Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-27@04:54:05 GMT

بانک‌ها ناجی اشتغال روستاییان می‌شوند

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۸۱۱۱۴

بانک‌ها ناجی اشتغال روستاییان می‌شوند

پول‌نیوز -کلانتری معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آخرین کارگاه آموزشی مدیران ستادی و استانی بانک خبر از دغدغه‌های دولت برای ایجاد اشتغال روستایی داد و گفت: اقتصاد تعاونی، اقتصاد بنگاه‌های خرد و متوسط به شمار می‌آید که می‌توان نقش مهمی در رفع معضل بیکاری ایفا نماید. جهت افزایش اشتغال خصوصاً در روستاهای کشور تزریق 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیارد دلار جهت اشتغال روستاییان در مجلس تصویب‌شده است و 4 بانک به‌عنوان بانک عامل معرفی‌شده‌اند که بانک توسعه تعاون یکی از آن‌ها به شمار می‌آید.

او با اشاره به اینکه این طرح جهت ایجاد 65 هزار شغل در قالب طرح روستا تعاون در حال برنامه‌ریزی است افزود: جهت این طرح تاکنون مزیت‌های نسبی 1060 روستا شناسایی‌شده است و تعداد 600 نفر به‌عنوان تسهیل گر در سطح استان‌ها جهت برقراری ارتباط با جامعه روستایی آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

به گفته کلانتری، فلسفه وجودی بانک توسعه تعاون به‌عنوان تنها بانک تخصصی بخش تعاون تقویت و توانمندسازی تعاونی‌ها به شمار می‌آید و با توجه به فضای رقابتی بانک‌ها با اتخاذ مکانیسم‌های رقابتی سبب باید از طریق افزایش کیفیت خدمات که بهترین تبلیغ به شمار می‌آید جذابیت‌های خود را افزایش دهد.

کلانتری افزود: در برنامه ششم توسعه‌بخشی از وظایف دولت به بخش خصوصی و تعاونی‌ها واگذارشده است افزود: تعاونی‌ها به‌عنوان بخشی از اقتصاد می‌توانند نقش بسزایی در تولید و اشتغال ایفا نمایند و بانک توسعه تعاون در گسترش این نقش تأثیر بسزایی دارد.

فارغ از اشتغالزایی روستایی یکی دیگر از مزایای اقتصاد به روایت تعاون برقراری ارتباط با کارگزاری‌ها را توسعه می‌دهد.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون ایران در این باره گفت: این بانک با موفقیت توانسته روابط کارگزاری با ۱۹ بانک آسیایی و اروپایی برقرار نماید.
حجت الله مهدیان همچنین تاکید کرد: پ روابط کارگزاری با 19 بانک در 12 کشور آسیایی و اروپایی برقرار موجب افزایش تراکنش های ارزی شده است.



منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۱۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود

ایسنا/فارس استاندار فارس پیشنهاد داد که در راستای شعار سال، تعاونی خیرین استان فارس با همکاری اداره تعاون و در جهت توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۵ اردیبهشت در آیین نکوداشت و تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری استان فارس با بیان اینکه استان فارس همواره در بسیاری از مجامع خیرین پیشتاز و شروع کننده بوده و به‌عنوان الگو مطرح شده است، خواستار تسهیل در فرآیندهای اداری و قانونی شد و گفت: خیرین در راستای کار خیر، هرگاه با مانعی مواجه شدند حتما ما را در جریان بگذارند تا شخصا در کمتر از ۲۴ ساعت جهت رفع مانع اقدامات لازم را انجام دهم.

محمدهادی ایمانیه، جلوگیری از موازی کاری را یکی دیگر از مسائلی عنوان کرد و خواستار ایجاد شبکه‌ای واحد برای هدفمندتر کردن کمک‌های خیرین شد.

وی همچنین پیشنهاد ایجاد تعاونی خیرین را مطرح کرد و گفت: این تعاونی با همکاری اداره تعاون و خیرین، می‌‍تواند شبکه‌‍‌ای را در زمینه توسعه اشتغال و تولید ایجاد کند که در راستای شعار سال گام بردارد.

ایمانیه در پایان صحبت‌های خود خواستار اطلاع رسانی گسترده برای ساماندهی کودکان کار، متکدی و بازمانده از تحصیل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس
  • تجدید میثاق مدیرعامل و کارکنان بانک توسعه تعاون با آرمان‌های امام راحل
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • گشایش نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال بسیجیان استان در درچه
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال