Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@08:01:11 GMT

اداره آب شهرستان شادگان رسماً آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۸۰۱۴۵

اداره آب شهرستان شادگان رسماً آغاز به کار کرد

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: برای نخستین بار اداره آب شادگان را در این شهرستان تاسیس کردیم تا هماهنگی های منطقه ای بیشتر و پاسخگویی به کشاورزان به شکل مطلوب تری صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، "محمدرضا شمسایی" در آیین افتتاحیه اداره آب شادگان افزود: امسال در هفدهمین سال خشکسالی استان به سر می بریم و همین موضوع باعث شده تا در انتهای حوضه رودخانه ها با مشکل تامین آب یا کیفیت مناسب مواجه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اقدامات انجام شده طی سالیان اخیر توسط سازمان آب و برق خوزستان، احداث و توسعه 10 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی، احداث بند و ایستگاه شهید همت و احداث سد رامشیر که منافع آن به مردم شادگان می رسد را از جمله اقدامات انجام شده در این شهرستان عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، همچنین از طرح آبرسانی به شهر و روستاهای شادگان یاد کرد و افزود: اجرای این طرح از چند ماه پیش، به طور جدی آغاز شده و امیدواریم خط جدید انتقال آب تا قبل از تابستان سال آینده با ظرفیت بالای انتقال به اتمام برسد.

شمسایی به مطالعات انجام شده طرح انتقال آب از رودخانه کارون تا انتهای محدوده نخیلات اشاره و عنوان کرد: عملیات اجرایی این پروژه که ویژگی برجسته آن، نجات نخیلات در مواقع خشکسالی است، به زودی آغاز می شود.

وی یادآور شد: چند سال پیش اداره محیط زیست احداث کانالی را به منظور تامین بخشی از آب هور آغاز و در همان زمان به دلیل نبود اعتبار نیمه کاره رها کرد که سازمان آب و برق خوزستان مسئولیت تکمیل این کار را نیز پذیرفت.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه مناقصه این طرح برگزار شده است، اظهار امیدواری کرد: با اتمام این کانال و احداث ایستگاه پمپاژ آن بتوانیم بویژه در تابستان ها که هور با کمبود آب مواجه می شود، از طریق رودخانه کارون بخشی از آب آن را تامین کنیم.

در ادامه، "احمد جعفری نسب" فرماندار شهرستان شادگان با قدردانی از اقدامات انجام شده توسط سازمان آب و برق خوزستان و تاسیس اداره آب این شهرستان، خواستار رسیدگی به وضعیت ایستگاه های پمپاژ فرسوده و جلوگیری از هدر رفت آب در رودخانه ها و انهار منطقه شد.

"هوشنگ حسونی زاده" معاون مطالعات پایه و طرح های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان نیز گفت: دیدگاه ما در بهره مندی از منابع آب در سطح استان، نگرشی یکسان است و اغلب توجه بیشتر به انتهای مسیر رودخانه هاست.

وی تاکید کرد: زنده نگه داشتن نخیلات شادگان جزو برنامه های اصلی سازمان آب و برق خوزستان است.

معاون مطالعات پایه و طرح های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به خشکسالی موجود و کم آبی شدید در چند سال گذشته افزود: به طور مثال امروز ورودی آب به رودخانه مارون پنج متر مکعب و رو به کاهش است، بنابراین تلاش ما استفاده به موقع و بهینه از میزان اندک آب است.

وی از اولین رهاسازی آب برای روزهای دهم تا پانزدهم آبان ماه مختص کشاورزان شادگان خبر داد و افزود: رهاسازی چهار تا پنج روز برای بالادست و 10 تا 12 روز برای پایین دست صورت خواهد گرفت.

در پایان، پس از افتتاح اداره آب شادگان، مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان به همراه نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مسئولان ادارات و دستگاه های اجرایی این شهرستان، از عملیات احداث پروژه خط لوله انتقال آب شرب 52 اینچ دارخوین - شادگان بازدید کردند.

 

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۰۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره منابع آب شهرستان سرخس گفت: در این عملیات ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس با حجم برداشت ۲۰ هزار متر مکعب لایروبی و پاکسازی می‌شود.

مرتضی کریمی فرد افزود: آماده سازی این شبکه برای شروع فصل بهره برداری جدید و تسریع در انتقال و تحویل به‌موقع آب برای مصارف مختلف و توزیع عادلانه‌تر آب بین حقابه بران شبکه آبیاری سرخس، با نظارت اداره منابع آب شهرستان سرخس شروع شده است.

وی گفت: این فعالیت‌ها در چهارچوب راهبرد و برنامه اصولی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی برای ارائه خدمات مطلوب به مردم منطقه برنامه‌ریزی شده است تا بتوانیم در سال آبی جدید، در خدمت‌رسانی به مردم، بیش از پیش تلاش کنیم.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از زمینهای ملی خواف
  • درخواست احداث پل عابر در روستا
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد/ میزبانی از ۲ هزار تاجر خارجی
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها
  • دو نفر در رودخانه نازلوچای ارومیه غرق شدند/ آغاز جستجوی غرق‌شدگان توسط تیم غواصی
  • عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد
  • تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر
  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس