که با همکاری دامپزشکی انجام شد هیچوگنه بیماری در حیات وحش استان مشاهد نشد.

انتهای پیام/

R41350/P1336/S6,54/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۹۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند

اکبر قایمی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نقده گفت: هم اکنون تالاب‌های این شهرستان به جز تالاب یادگارلو به طور کامل آبگیری شده و از لحاظ پوشش گیاهی برای لانه‌سازی و زادآوری و امنیت موجود و تغذیه از وضعیت مناسبی برخوردار هستند.

وی افزود: امسال ۳ میلیون مترمکعب آب برای احیای تالاب طالقان رهاسازی شده و آبگیری تالاب‌های سولدوز، دورگه‌سنگی و گرده قیط و ممیند این شهرستان نیز در حال انجام است.

قایمی ابراز امیدواری کرد با توجه به شرایط این تالاب‌ها و احیای کامل آنها، شمار زیاد از پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر و بومی امسال در تالاب‌های این شهرستان جوجه‌آوری کنند و در فصل پاییز نیز میزبان خوبی برای پرندگان مهاجر باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نقده با بیان اینکه هم اکنون تالاب سولدوز هم به طور کامل آبگیری شده،  در ادامه گفت: آبگیری این تالاب با توجه به اینکه همجوار پارک ملی دریاچه ارومیه و در مسیر مهاجرت پرندگان قرار دارد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض/ عکس
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض است | گزارش همشهری از وضعیت عقاب طلایی ایران
  • وضعیت مطلوب تالابهای نقده
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • تالاب های نقده، فرصتی برای رونق اکوتوریسم