Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@14:25:43 GMT

جویندگان کار از آموزشهای تئوری فاصله بگیرند

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۸۰۱۹۰

جویندگان کار از آموزشهای تئوری فاصله بگیرند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران می‌گوید: آموزشهای تئوری پاسخگوی نیاز شغلی جوانان نیست و باید به سمت تربیت نیروهای ماهر در عرصه کسب و کار حرکت کنیم.

مجید تهرانیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای توسعه کشور نیاز به تربیت نیروی انسانی ماهر داریم و آموزشهای فنی  وحرفه‌ای می‌تواند ظرفیتهای بسیاری را به منظور توسعه اشتغال در کشور ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آموزشهای تئوریک پاسخگوی نیازهای شغلی جوانان نیست، افزود: فارغ التحصیلان و جویندگان کار برای آنکه وارد بازار کار شوند باید از دروس تئوریک فاصله بگیرند و دست به کارهای عملی بزنند. اعتقاد ما این است که فراگیری آموزشهای مهارتی، بستر ورود جوانان و فارغ التحصیلان به بازار کار را فراهم می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در ادامه از راه‌اندازی مرکز الکترونیکی غیر دولتی آزمونهای فنی و حرفه ای در تهران خبر داد و گفت: دومین مرکز طی هفته آینده آغاز به کار خواهد کرد.

وی ادامه داد: سالانه نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر در استان تهران در آزمونهای سنجش مهارت شرکت می‌کنند که به دلیل حجم بالای متقاضیان، باید زمینه برگزاری روزانه 1000 آزمون در سطح استان به وجود آید در حالی که طی دو سال گذشته روزانه ۲۱۰ نفر در تهران با استفاده از ۷۰ رایانه در سه نوبت آزمون می‌دادند که این تعداد تنها یک پنجم نیاز روزانه ما را در برمی‌گیرد.

تهرانیان با انتقاد از ناکافی بودن کیس‌های آزمون، گفت: کمبود کیس‌های آزمون موجب در انتظار ماندن بسیاری از مهارت آموزان برای دادن آزمون می‌شد و بعضا تا یک ماه و نیم طول می‌کشید به همین دلیل از ابتدای سال گذشته با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، ۳۳۰ کیس آزمون را برای رفع نیاز در اختیار گرفتیم و امیدواریم با راه اندازی این مرکز و چند مرکز دیگر مشکل برگزاری آزمونها برطرف شود و علاوه بر آزمونهای الکترونیکی، اجرای آزمونهای عملی در حوزه فناوری اطلاعات نیز در این مراکز صورت پذیرد.

وی همچنین از گسترش آزمون‌های آنلاین سازمان فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: در طول چند سال گذشته برای صدور گواهی نامه‌های مهارتی، آزمون‌های تئوری و عملی برگزار می‌کردیم اما در حال حاضر رویکرد سازمان به سمتی است که توسعه آزمون‌های آنلاین را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۰۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استراتژی جدید: نقشه بایرن برای مربیان معروف!

به گزارش "ورزش سه"، عملکرد نه چندان خوب بایرن مونیخ در این فصل که باعث شد قهرمانی در رقابت‌های بوندسلیگا را پس از بیشتر از یک دهه از دست بدهند و از مسابقات جام حذفی آلمان هم کنار بروند باعث شد که مدیران این باشگاه تصمیم به قطع همکاری با توماس توخل در پایان فصل بگیرند. 

جستجو برای یافتن سرمربی جدید برای بایرن و انتخاب جانشین توخل در پایان فصل از همان زمان آغاز شد و نام‌های بسیاری مطرح شد که جدی‌ترین آنها رانگنیک بود اما این مربی هم تصمیم گرفت همچنان در تیم ملی اتریش بماند و به پیشنهاد دریافتی از سوی این باشگاه پاسخ منفی داد. 

حالا روزنامه بیلد خبر داده که مدیران این باشگاه قصد دارند استراتژی جدیدی را پس از این پاسخ منفی به کار بگیرند. آنها به جای در نظر گرفتن یک نامزد و مذاکره صرف با او، قصد دارند به صورت همزمان چند گزینه متفاوت را در نظر بگیرند و مذاکرات را به صورت موازی پیش ببرند. 

مکس ایبرل، مدیر این باشگاه، همچنان علاقه زیادی به همکاری با روبرتو دی زربی دارد و حالا به دنبال مذاکره و به خدمت گرفتن او خواهد بود. این مربی تا سال 2026 با برایتون قرارداد دارد اما بعید است که این باشگاه انگلیسی مانع جدایی او شود.

دیگر خبرها

  • شهرداری تهران هیچ قصدی برای باشگاه‌داری ندارد
  • شهرداری تهران هیچ قصد و برنامه‌ای برای باشگاه‌داری ندارد
  • استراتژی جدید: نقشه بایرن برای مربیان معروف!
  • برگزاری مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای در ساری
  • برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی
  • امام جمعه ساری: ماماها از مسئله زشت سقط جنین فاصله بگیرند
  • هوشمند برای پرسپولیس در دسترس شد
  • نخستین آزمون رانندگی و اولین تهرانی که تصدیق رانندگی گرفت
  • رسانه‌های جبهه انقلاب اسلامی باید آرایش تهاجمی بگیرند
  • مسئولان و فعالان رسانه‌ای کشور باید آرایش تهاجمی بگیرند