Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: دستیابی استان کرمانشاه به نرخ بیکاری هشت درصدی کشور در برنامه پنج ساله باید ۱۲۸ هزار شغل در این استان ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، داود یاوری در جلسه کارگروه اشتغال استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان کرمانشاه در سال گذشته 22 درصد و تعداد بیکاران 145 هزار نفر بوده است اظهار داشت: نرخ رشد جمعیت فعال استان در 10 سال گذشته به طور میانگین 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

15 درصد بوده است و در این راستا برای رسیدن به میانگین نرخ بیکاری در سال 1400 که در کشوری هشت درصد اعلام شده است در استان باید در طول برنامه ششم توسعه نرخ بیکاری حدود 14 درصد یعنی به طور میانگین هر سال 2.8 درصد کاهش یابد.

یاوری افزود: بنابراین برای رسیدن به این نرخ حدود 128 هزار نفر باید افزایش شغل در استان ایجاد شود و بر اساس همین برآورد برنامه اشتغال دستگاه‌های اجرایی و میزان حجم سرمایه‌گذاری به تفکیک سال‌های برنامه ششم از این دسته‌ها دریافت شده است.

وی با اشاره به اینکه به طور کلی براساس این برنامه‌ها حدود 174 هزار و 383 شغل با سرمایه‌‌گذاری 45 هزار میلیارد تومان ایجاد خواهد شد گفت: در حوزه اقتصادی 129 هزار و 484 شغل با سرمایه‌گذاری 20 هزار میلیارد تومان، در حوزه عمرانی 44 هزار و 899 شغل با سرمایه‌گذاری 25 هزار میلیارد تومان ایجاد می‌شود که به طور میانگین برای هر شغل در حوزه‌های اقتصادی 129 میلیون تومان و در حوزه عمرانی 571 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه هرگونه فعالیت اقتصادی و اشتغالزایی نیازمند زمینه‌های فرهنگی است و اجرای این برنامه نیز نیازمند تنظیم برنامه‌های مهارتی و آموزشی در راستای بازار کار است و این برنامه با عملیات جهادی تنظیم می‌شود.

یاوری بیان کرد: برای رسیدن به نرخ متوسط بیکاری کشور تا پایان برنامه ششم توسعه جمعیت فعال از 660 هزار نفر سال گذشته به 699 هزار نفر در سال 1400 می‌رسد که به طور تقریبی سالانه 8000 نفر به جمعیت فعال افزوده می‌شود که حدود 39 هزار نفر در طول برنامه ششم افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه میانگین نرخ بیکاری کشور و استان براساس همین برنامه پنج ساله باید به هشت درصد برسد گفت: به طور تقریبی سالانه 2.8 درصد نرخ بیکاری در استان باید کاهش یابد که هدفی که برای سال 96 تا 1400 در نظر گرفته شده نرخ بیکاری به ترتیب باید امسال دو درصد، 2.5، سه و در نهایت در سال آخر 3.5 درصد و در مجموع چهار درصد کاهش یابد و البته این هدف مورد نظر است.

یاوری با بیان اینکه باید تعداد بیکاران از 145 هزار نفر در سال گذشته به 56 هزار نفر در سال 1400 برسد عنوان کرد: براساس این برنامه تعداد شاغلان از 515 هزار نفر در سال گذشته به 643 هزار نفر در سال 1400 می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه اقدام دوم در این راستا بعد از تعیین هدف استان تعیین برنامه ایجاد اشتغال و حجم سرمایه‌گذاری مورد نیاز است گفت: در این راستا صنعت، معدن و تجارت در امسال 9400 و سالهای گذشته در مجموع بیش از 58 هزار نفر برنامه اشتغال ارائه داده و مجموع برنامه پنج ساله جهاد کشاورزی 20 هزار نفر، کمیته امداد امام خمینی(ره) 13 هزار نفر، بهزیستی 11 هزار نفر، میراث فرهنگی 10 هزار نفر، آموزش و پرورش 6000 نفر، علوم پزشکی 3000 نفر، ورزش و جوانان 1800 نفر، حمل و نقل 1200 نفر است.

یاوری با بیان اینکه در مجموع اشتغال در حوزه اقتصادی 129 هزار و 484 نفر است عنوان کرد: میزان حجم سرمایه‌گذاری در این حوزه 19 هزار میلیارد تومان و سرانه تسهیلات مورد نیاز برای ایجاد یک فرصت شغلی نیز 153 میلیون تومان است که به تفکیک دستگاه‌های مختلف سرمایه ایجاد شغل مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه ایجاد اشتغال حوزه عمرانی از سایر حوزه‌ها جدا شد عنوان کرد: در حوزه عمرانی و ساخت و ساز راه و شهرسازی طی برنامه پنج ساله ارائه شده 16 هزار نفر، شهرداری 14 هزار نفر، بنیاد مسکن 8700 نفر، نوسازی مدارس 2700 و برق منطقه‌ای 100 نفر اشتغال ایجاد می‌کنند که در مجموع 44 هزار و 899 نفر مجموع اشتغال حوزه عمرانی است که به صورت موقت و در پیمانکاری‌ها مشغول می‌شود و حجم سرمایه‌گذاری اعلام شده در این حوزه 25 هزار میلیارد تومان است و در مجموع حوزه عمرانی 45 هزار میلیارد تومان میزان حجم سرمایه‌گذاری حوزه عمرانی است.

یاوری با بیان اینکه برای شهرستان‌ها نیز برنامه اشتغال تدوین شده است گفت: اسلام‌آباد غرب 10 هزار نفر، پاوه 5000 نفر و بیشترین ایجاد اشتغال مربوط به کرمانشاه با 53 هزار نفر است به طوری که کرمانشاه برای امسال باید 9723 شغل ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر اشتغال‌ها در سال‌های گذشته دچار ضعف بود افزود: چنانچه کارگروه مشخص شده در طرح رصد مشخص و در دستگاه‌های اجرایی راستی‌آزمایی ایجاد اشتغال انجام شود کار به خوبی پیش می‌رود.

یاوری با اشاره به منابع اعتباری در جهت ایجاد اشتغال عنوان کرد: تسهیلات کارگروه تسهیل یکی از این موارد است که در کل کشور 30 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است و تسهیلات صندوق توسعه ملی، تسهیلات اشتغال روستایی، تسهیلات برنامه اشتغال فراگیر که 20 هزار میلیارد تومان و سهم استان 4.81 درصد است از دیگر منابع موجود محسوب می‌شود.

انتهای پیام /

R41380/P1357/S6,68/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۷۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید گشول دره سیبی در خطبه‌های این هفته شهرستان اقلید ضمن گرامیداشت بزرگداشت هفته مقام معلم، اظهار کرد: معلمان، سازندگان انسان‌ها و معمار آینده‌ی فرهنگی کشور و اثرگذارترین عامل در پی‌ریزی تمدن اسلامی هستند.

وی با تاکید بر اینکه ارزش معلم را نمی‌توان با مقیاس‌های مادی سنجید، از حضور صدها معلم از ۹ استان کشور برای صعود به قله «بُل» بلندترین قله استان فارس در شهرستان اقلید در جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد و بیان‌کرد: این یک حرکت نمادین و تداعی کننده فتح قله‌های فرهنگی است.

امام جمعه اقلید در ادامه به یک مطالبه شهرستانی در شهرستان اقلید اشاره کرد و گفت: سازمان خصوصی سازی با توجه به شعار سال و همچنین به واسطه پویا بودن مجتمع کشتارگاه صنعتی شهرستان اقلید باید دنبال حل مشکل سرمایه گذار فعلی باشد تا از تعطیلی مجدد این مجموعه و بیکاری پرسنل آن جلوگیری شود.

حجت الاسلام گشول بیان کرد: اگر چه در این دولت هزاران واحد تولیدی و کارخانه احیا شده و به چرخه تولید برگشته اما نتیجه بارز تصمیمات غیر کارشناسی در برخی استان‌ها، به تعطیلی و بیکاری نیروهای بعضی مجموعه‌ها منجر شده است.

وی تاکید کرد: برای پیشگیری از عواقب این نوع تصمیمات باید با مدیریت جهادی و مردمی که از دولت کنونی سراغ داریم با اتخاذ تصمیم مناسب برای رفع مشکل سریعاً اقدام شود.

کد خبر 6089171

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • توفیق در تحقق شعار سال نیازمند ایجاد فضا برای ارائه ایده و طرح از سوی مردم است
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • ارتقای امنیت با ایجاد برنامه های پلیس