Web Analytics Made Easy - Statcounter

موردی از بیماری واگیر دار در حیات وحش خراسان جنوبی مشاهده نشده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به مشاهده شدن چند لاشه حیوان در منطقه آزاد شهرستان بشرویه و با رد شایعه ابتلاء آنان به بیماری گفت: این حیوانات با تایید دامپزشکی به دلیل بیماری تلف نشدند و خشکسالی یا تغذیه دلیل مرگشان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای آرامنش از آغاز اجرای طرح پاکسازی و ضدعفونی چشمه ها و آبشخورهای مناطق حفاظت شده برای کنترل و جلوگیری از شیوع بیماریهای واگیردار خبر داد و افزود: این طرح برای جلوگیری از شیوع انواع بیماریهای حیات وحش از جمله  بیماری تب برفکی و طاعون نشخوارکنندگان کوچک PPR  اجرا می شود.

وی گفت: علاوه بر واکسیناسیون دامها در حاشیه و داخل مناطق حفاظت شده توسط دامپزشکی، پایش و کنترل حیات وحش، لایروبی آبشخورها، سرکشی و آهک پاشی محوطه اطراف آبشخورها از جمله اقدامات نیروهای یگان حفاظت محیط زیست برای جلوگیری از شیوع این بیماریهاست.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه بیماری PPR یا طاعون نشخوارکنندگان کوچک تاکنون در استان گزارش نشده است گفت: این بیماری از بیماریهای مشترک بین دامهای اهلی  و حیات وحش است که با وجود داشتن منشاء ویروسی قابل سرایت به انسان و همچنین نشخوارکنندگان بزرگ نیست.

مهمترین راه انتقال این بیماری، از طریق تماس مستقیم و استفاده از آبشخورهای مشترک است.

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۰۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این راهکارها از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنید

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، حکیم حسین خیراندیش گفت: فراموشی برشی معمولا برای همه پیش می آید، مثلا گاهی اسم یا آدرس یا تلفن فراموش می شود.

او ادامه داد: اما اگر کسی می ترسد مبتلا به آلزایمر شود یعنی میزان سردی در مغز افزایش پیدا کرده است. خوردن شربت عسل آب زعفرانی، ترک سردی شبانگاه، استشمام عطر، دود اسپند صبح و شب توصیه می شود. شب ها هم بهتر است شام را سردی نخورند.

کد خبر 849354 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها طب سنتی خبر مهم بیماری - آلزایمر بیماری - بیمارستان تلویزیون - صدا و سیما

دیگر خبرها

  • آب‌های خاکستری؛ نجات‌بخش حیات زمین
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • با این راهکارها از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنید
  • تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در این استان
  • تولد نخستین گوزن زرد ایرانی در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳
  • تولد گوساله گوزن زرد ایرانی در مرکز ‌احیاء گوزن زرد کشور در لرستان