Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@10:07:51 GMT

حکایت شور بختی گنبد نمکی قم

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۸۳۷۹۷

حکایت شور بختی گنبد نمکی قم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛مسئول سایت پروازی گنبد نمکی  از فعالیت یک ماهه سایت پروازی در این محل خبر داد و گفت: این ورزش از جمله ورزش هایی است که باید تحت شرایط خاص و با اخذ مجوزهایی از سوی اطلاعات و امنیت استان انجام گیرد که برای اخذ این مجوزها بیش از یک سال و نیم پیگیر بودیم تا در نهایت مجوزها صادر شد و ما از 18مرداد به صورت رسمی و قانونی کار خود را آغاز کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخایی از استقبال روز افزون همشهریان از این منطقه ورزشی گردشگری گفت که همین مسئله باعث نگرانی فعالان محیط زیست و زمین شناسان شده است.

 کارشناس زمین شناسی پس از بازدید از این منطقه به تخریب بخشی از دیواره دریاچه موجود در میان گنبد نمکین اشاره کرد و گفت: حدود دو ماه پیش که از این منطقه بازدید کردم این دیواره سالم بود.

فراهانی با هشدار نسبت به وضعیتی که ممکن است درزنگ هشدار به خطر افتادن گنبد نمکی اینده پیش بیاید گفت: محل پرواز و فرود ورزشکاران در این سایت به خوبی انتخاب شده و در ظاهر مشکل خاصی وجود ندارد اما تعدد گردشگر و رفت و آمد بی رویه به این منطقه، بدون حضور هیچ ناظری از ارگان ها یا سازمان های مربوطه باعث می شود گردشگران از سر ناآگاهی آسیب های جبران ناپذیری به این منطقه بزنند.

وی گفت: لازم است سازمان گردشگری و یا منابع طبیعی افرادی را برای هدایت و راهنمایی گردشگران تعیین کنند تا به بهانه وجود این سایت پروازی، در آبنده شاهد رونق این منطقه بکر طبیعی هم باشیم.

  کارشناس زمین شناسی با بیان اینکه دو سالی است سازمان زمین شناسی کشور در صدد ثبت جهانی این پدیده زمین شناختی در کشور است گفت: اگر هر گونه سازه بتنی یا تخریب در این منطقه صورت گیرد این محل از لیست یونسکو خارج خواهد شد.

 وجود بطری های آب، زباله و پوست میوه، زنگ هشدار به خطر افتادن گنبد نمکی رد موتور سیکلت و دوچرخه بر روی سطح دریاچه از جمله مشاهداتی بود که در اطراف و دامنه این کوه منحصر به فرد وجود داشت.

گفتنی است:از زمان آغاز به کار سایت پرواز با پاراگلایدر شهیدعباس بابایی در کیلومتر10 جاده قم جعفریه و از فراز منطقه منحصر به فرد طبیعی گنبد نمکی قم، زنگ هشدار ها برای حفاظت از این پدیده زمین شناختی به صدا در آمده است.

انتهای پیام/ش

حال و روز ناخوش گنبد نمکی قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۳۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت۵۷میلیاردتومانی به راهداری گلستان

عادل مصدقی در گفت‌وگو با مهر در خصوص سیل اخیر که در استان جاری شد، اظهار کرد: در چهارم و پنجم اردیبهشت ماه ۱۸ محور اصلی و ۵۱ محور غیر اصلی در حوزه راه فرعی روستایی استان گلستان دچار سیل شدند.

وی افزود: طی این دو روز در ۱۲ شهرستان چون علی آباد، آزادشهر، رامیان، گنبد، کلاله، مراوه تپه، گالیکش، مینودشت، بندرترکمن، کردکوی، آق قلا و گرگان سیل داشتیم که در حوزه راهداری مبلغ ۵۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خسارت وارد کرد.

وی پل بایلر در محور گنبد - کلاله و پل سید کلاته رامیان را به عنوان مکان‌های یاد کرد که به دلیل طغیان آب در سیل دچار آسیب شدند و افزود: پل بایلر در کوتاه‌ترین زمان بازگشایی شد و ترافیک بر قرار شد اما پل سید کلاته پل آب نما قدیم بوده که در زمان جهاد سازندگی در این مسیر ساخته شد. در بازدیدهای به عمل آمده مشاهده شد دیواره‌های سنگی اطراف پل هم در حال تخریب است و باید اقدامت سریع برای حفظ دیواره‌های در حال تخریب انجام می‌شد

منبع: روزنامه قدس تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • هشدار مهم: تسلیم شدن در DNA رئال نیست
  • خسارت۵۷میلیاردتومانی به راهداری گلستان
  • ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس
  • آیین کلنگ زنی احداث ۱۳۴ واحد نهضت ملی مسکن در شهر گهرو برگزار شد
  • هشدار به ساکنان ایلام
  • تعبیر جالب مسعود ده‌نمکی از فعالیت‌های شهید آوینی + فیلم
  • وعده‌های پوچ نمکی بر زخم اهالی شهرک ابریشم چهارباغ
  • هشدار دانشمندان در مورد «سندرم غرق شدگی» شهر‌های ساحلی جهان 
  • خبر خوش برای متقاضیان مسکن ملی + جزییات
  • کلنگ‌زنی بیش از ۳۴۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن در رفسنجان