Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@19:45:12 GMT

تصفیه 6.8 میلیون متر مکعبی آب شرب بهداشتی در مراغه

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۷۵۸۰۳

تصفیه 6.8 میلیون متر مکعبی آب شرب بهداشتی در مراغه

مراغه - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مراغه از تولید و تصفیه 6میلیون و 863 هزار متر مکعبی آب شرب بهداشتی در این شهرستان از ابتدای سال تاکنون خبرداد.

حسین صدیقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت 6 میلیون و 593 هزار متر مکعب از طریق منابع آب های سطحی و 270 هزار متر مکعب از طریق منابع آبی زیرزمینی تصفیه و وارد شبکه آب شرب شهری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به کیفیت مناسب تولید و تصفیه آب شرب بهداشتی در این شهرستان ادامه داد: در این مدت حدود 5.7 میلیون متر مکعب از میزان آب شرب تولیدی و تصفیه شده توسط مشترکان در شهرهای مراغه و خداجو مصرف شده است.
وی اضافه کرد: در راستای کنترل کیفی آب شرب شهری، 2 هزار و 825 نمونه آب و 24 هزار و 422 مورد کلرسنجی از آب شرب شهرستان های همجوار توسط آزمایشگاه این شرکت مورد سنجش قرار گرفته است.
صدیقی با اشاره به اقدامات این شرکت در شبکه جمع آوری فاضلاب شهری مراغه در سالجاری گفت: در این مدت 7.12 میلیون متر مکعب فاضلاب شهری و آب های سطحی در تصفیه خانه فاضلاب تصفیه و یک هزار و 863 نمونه از آن نیز مورد سنجش و کنترل کیفی میزان آلایندگی قرار گرفته است.
وی به عملکرد آزمایشگاه آب این شهرستان در کنترل کیفی 23 هزار و 64 نمونه آب ارسالی اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون 393 نمونه در زمینه فیزیکی و شیمیایی، یک هزار و 416 نمونه در زمینه باکتریولوژی، 708 نمونه در زمینه هتروتروف و 91 مورد نیز در بخش بیولوژیک سنجش و کنترل کیفی شده است.
وی ادامه داد: هم اکنون 100 درصد شهروندان مراغه ای از آب شرب بهداشتی بهره مند بوده و در حدود 87 درصد مشترکین و جمعیت این شهر به شبکه جمع آوری فاضلاب متصل هستند.
صدیقی اضافه کرد: برای تامین آب شرب سالم و بهداشتی شهروندان، بیش از 90 درصد از منابع آبی سد علویان به همراه یک حلقه چاه عمیق مورد استفاده قرار گرفته که با تامین منابع مالی در سه سال آینده و با حفر 8 الی 10 حلقه چاه عمیق به عنوان منابع آب جایگزین برای تامین آب شرب شهروندان و در جهت کاهش و وابستگی به آب سد علویان اقدام خواهد شد.
هم اکنون حدود 68 هزار مشترک آب و 61 هزار مشترک فاضلاب در مراغه وجود دارد و شرکت آب و فاضلاب مراغه با حدود 500 کیلومتر خط انتقال آب و حدود 360 کیلومتر خط انتقال فاضلاب به مشترکان ارائه خدمات می کند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۵۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سرهنگ توحید فارسی افزود: در اجراى طرح تشدید مبارزه با کالاى قاچاق، ماموران پلیس آگاهی حین کنترل خودروهاى عبوری در محورهاى مواصلاتی به یک دستگاه کامیون بنز حامل بار مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو ۴۰۰ کیسه ۲۵ کیلویی انواع غذاى ماهى و آبزیان خارجى قاچاق به وزن ۱۰ تن را کشف کردند و در این خصوص یک نفر متهم دستگیر و به همراه پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی مراغه با اشاره به اینکه قاچاق کالا همواره ضربه سنگینی را به اقتصاد کشور وارد می‌کند از شهروندان خواست، در صورت اطلاع از هرگونه قاچاق کالا و موارد مشابه مراتب را با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

 

دیگر خبرها

  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس