Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@16:19:14 GMT

پیوست فرهنگی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۸۴۵۷۵

پیوست فرهنگی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

بوشهر - مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: اجرای پیوست فرهنگی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق مهاجر پذیر صنعتی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی ظهر یکشنبه در دومین نشست مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌های منطقه‌ای مرکز کشور اظهار داشت: بوشهر از استان‌های مهاجرپذیر کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استا بوشهر به دلیل واقع شدن نیروگاه اتمی، منابع نفت و گاز و مناطق صنعتی از قبیل پارس جنوبی پذیرای مهاجرانی از همه مناطق کشور است و وجود فرهنگ‌های مختلف در این افراد، در مواردی باعث ایجاد آسیب هایی می‌شود.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با تاکید بر لزوم توجه جدی به اجرای پیوست فرهنگی در مناطق صنعتی اظهار داشت: زیرساخت های نفت و گاز بیشتر با نگاه اقتصادی طراحی و راه اندازی شده اند و به دلیل وجود آسیب هایی از قبیل اعتیاد در این مناطق، مقوله پیوست فرهنگی باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد تا کمتر باعث بروز آسیب های اجتماعی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آسیب های اجتماعی استان اضافه کرد: طلاق، اولین آسیب اجتماعی استان بوشهر است و اعتیاد، بیکاری و حاشیه‌نشینی موارد بعدی آسیب اجتماعی استان را تشکیل می دهند.

حجت الاسلام سروستانی با تشریح برنامه های سازمان در این راستا افزود: در این راستا تلاش شده است متناسب با هر آسیبی برنامه‌هایی در قالب همایش، کارگاه های آموزشی و نشست‌های تخصصی مختلف طراحی و اجرا شود و با برگزاری جلسات شورای تبلیغ در فصول تبلیغی از ظرفیت شبکه تبلیغی در کاهش اسیب های اجتماعی استفاده می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر تصریح کرد: برنامه‌های خاصی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از طریق شبکه های تبلیغی و سایر ظرفیت های موجود در سازمان انجام شده است و با استقرار روحانی مستقر در مناطق آسیب‌پذیر گام های موثری در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی برداشته شده و در این زمینه توفیقاتی هم داشته ایم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۴۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است

اولین جلسه هیئت نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان لرستان امروز با حضور مدیر ستاد اقامه نماز لرستان، نمایندگان دفتر نماینده ولی فقیه در استان، سازمان برنامه ریزی، استانداری، آموزش و پرورش، ارشاد اسلامی ،علوم پزشکی و شرکت گاز برگزار شد.

حجت الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر ستاد اقامه لرستان امروز در جلسه هیئت نظارت ارزیابی ستاد اقامه نماز استان اظهار داشت: این کارگروه با عنایت به مفاد بند ب ماده ۸ نظام نامه جامع ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور و با هدف نظارت بر میزان تحقق برنامه‌های مصوب دستگاه‌های اجرایی، نظارت بر وضعیت برگزاری نماز جماعت دستگاه و همچنین نگهداشت فضاهای اقامه نماز تشکیل شده است.

وی گفت: بسیاری از آسیب های اجتماعی ناشی از بی توجهی به امر نماز است و اگر جوانان بیشتر به سمت نماز گرایش یابند بسیاری از این آسیب ها مرتفع می شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان لرستان خاطرنشان کرد: همچنین نماز برای همگان فرصتی ارزشمند است و همه باید از این فرصت و ظرفیت مهم جهت برطرف کردن دغدغه ها و منویات رهبر معظم انقلاب که همان کاهش آسیب‌های اجتماعی است، استفاده کنند.

حجت الاسلام چراغی با بیان اینکه باید از خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) بخواهیم تا آثار و برکات نماز را در وجود و نهاد افراد نمایان کنند، خاطرنشان کرد: نماز به فرد نمازگزار اطمینان قلبی و آرامش بی نظیری می دهد که این نیاز گمشده امروز بشریت است.

وی در پایان گفت: اقامه نماز اول وقت به جماعت و در دستگاه های اجرایی باید از اولویت برنامه‌های هر فرد مسلمان باشد تا با برنامه‌ریزی و حضور به موقع، نماز را اول وقت در ادارات استان و با جماعت اقامه کنند.

دیگر خبرها

  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم