Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@15:58:21 GMT

مرگ 9 میلیون نفر در اثر آلودگی هوا

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۸۰۶۷۸

بر اساس گزارش جدید، در سال 2015، یک مرگ از هر 6 مرگ و میر در اثر آلودگی هوا بوده و جمع آن به 9 میلیون نفر رسید.

به گزارش فارس، بر اساس یک گزارش جدید که به تازگی منتشر شده است، در سال 2015، یک مرگ از هر 6 مرگ و میر در اثر آلودگی هوا بوده و جمع این ارقام به 9 میلیون نفر می‌رسد؛ به عبارت دیگر، در این سال، 9 میلیون نفر در اثر آلودگی هوا جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طبق گزارش کمیسیون آلودگی و سلامت لانست آمریکا، آلودگی هوا اصلی‌ترین عامل مقصر مرتبط با 6.5 میلیون مرگ قلبی و ریوی است؛ این گزارش خاطر نشان کرده، آلودگی آب نیز با ایجاد عفونت‌های گوارشی و انگلی موجب مرگ 1 میلیون 800 هزار نفر در سال 2015 شده است؛ آلودگی مرتبط با محل کار و آلودگی سربی هم به ترتیب جان 800 هزار و 500 هزار نفر را در همین سال گرفته‌اند.

در کشورهایی که سعی بر صنعتی شدن دارد، یک مرگ از هر 4 مرگ مربوط به آلودگی هوا می‌شود و این موضوع بیشتر کشورهای هند، پاکستان، بنگلادش، ماداگاسکار و کنیا را در برمی‌گیرد.

به گفته کارشناسان بهداشتی، «علاوه بر اینکه مرگ‌های ناشی از آلودگی هوا شامل بیماری‌های قلبی، سکته، سرطان ریه و بیماری مزمن انسداد ریه می‌شوند، مرگ در اثر فشار خون بالا و نارسایی کلیه نیز با آلودگی‌ هوا مرتبط هستند.

محققان می‌گویند: «اکثریت قریب به اتفاق تلفات مربوط به آلودگی، یعنی بالغ بر 92 درصد آنها، در میان افرادی که در کشورهای کم درآمد و متوسط ​​درآمد زندگی می‌کنند، رخ می‌دهد».

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۰۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی مدارس نوبت عصر خوزستان فعال هستند

به گزارش خبرنگار مهر، با اعلام دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوا، با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی در استان خوزستان به سمت عادی شدن و بارندگی پیش می رود؛ بنابراین فعالیت کلیه مدارس استان در نوبت عصر سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه طبق روال عادی فعال هستند.

این در حالی است که با تصمیم این کارگروه و به علت آلودگی فعالیت تمامی مدارس نوبت صبح فردا سه‌شنبه در شهرستان‌های اهواز، باوی، کارون، آبادان، خرمشهر و شادگان به صورت غیرحضوری انجام شد.

کد خبر 6092959

دیگر خبرها

  • تصویری از آلودگی کارخانه سیمان در دورود
  • طرح ویژه پلیس برای کاهش مرگ موتورسواران و عابران پیاده
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهر مشهد
  • نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهرها
  • پاک‌ترین و آلوده‌ترین کشورهای جهان
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • تمامی مدارس نوبت عصر خوزستان فعال هستند
  • غیر حضوری شدن نوبت صبح مدارس برخی شهر‌های خوزستان