Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان زنجان، گفت: تکمیل و توسعه نقشه راه سرمایه‌گذاری که در این حوزه 23 زیر پروژه برای آن طراحی شده است از اقدامات صورت گرفته در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری است.

ابوالفضل عباسچیان با اشاره به اینکه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری طی سال برنامه‌های مختلفی را اجرایی می‌کند، افزود: وظایف محوله به مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف شامل قبل از اخذ مجوز سرمایه‌گذاری، بعد از اخذ مجوز سرمایه‌گذاری و امور اجرایی و محتوایی عملیاتی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه قبل از اخذ مجوز اقداماتی شامل پذیرش متقاضیان و پیگیری اخذ مجوزها انجام شده است، اظهار داشت: پس از اخذ مجوز سرمایه‌گذاری نیز نظارت بر طرح‌های سرمایه‌گذاری و پیگیری و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها صورت گرفته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان تصریح کرد: در امور اجرایی و محتوایی نیز نسبت به شناسایی و گردآوری فرصت‌های سرمایه‌گذاری در چارچوب تعیین شده، اطلاع‌رسانی ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی اقدام شده است.

عباسچیان افزود: شناسایی و بازاریابی فرصت‌های سرمایه‎‌گذاری و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان، اقدامات مرتبط با بهبود محیط کسب و کار، اطلاع‌رسانی، صدور مجوز، نظارت بر طرح‌های سرمایه‌گذاری و ظرفیت سازی و ارتقای دانش فنی رئوس فعالیت‌های مرکز سرمایه‌گذاری است.

وی درادامه اظهار داشت: شناسایی و معرفی اولویت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف استان، شناسایی بروزرسانی و تهیه مطالعات امکان سنجی فنی و اقتصادی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، حضور فعالانه و هدفمند در نمایشگاه‌ها و همایش‌های داخلی، بروزرسانی اطلاعات مربوط به ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و مزیت‌های رقابتی استان، حضور و ارائه به  سرمایه‌گذاران در نشست با هیأت‌های سرمایه‌گذاری، ارسال محتوای تهیه شده، پیگیری تحقق برنامه‌های مندرج در برش استانی اقتصاد مقاومتی از دیگر اقدامات صورت گرفته در مرکزخدمات سرمایه‌گذاری است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با اشاره به تکمیل و توسعه نقشه راه سرمایه‌گذاری که مشتمل بر 23 زیر پروژه است گفت: در این زمینه در فاز نخست اقداماتی در قالب زیر سیستم‌های آب، برق، گاز، سیستم واسط برای برقراری ارتباط بین زیر سیستم ها ، اجرای برنامه های ارتقا فرهنگ سرمایه‌گذاری در استان، صدور کارت طلایی، تعریف گردش کار فرایندهای واگذاری اراضی ملی و تغییر کاربری در سیستم پنجره واحد تعریف شده است.

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۹۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی

 بهروزی گفت: آذربایجان شرقی در موضوع سرمایه گذاری خارجی جزو استان‌های پیشرو است و متوسط سه سال گذشته شاخص‌های آن به عنوان الگویی برای سنجش به کار گرفته می‌شود.

وی افزود: با وجود تحریم‌های سنگین خارجی و سختی مسیر‌های تبادل ارز و مواد اولیه اما مسیر‌هایی برای تبادل ارز از استان ما طی شده که به عنوان الگو در کشور مطرح هستند بر این اساس میزان هدف گذاری برای جذب سرمایه گذاری خارجی استان در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۳ میلیون دلار بود ولی بیش از ۲۷ میلیون دلار سرمایه گذاری تحقق یافت.

بهروزی اضافه کرد: ۱۲ طرح در سال ۱۴۰۱ و تعداد ۱۳ طرح نیز در سال ۱۴۰۲ با سرمایه گذارانی از کشور‌های ترکیه، چین، جمهوری چک، امارات و ایرانیان مقیم خارج در استان آغاز شدند که بیشتر در بخش‌های گلخانه، تولید کنسانتره، نساجی، صنایع چوب و تجهیزات هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی همچنین از کسب رتبه دوم آذربایجان شرقی در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ مربوط به واحد‌های تولیدی راکد و نیمه تعطیل و سایر موارد خبر داد و گفت: این تبصره از حدود هفت سال گذشته در قوانین بودجه دستگاه‌های مختلف در حال چرخش بود و بر اساس گزارش مجلس شورای اسلامی میزان تسهیلات تحقق یافته از محل این تبصره تا قبل از سال ۱۴۰۰ بیشتر تک رقمی بوده و ما جزو استان‌های متوسط به پایین بودیم.

بهروزی با بیان اینکه مجموع مجوز‌های سرمایه گذاری صادر شده در سال ۱۴۰۱ شامل ۱۰ هزار (کمتر از ۵۰ درصد تقاضاها) و در سال ۱۴۰۲ نیز با افزایش ۵۱۳ درصدی شامل ۶۱ هزار و ۵۰۰ بود افزود: این افزایش ناشی از اقدام تحولی دولت در راه اندازی درگاه مجوز‌های کسب و کار است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی تعدادی از ساکنان کوی فلسطین زنجان درحال انجام است
  • انجام فرآیند جابه‌جایی تعدادی از ساکنان کوی فلسطین شهر زنجان
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛ اسامی فرآورده‌های سلامت بدون مجوز
  • افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی
  • اعلام اسامی تعدادی از فرآورده های سلامت فاقد مجوز
  • اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز اعلام شد
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد
  • انجام اقدامات لازم برای تأمین اراضی طرح نهضت ملی مسکن