Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه های نماز جمعه این هفته بر دشمنی آمریکا با ملت ایران تاکید کردند و خواستار پاسخ مقتدرانه مسئولین شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد، ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه های نماز جمعه این هفته بر دشمنی آمریکا با ملت ایران تاکید کردند و خواستار پاسخ مقتدرانه مسئولین شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمانشاه

آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های عبادی- سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه، با توصیه همگا به تقوا و پرهیزگاری گفت: خداوند متعال در روایات و آیات متعددی بر داشتن تقوا و پرهیزگاری تاکید کرده است.

وی تقوا را عامل آرامش دانست و گفت: ما باید در تمام ابعاد و شئون زندگی بر تقوا پایبند بوده و آن را اصل اصلی زندگی خود قرار دهیم.

آیت الله علما ادامه داد:  تقوا مصونیت و جامعیت می‌آورد  و چنانچه به تمام امور با دید تقوا نگاه کنیم و تقوا با تمام وجود انسان عجین شود خداوند از او حمایت می‌کند.

موضع تمام مسئولان باید اقتدار در مقابل آمریکا باشد

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه  در بخش دیگری از سخنانش به یاوه‌گویی های رئیس جمهور آمریکا اشاره‌ای کرد و گفت: دشمنی آمریکا تازگی ندارد و موضع تمام مسئولان این باشد که در برابر آمریکا باید قدرتمند باشد. تمام شئون ما نسبت به آمریکا باید اینگونه باشد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت هوشیاری در برابر آمریکا افزود: همه باید در مقابل مکر آمریکا هوشیار باشیم. چرا که آمریکا بدعهد، فاسد و حیله گر بوده و این در تمام دنیا مطرح است.

تمام فعالان سیاسی کشور در مقابل آمریکا هوشیار باشند

خطیب جمعه کرمانشاه اشاره ای دیگر به فرمایشات رهبری مبنی بر هوشیاری تمام فعلان سیاسی کشور خاطرنشان کرد: هماهنگونه که رهبری فرمودند، وابستگی سیاسی زیر دست بودن است.

وی ادامه داد: این اقدام جدیدی نیست که کشوری مستعمره کشور دیگری چون آمریکا باشد، بلکه هند با یک میلیارد جمعیت مستعمره کشور انگلستان است. البته ما مردم آمریکا را از دولت و سیاست آن جدا می دانیم.

آیت الله علما بار دیگر به اقتدار ایران اسلامی در منطقه اشاره کرد و گفت: هم اکنون ایران به برکت انقلاب اسلامی در منطقه نفوذ دارد و آمریکا باید از کشوری چون ایران اسلامی که مدافع مظلومان بود و دارای قدرت سیاسی و اثرگذاری در منطقه است، عصبانی باشد.

وی نقشه های آمریکا در سوریه، یمن، عراق، افغانستان و بحرین را ناکام دانست و خاطرنشان کرد:  دشمنی آمریکا جدید نبوده و از اول انقلاب وجود داشته است.

خطیب جمعه کرمانشاه تصریح کرد: همانگونه که امام (ره) اوایل انقلاب فرمدند، رابطه ما با آمریکا رابطه ای چون گرگ و میش است.

دشمنی آمریکا به با ما بخاطر سپاه و قدرت موشکی آن نیست

وی افزود: دشمنی آمریکا با ما بخاطر قدرت سپاه و قدرت موشکی آن نیست بلکه نسبت به ایران کینه دارد و این الگو شدن ایران و مقاومت در برابر زورگویی آمریکا برای آنها خیلی سخت است. از سوی دیگر زورگویی آمریکا نیز برای ایران قابل قبول نیست.

آیت الله علما با اشاره به پاسخ های روسا و سران سه قوه کشور به سخنان بی شرمانه رئیس جمهور آمریکا گفت: این کاملا مشهود است که آمریکا کارگزار شبکه خطرناک صهیونیست و عامل تمام خونریزی‌ها در دنیا است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری موضع‌گیری های اروپا در بحث برجام را مناسب ارزیابی کرد و گفت: البته این موضع گیری ها کافی نیست، بلکه اروپایی‌ها باید مقابل نقض برجام یا دخالت‌های  آمریکا در بحث تجهیزات موشکی ایران موضع‌گیری قوی داشته باشند.

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به آمار بالای بیکاری در استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه از ظرفیت های زیادی در ابعاد مختلف برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، وجود ظرفیت‌های کشاورزی، معدنی و ...در استان را بستری برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در استان برشمرد.

وی تاکید کرد: با وجود این ظرفیت ها در استان کرمانشاه نرخ بالای بیکاری در این استان مایه شرمندگی است.

آیت الله علما با بیان اینکه  استان کرمانشاه استعدادهای خاصی دارد که باید شکوفا شود، افزود: باید پرسید چرا از این همه نعمت و ظرفیت به خوبی استفاده نمی شود.

لزوم شناسایی ظرفیت‌های اشتغال و جذب سرمایه‌گذار

خطیب جمعه کرمانشاه تاکید و خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های اشتغال در استان باید شناسایی شده و سپس برای جذب سرمایه و سرمایه‌گذار در استان تلاش کرد.

وی با بیان اینکه باید انگیزه و ابتکاری برای جذب سرمایه‌گذار در استان ایجاد شود، گفت: باید برای کاهش معضل بیکاری در استان تدابیر لازم اندیشیده شود.

آیت الله علما در ادامه اشاره ای به مناسبت های هفته پیش رو داشت و گفت: فردا اول ماه صفر است  که مناسبت‌های متعددی چون رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا(ع) در این ماه وجود دارد.

امام جمعه کرمانشاه همچنین به ۲۹ مهر روز درگذشت عالم مجاهد آیت‌الله مهدوی کنی اشاره ای کرد و گفت: این مجاهد قبل از انقلاب تا زمان فوت در خدمت انقلاب بود و تمام عمر خود را با تقوا، سلامت و صداقت صرف خدمت کرد و از این سبک زندگی باید استفاده کرد.

وی افزود:  ۲۹ مهر همچنین روز صادرات است  و باید  برای صادرات تولید وجود داشته باشد و در کشور زمینه‌های مناسبی در این راستا وجود دارد.

حرف نخست ما باید اقتصاد مقاومتی و درونی باشد

آیت الله علما با بیان اینکه روز صادرات تلنگری برای توجه بیشتر به تولید و اشتغال است تاکید و یادآوری کرد:  حرف نخست ما باید اقتصاد مقاومتی و درونی باشد و ایران کشوری ثروتمند بوده که باید از ظرفیت‌های آن استفاده کرد.

خطیب جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: همانگونه که از ابتدای انقلاب تاکنون تأکید شده است نباید متکی به نفت بود.

وی افزود: نامگذاری سال با عنوان تولید و اشتغال از طرف مقام معظم رهبری دلیلی بر اهمیت این موضوع  و در بسیاری از موارد زمینه صادرات وجود دارد اما ابزار آن وجود ندارد.

آیت الله علما گفت: بسیاری از موضوعات روز به تحریم وابستگی ندارد. البته تحریم موضوع جدیدی نیست و بسیاری از موفقیت‌های بزرگ در تحریم به دست آمده است.

امام راحل فرزند و زندگی خود را فدا کرد که اسلام زنده بماند

خطیب جمعه کرمانشاه اول آبان ماه را سالروز شهادت مصطفی خمینی فرزند امام(ره) عنوان کرد و گفت: امام فرزند و زندگی خود را فدا و تبعیدها و زندانی را تحمل کرد که اسلام زنده بماند.

خطیب جمعه کرمانشاه  افزود: ۴ آبان نیز سالروز اعتراض و افشاگری امام راحل  علیه پذیرش کاپیتولاسیون در سال ۴۳ است.

وی با بیان اینکه بنابراین انقلاب آسان به دست ما نرسیده است، افزود: در آن شرایط آمریکایی‌ها می‌توانستند هر کاری که می‌خواهند انجام دهند و هیچ‌یک از علما حق اعتراض نداشته باشند

وی ۵ آبان را که مصادف با ۷ صفر است، سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) به روایتی عنوان کرد و گفت: این روز  همچنین به نام روز سلمان فارسی نامگذاری شده است.

 

سرپلذهاب

اقتصاد مقاومتی تنها راه رهایی از وابستگی است/ امروز همه فهمیدند آمریکا قابل اعتماد نیست

حجت‌الاسلام هوشنگ کریمی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه سرپلذهاب با اشاره به حساسیت آمریکا نسبت به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: این حساسیت طبیعی است چرا که سپاه ما ممکن است اقداماتی را انجام دهد که ذهن آمریکایی ها را به هم بریزد.

وی ادامه داد: علت اصلی دشمنی مستکبران با سپاه پاسداران برای این است که می دانند بخش قابل توجهی از اقتدار و توانمندی موشکی ایران مرهون اقدامات پاسداران است.

وی با بیان اینکه این دشمنان اخیرا خواستار فشار بیشتر به جمهوری اسلامی شده اند، گفت: هدف اینها سپاه پاسداران و موشک های ایران نیست بلکه حرف آخرشان این است که جمهوری اسلامی به هیچ وجه نباید باشد.

امام جمعه موقت سرپلذهاب با اشاره به اصرار برخی در مذاکره با آمریکا و هشدارهای مقام معظم رهبری درباره غیرقابل اعتماد بودن آمریکا بیان کرد: تنها خاصیت برجام این بوده که چهره فریبکار، حقه‌باز و توسعه‌طلب آمریکا را به ملت ایران و همگان ثابت شد.

وی افزود: امروز همه فهمیدند آمریکا قابل اعتماد نیست و دشمنی دیرینه‌اش با ایران تمامی ندارد.

کریمی  با بیان اینکه روز یکم آبان، سالروز شهادت آقا مصطفی فرزند امام خمینی(ره) است، اظهار کرد: شهید مصطفی خمینی ‌از همان روزهای نخستین فعالیت‌های سیاسی امام خمینی، در کنار ایشان به فعالیت سیاسی پرداخت و در پیشبرد حرکت اسلامی نقش بسزایی داشت و در نهایت در نجف اشرف به درجه شهادت نائل شد و در بارگاه امیرالمومنین(ع) آرام گرفت.

وی افزود: در نهضت انقلاب اسلامی، نخستین شهدا از روحانیون بودند و امام خمینی(ره)‌ نیز فرزند خود را راه اسلام فدا کرد.

کریمی در ادامه  به 4 آبان ماه سالروز اقدام امام (ره) بر علیه قانون کاپیتولاسیون اشاره کرد و افزود: نظام سلطه با این قانون استعماری سعی بر سلطه و تحکم بیشتر داشت که اکنون نیز با سخنرانی های رییس جمهوری آمریکا چنین تفکری دنبال می شود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تقویت اقتصاد درون زا، افزود: ضرورت دارد اهتمام بیشتری نسبت به عملیاتی کردن اهداف اقتصاد مقاومتی وجود داشته باشد، چرا که عزت، اقتدار و امنیت ملی، رونق تولید همراه با مدیریت قوی با اقتصاد درون زای مقاومتی محقق خواهد شد.

کریمی در ادامه به روز میلاد امام محمدباقر(ع) اشاره کرد و گفت: آوازه علوم و دانش‌های ایشان چنان کشور‌های اسلامی را پر کرده بود که به «باقر العلوم» معروف شدند.

خطیب موقت جمعه سرپلذهاب مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی را عرصه اتحاد مسلمانان عنوان کرد و ادامه داد: این واقعه مانور مهم دوستداران آل‌الله و شیعه است که با حضور میلیون‌ها نفر از سراسر جهان و برپایی موکب‌ها اثر زیادی در اتحاد مسلمانان جهان دارد.

اسلام آبادغرب

مسئولان بدانند که بدعهدی جزو ذات آمریکاست/ سپاه محبوب تمام آزادی خواهان و مستضعفین عالم

 

حجت الاسلام محمدطه مهری در نمازجمعه امروز اسلام آبادغرب اظهار داشت: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع نخبگان کشور به‌ خصوص در مساله هسته‌ای، از اهمیت خاص و ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: مساله عهدشکنی آمریکا و تلاش برای برخورد با نظام جمهوری اسلامی با بهانه قرار دادن برجام، مساله مهمی است که این‌روزها شایسته‌ی تحلیل است.

امام جمعه اسلام آباد غرب افزود: آمریکا با عمل نکردن به تعهدات خود در برجام و با متهم کردن نظام جمهوری اسلامی تلاش می‌کند در دیگر عرصه‌های سیاسی از ایران امتیاز بگیرد که به همین دلیل دست به تحریم‌های جدید و اظهارات نامناسب علیه جمهوری اسلامی ایران زده است.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خویش به این مساله به‌خوبی وارد شده و مواضع نظام جمهوری اسلامی را در این مورد بیان داشتند. ایشان خاطرنشان کردند که نمی‌خواهم وقت را صرف پاسخگویی به اباطیل و یاوه‌گویی رئیس‌جمهور بی‌چاک دهن آمریکا کنم. این ضایع کردن وقت است که انسان بخواهد پاسخ او را بدهد. رهبر انقلاب بیان داشتند که آمریکا کارگزار صهیونیسم بین‌الملل است؛ آمریکا به‌وجودآورنده‌ی داعش و جریان تکفیری است؛ شما توقع دارید آمریکا از آن نیرویی که جلوی داعش ایستاده عصبانی نباشد؟ عصبانی‌اند چون امروز جمهوری اسلامی توانسته نقشه‌هایشان را در لبنان و سوریه و عراق و... به هم بزند. و در نهایت با ابراز امیدواری نسبت به حرکت کلی ملت ایران بیان داشتند: ‌همه یقین داشته باشند که این‌بار هم آمریکا تودهنی خواهد خورد و از ملت ایران شکست خواهد خورد. رئیس‌جمهور آمریکا بلاهت نشان می‌دهد اما این موجب نشود از مکر آمریکا غافل شویم.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به فرمایشات رهبری اظهار کرد: نکته‌ی بسیار مهم دیگری که باید به آن توجه کرد این است که عهدشکنی آمریکا را نباید به شخص ترامپ و رفتارهای غیرعقلایی او محدود کرد. عهدشکنی و عدم پایبندی به قراردادها، خصلت ابرقدرت‌های پوشالین چون آمریکاست و از این‌جهت نباید تصور کرد که خیانت به برجام و نقض عهد آمریکا به شخص ترامپ بستگی داشته است.

مهری ادامه داد: رئیس جمهور قبلی آمریکا نیز که خود را خیلی با نزاکت و مبادی آداب نشان می‌داد نیز در دوران ریاست جمهوری خود تا توانست علیه برجام اقدام کرد و با تمدید تحریم‌های بلندمدت و موافقت با تصویب انواعی از تحریم‌های جدید نشان داد که تفاوت آمریکا‌یی‌ها در عهدشکنی نیست، بلکه در نوع ترفندها و ظاهرسازی‌های آنهاست.

وی گفت: در نهایت باید توجه داشت که ایران اسلامی راهی را برای پیشرفت آغاز کرده است که به وابستگی به غرب منجر نشود و با ایمان به این‌که پیشرفت مستقل، بومی و اسلامی ممکن است، قدم در این راه نهاده است. رهبری حکیم انقلاب فرمودند: عده‌ای از ۱۰۰سال پیش می‌گفتند اگر می‌خواهید پیشرفت کنید باید بروید ذیل غرب. ۵۰سال دردوره پهلوی ذیل غرب بودیم؛ چه پیشرفتی کردیم؟ وابستگی بیچارگی می‌آورد. یکی از عناصر اصلی نجات از وابستگی، پیشرفت علمی است. صنعت کشور دچار آفت مونتاژکاری است و این باعث عدم تحقق ارتباط صنعت و دانشگاه می‌شود. باید در یک بازه ۱۰ساله، رویکرد صنعتی کشور از مونتاژ به نوآوری تغییر یابد.

حجت الاسلام مهری عنوان کرد: ترامپ روز جمعه گذشته از راهبرد جدید آمریکا در پسابرجام رونمایى کرد. چند نکته کلیدى در سخنان ترامپ برجسته بود که عبارت بودند از: ترامپ یک نیمه از برجام را پاره کرد و آن‌هم نیمه‌اى که حاوى تعهدات آمریکا در قبال این تعهد است، اما نیمه‌اى را که مربوط به تعهدات ایران است، حفظ کرد و گفت باید به تعهدات ایران بیفزاییم. او رسماً علاوه بر تحریم‌هاى گذشته، آغاز اجراى تحریم‌هاى موسوم به «کاتسا» را هم اعلام کرد! او با اعلام دروغ عدم پایبندى ایران به برجام، در مسند شاکى، قاضى و مجرى حکم، علیه ملت ایران نشست. بدون این‌که توجه کند آژانس ۸ بار اجراى فراتر از تعهدات ایران را اعلام کرده است.

وی افزود: ترامپ عملاً در حالى‌که جامعه جهانى در نقض برجام با او همراهى ندارد، از موضع بدهکارى خارج شد و خود را در جایگاه طلبکارى قرار داد! د) ترامپ این نیت شوم را پنهان کرد که با اضافه کردن ماده و تبصره به برجام مى‌خواهد همچنان از آب گل‌آلود برجام، ماهى مقصود بگیرد. ه‍) او با جعل عبارت خلیج «عربى» به جاى خلیج «فارس»، مقاصد شوم خود را در حمایت از قارون‌ها و دیکتاتورهاى منطقه اعلام کرد و عملاً دست به کار خطرناکى در آشوب‌آفرینى در منطقه زد. و) ترامپ فوق‌العاده از نقش سپاه در سرکوب تروریسم عصبانى بود.

وی خاطرنشان کرد: وحشت رئیس جمهور آمریکا از بسط توسعه و نفوذ معنوى سپاه در منطقه، در نطق او آشکار بود. او گفت از خزانه‌دارى آمریکا خواسته است بخش‌هاى مختلف سپاه و نیز برنامه موشک‌هاى بالستیک ایران را مورد تحریم قرار دهد.

امام جمعه سرپل ذهاب بیان داشت: رئیس جمهور کشورمان بلافاصله پس از اعلام مواضع رئیس جمهور آمریکا، مواضع دولت جمهورى اسلامى ایران را در مورد بدعهدى کاخ سفید اعلام کرد. رئیس جمهور صریح گفت: ایران در برابر تروریسم در منطقه ایستاده و خواهد ایستاد. آمریکا همان راه قبل از برجام را ادامه مى‌دهد و عدم پایبندى به تعهدات در برجام را ترامپ رسماً اعلام کرده است. آقای روحانى در پاسخ به تحریم‌هاى «کاتسا» به‌طور شفاف اعلام کرد ایران فعالیت‌هاى موشکى خود را با تلاش مضاعف‌ترى ادامه مى‌دهد و در برابر هیچ قدرتى سر تسلیم فرود نمى‌آورد. آقای روحانى خیال کاخ سفید و کنگره را راحت کرد و گفت: هیچ ماده و تبصره‌اى به برجام اضافه نمى‌شود و گفتگویى هم در کار نیست!

خطیب جمعه اسلام آبادغرب تصریح کرد: به نظر مى‌رسد با فشار مجدد سیاست‌هاى تجاوزکارانه آمریکا، باید فصل جدیدى از مناسبات ایران با غرب به‌ویژه آمریکا و نیز فصل جدیدى از تجدید نظر در سیاست‌هاى داخلى دولت ایجاد شود. باید به آمریکا و متحدان او تفهیم کرد که برجام سیاهچاله‌اى نیست که با آن‌همه مؤلفه‌هاى قدرت ایران در منطقه و جهان با شعبده‌بازى و اجراى شوى ترامپ بلعیده شود. سپاه و فرزندان سلحشور اسلام در ایران و منطقه به گفتگوهاى خود با آمریکا نه در روى میز مذاکرات بلکه در میادین نبرد ادامه مى‌دهند و سرنوشت این گفتگو در همه‌جاى منطقه در هوا، زمین و دریا به‌زودى معلوم مى‌شود و ایران پوزه تروریست‌ها را به خاک مى‌مالد.

وی خاطرنشان ساخت: همه مى‌دانند مشکل رژیم سلطه‌طلب آمریکا با ایران، موضوع هسته‌اى و برجام نیست بلکه آن‌ها با چیزى به نام انقلاب اسلامى و نفوذ آن در منطقه و سد پولادین ملت سلحشور و مستقل ایران مشکل دارند و لذا وزیر امور خارجه آمریکا بیان مى‌دارد که ما به‌دنبال تغییر رژیم در ایران هستیم و به خیال خامش در ایران همه صف کشیده‌اند براى استقبال از جانیان بى‌سروپایى همچون ترامپ و همفکرانش در آمریکا، در حالى‌که پس از سخنان سخیف و به‌دور از ادب و منطق ترامپ و تهدیدها و وعده تحریمهاى جدید، به فضل الهى شاهد شور و موجى انقلابى در ابراز انزجار از سخنان او در اقشار مختلف ملتمان بودیم 

حجت الاسلام مهری عنوان کرد: به‌واقع ترامپ در مقطعى که مسؤولان و آحاد ملت بزرگ ما نیاز به وحدت و یکپارچگى بیشتر داشتند، خدمت بزرگى به ما کرد. «عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد» ازجمله مواضع مسوولان میتوان به موضع رییس جمهور محترم اشاره کرد: دکتر حسن روحانى رئیس جمهور: «اگر آمریکا بخواهد خطاى بعدى را مرتکب شود و علیه سپاه پاسداران اقدامى کند، این دیگر خطا اندر خطا است. سپاه پاسداران تنها یک واحد نظامى نیست، بلکه سپاه پاسداران در دل این مردم بوده و در همه روزهاى خطر از منافع ملى ما دفاع کرده است.

وی تصریح کرد: سپاه نه تنها محبوب ملت ایران، بلکه محبوب مردم عراق هم است چون بغداد را نجات داده؛ محبوب کردهاى عراق هم هست چون اربیل را نجات داده؛ محبوب مردم دمشق و سوریه هم است چون دمشق را نجات داده؛ محبوب مردم لبنان هم است چون طرفدار حیثیت و استقلال لبنان بوده است؛ سپاه همیشه کمک مظلومان بوده و در برابر تروریست‌ها ایستاده است. آمریکایى‌ها به‌دلیل آن‌که‌ می‌خواستند داعش را ۲۰ سال در این منطقه نگه دارند و از این ابزار استفاده کنند، حق دارند از سپاه عصبانى باشند، چراکه سپاه با برنامه‌ریزى و حمایت خودش از ملت عراق، سوریه و لبنان، داعش را ذلیل کرده است.»

امام جمعه شهرستان یادآور شد: با این حمایت‌ها و پشتیبانى‌هاى ملت و دولت از سپاه، توطئه جدید آمریکایى‌ها علیه سپاه، فرجامى جز شکست و نتیجه عکس دادن ندارد. هیچ قرارداد صلح و توافقى در جهان از آدم تا خاتم و از خاتم تا کنون، یک‌سویه اجرا نشده است مگر این‌که یک طرف ذلت و خوارى تسلیم را پذیرفته باشد. دولت و ملت ایران هیچ‌گاه زیر بار ذلت اجراى تعهدات یک‌سویه برجام‌ نمی‌روند.



کنگاور

سپاه پاسداران بازوی پرتوان ۸۰ میلیون ایرانی است

 

حجت الاسلام لروند امام جمعه کنگاور در خطبه های امروز نماز جمعه بیان داشت: مال پرستی و دنیا طلبی آبروی مومن را به خط می اندازد؛ لذا در طلب مال حد و مرز را توجه داشته باشید که دچار خسران نشوید.

وی یکی از صدمات دنیا طلبی را دوری از دین و نماز دانست و گفت: امروزه دشمن با تمام توان به دنبال لطمه زدن به بنیان خانواده بخصوص زنان و دختران است و باید هوشیارو آگاه خانواده های خود را با قرآن و اهل بیت مانوس کنیم.

امام جمعه کنگاور با اشاره به اینکه نماز جمعه فرصت خوبی برای با خدا بودن و با اجتماع بودن است گفت: تریبون نماز جمعه محل انتقال حرف مردم به مسئولین است اما برخی مسئولین چندین ماه است در نماز جمعه حاضر نشده اند.

وی ادامه داد: مطالبه گری مردم و انتقاد پذیری مسئولین است که جامعه را می سازد،امام فرار از حقیقت و مقاومت در برابر حرف حق چیزی به جز عقب افتادگی در پیش ندارد.

امام جمعه کنگاور در بخش دیگری از سخنان با اشاره به موضع گیری های اخیر آمریکا در رابطه با برجام گفت: این کشور سلطه گر به دنبال خلع سلاح کردن کشورهای مانع خود و سپس حمله به آن است و همیشه دنبال زورگویی و برچیدن کشور های آزاده است اما متاسفاده عده ای در داخل کشور این موضوع را متوجه نمی شوند.

وی با تقدیر از موضع گیری های وزیر امور خارجه و رئیس جمهور در قبال این موضوع گفت: رئیس جمهور با تمام قدرت از سپاه پاسداران حمایت کرد و اظهارات سخیف رئیس جمهور آمریکا را بیهوده دانست.

حجت الاسلام لروند سپاه پاسداران را نیروی مخلص و در خدمت انقلاب دانست و با اشاره به دشمنان نظام گفت: این نهاد انقلاب بازوی پرتوان 80 میلیون ایرانی محسوب میشود و در تمام حالات مردم پشتیبان سپاه خواهند بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: مساله ورزش دز جامعه جایگاه والایی دارد و میتوان بهترین و تاثیرگذارترین عامل تحرک و شادابی را ورزش دانست،اما کنگاور مدتی است که از یک مسئول ثابت محروم است و از مدیر کل انتظار داریم که این مساله را پیگیری کنندو در اسرع وقت یک مسئول برای کنگاور معرفی کنند.

 

هرسین

برجام تابوتی بود که جنازه ای داخل آن نبود/ لزوم حرکت صنعت کشور از مونتاژ به سمت نوآوری

 

حجت الاسلام محمد حسین اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به تقوای الهی و پرهیزاز گناهان با اشاره به مناسبت های پیش رو اظهار داشت: ماه صفر و ورود کاروان اهل بیت(ع) و اسرای کربلا به شام را در پیش داریم، وقتی از امام سجاد(ع) پرسیدند که تلخ ترین لحظه اسارت بر شما کجا بود امام(ع) سه بار فرمودند: الشام، الشام، الشام.

وی افزود: در شهر شام خیلی مصیبت ها و جسارت ها به اهل بیت(ع) و اسرای کربلا شد و در واقع از شهادت حضرت رقیه(س) تا تلخ ترین صحنه های اسارت در این شهر صورت گرفت و اسراء را به عنوان خارجی در شهر گرداندند و اگر اسلام امروز در میان ما عزیز است باید دانست که چه خون ها به پای آن داده شده است.

امام جمعه هرسین با اشاره به اول آبانماه سالروز شهادت حاج آقا مصطفی خمینی تصریح کرد: امام خمینی(ره) این واقعه را از الطاف خفیه الهی دانست و البته که وقتی انسان ایمان قوی داشته باشد شهادت فرزند خود را لطف خدا می داند.

حجت الاسلام اجرایی چهارم آبانماه سالروز تصویب لایحه کاپیتولاسیون در سال 1343را از دیگر مناسبت های پیش رو عنوان کرد و اظهار داشت: این قرار داد ننگین در آنزمان با آمریکا انعقاد شد و ما از آمریکا خاطره خوبی در این کشور نداریم، آنها مردم ما را وحشی می دانستند و از ما حق توحش می گرفتند، امروز آنهایی که در داخل به آمریکا دل خوش کرده بودند بدانند که چه کسانی در گذشته در کشور ما حضور داشتند.

وی  با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با نخبگان افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار تأکید کردند که اقتصاد ما تا به حال بر اساس مونتاژ بوده است و باید از این به بعد اقتصاد را به سمت نوآوری ببریم، همچنانکه ما در صنایع موشکی جزء کشورهای برتر جهان هستیم.

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد: ما از کشوری مثل ژاپن چه کم داریم که این همه پیشرفت در زمینه صنایع دارد در حالی که نه خاکی دارد و نه نفتی! رهبر معظم انقلاب فرمودند: که صنعت ما باید در یک بازه زمانی ده ساله برود به سمت نوآوری تا از این وضعیت نگرانی نداشته باشیم.

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: اقتصاد اولویت اول کشوراست و دشمن هم اولویت خود را در بحث اقتصاد گذاشته است و برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی از راه اقتصاد وارد شده است.

ویافزود: چهار سال کشور ما را با موضوعی به نام برجام مشغول کردند که تابوتی بود که جنازه ای داخل آن نبود و این کشورها دورش سینه می زدند، آمریکا به قولی کدخدای این کشورها بود که الان بعد از گذشت چند سال از انعقاد این قرار داد زیر آن زده است که این نشان از بدعهدی آمریکاست ما چرا باید به او اعتماد کنیم؟

امام جمعه هرسین در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: رهبری از روزهای اول تأکید کردند که من خوش بین نیستم و آمریکا قایل اعتماد نیست، امروز به حمدالله جمهوری اسلامی ایران با صلابت رهبری معظم انقلاب در منطقه حضور دارد و ایران در میان کشورهای حوزه مقاومت حرف اول را می زند.

حجت الاسلام اجرایی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در عراق موفق شد که داعش را متلاشی کند و حشد الشعبی که الهام گرفته از بسیج است را به وجود بیاورد، در سوریه دشمن اطمینان پیدا کرده بود که نظام سوریه از هم پاشیده است ولی به واسطه مشت جمهوری اسلامی ایران نتوانست کاری از پیش ببرد.

وی افزود: علی رقم اینکه حدود 8ماه از سال گذشته است اما از موضوع نبود اشتغال گله مندیم، در استان کرمانشاه مشکل بیکاری بیداد می کند و مقام اول را در کشور داریم چرا با وجود این همه ظرفیت این میزان بیکار در استان وجود دارد.

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد: استاندار جدید باید برنامه خوب و مناسبی ارائه دهد که نتیجه آن بهبود وضعیت کسب و کار بشود، واقعاً انسان متأثر میشود وقتی که جوانی دنبال انجام کار است ولی کاری وجود ندارد.

حجت الاسلام اجرایی با اشاره به آغاز فصل بارندگی و وضعیت تصفیه خانه آب شرب هرسین اظهار داشت: با وجود آغاز فصل بارندگی ها مردم باید با تضمینی خیالشان از بابت انجام این پروژه راحت شود و این مسئله باید ریشه ای حل شود.


 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۴۷۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه اردبیل به بذرپاش: خودت را در این پروژه بدنام نکن /امام جمعه تبریز: دولت و مجلس برای معیشت کارگران توان مضاعف بگذارند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل با اشاره به تاخیر عملیاتی پروژه راهسازی در جاده گرمی بیله سوار اظهار کرد: جای تاسف است که پروژه دو بانده کردن مسیر گرمی - بیله سوار به دلیل عدم تامین اعتبار دوباره تعطیل شده است.

به گزارش مهر، وی خاطرنشان کرد: این جاده اولاً جاده ترانزیتی و مورد رجوع رانندگان خارجی است از این حیث بی‌آبرویی بزرگی برای کشور درست می‌شود ثانیاً این جاده ایمنی ندارد چون پیچ‌ها و نقاط حادثه خیز دارد اهالی هر دو شهر هم به شدت ناراحت هستند کل مسیر ۵۵ کیلومتر است.یعنی محتاج به هزینه عمده ای نیست و بی اعتنایی کاملاً محل تامل است.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: در این خصوص برای بار دوم از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهم خود را در این پروژه بدنام نکنند هر ایرانی که از این جاده بین المللی بازدید کند از شکسته شدن غرور ایرانی خجالت می‌کشد تنها بعضی از مسئولین مربوط هستند که ابایی از تاراج و غارت شدن حیثیت کشور در برابر خارجی‌ها ندارند.

عاملی بیان کرد: جاده کلور – درام در جنوب استان نیز همین وضعیت را داراست یعنی پیمان کار دوباره پروژه را تعطیل کرده است.

وی افزود: با تشخیص دولت و با دستور مقام معظم رهبری دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای جاده آقبند در آذربایجان شرقی بودجه گذاشته اند اگر آنجا اهمیت بین المللی دارد قطعاً جاده گرمی بیله سوار نیز بین المللی است ما از دولت مصراً می خواهیم با لحاظ اهمیت راه های استان و تامین بودجه لازم گره های ذهنی اهالی را باز کند.

جامعه باید عملا قدردان معلمان باشد

امام جمعه اردبیل با تبریک روز معلم و روز کارگر تصریح کرد: روز معلم در پیش است نعمت تعلیم اساس تمام موفقیت‌ها و کلید تمام خوش بختی هاست و یک جامعه در تمام پیشرفت‌های خود مرهون عنایات معلم است معلم دین خود را با اخلاص به جامعه اداء می‌کند.

آیت الله عاملی اضافه کرد: اما جامعه نیز باید عملاً قدردان باشد با یک تقدیرنامه و کیک و آبمیوه نمی‌توان حق معلم را اداء کرد بلکه با مادیات کلان هم نمی‌توان حق معلم را اداء کرد در حال حاضر بهترین عنایت به معلمان حل مشکلات آنهاست در این باب عنایت به معلمین بازنشسته باید کمتر از شاغلین نباشد.

وی ادامه داد: یک ماه و نیم است بیمه تکمیلی بازنشستگان آموزش و پرورش تمام شده و تمدید نشده است و حالا می خواهیم آنها را به جلسه دعوت و برای آنها سخنرانی و لوح تقدیر بدهیم این قطعاً تکریم نیست ضد تکریم است.

امام جمعه اردبیل اظهار کرد: گردش چرخ اقتصادی کشور بر دوش کارگران است هیچ کس تردیدی ندارد در اینکه استقلال اقتصادی کشور مرهون تلاش مبارک آنهاست هم دولت و هم کارفرماها نگاه هر دو به این عزیزان باید این گونه باشد که آنها ولی نعمت کل کشور و کل ملت هستند یعنی نقش آنها نقش استثنایی است پس عنایت به آنها هم باید استثنایی باشد.

عملیات وعده صادق حیرت ملت های مسلمان را به همراه داشت

عاملی با اشاره به رویکرد مسلمانان جهان نسبت به عملیات وعده صادق تصریح کرد: عکس العمل ملت‌های مسلمان و غیر مسلمان در برابر عملیات وعده صادق رفته رفته در حد حیرت آوری خود را نشان می‌دهد از آنجا که تمام ملت‌ها نفرت عظیمی به اسرائیل دارند قدرت ایران و جرات ایران در انتقام از اسرائیل را در حد وسیعی تحسین می‌کنند همه ملت ها با نگاه بسیار فاخر توأم با غبطه به ملت ایران نگاه می‌کنند این عملیات ظهور قدرت، تثبیت قدرت، و قبولاندن فائقیت قدرت ایران در غرب آسیاست.

وی گفت: بعد از این حمله ندای لبیک یا خامنه‌ای در بعضی از کشورهای اسلامی بلند شد من شخصاً با دیدن آن گریه کردم حجم جشن در کشورهای اسلامی نشان می‌دهد که غرور امت کاملاً شکسته بود، حمله ایران پیام مهمی داشت و آن این بود که خاورمیانه امروز خاورمیانه دیروز نیست توازن قوی قبلاً برقرار نبود و حالا توازن به طور کامل حاصل است و هر روز طرف غالب قوی‌تر می شود.

امام جمعه اردبیل افزود: وقتی جنگ اوکراین شروع شد ایران قبلاً به روسیه پهباد داده بود و غربی‌ها همه جا را پر کردند که پهپادهای ایرانی مسیر جنگ را عوض کرد حالا که ایران با همان پهبادها به اسرائیل جواب داده است تبلیغات راه انداخته اند که این پهبادها تاثیر جزئی داشت این سخنان برای پوشاندن ضعف نظامی آنهاست.

آیت الله عاملی تصریح کرد: جنایت اسرائیل در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس یک جنایت بسیار بسیار هولناک است اولین سوال افکار عمومی دنیا این است که چه کسی به این‌ها جرات این جنایت هولناک را داده است ۲۰۰۰ نفر را قتل عام و آنها را در قبرهای دسته جمعی دفن کرده اند بسیاری از این‌ها زنده به گور شده‌اند بعضی‌ها سر در بدن و پوست در بدن ندارند بعضی از این‌ها ابزار علاج(مثل سوند) در بدن دارند و معلوم می‌شود که بیمار بوده است اعضاء بسیاری از آنها دزدیده شده است.آنها را در داخل پلاستیک آشغال و با زباله دفن کرده اند بسیاری از این‌ها دست بسته و جمع زیادی از آنها طفل و کودک هستند تمام کادر بیمارستانی قتل عام شدند تا حال حدود ۴۰۰ جنازه پیدا شده و از بقیه خبری نیست اگر مسلمانی از این جنایت دق مرگ شود جای هیچ ملامتی نیست.

وی اضافه کرد: عجیب است که در برابر این جنایت بزرگ خبری از محکومیت و اقدام عملی اروپا آمریکا و دولت‌های عربی و اسلامی نیست. ما یقین داریم که این جنایت قبلاً به آمریکا و اروپا اطلاع داده شده است از عجائب امور این است که ارتش اسرائیل انکار می‌کند که چنین کاری را کرده باشد.

امام جمعه تبریز: تحرکات گروهک‌های تروریستی فعال در پاکستان به تنش‌زایی دامن می‌زند

همچنین حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم در نماز جمعه تبریز با بیان اینکه روند صهیونیسم ستیزی در حال افزایش است، خاطرنشان کرد: اسراییل قرار بود سرمایه راهبردی امریکا باشد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه ۶۴ درصد مردم دنیا براساس یک نظرسنجی‌ انجام شده مخالف سیاست‌های آمریکا هستند، اظهار کرد: بخش مهمی از این مخالفت به خاطر حمایت امریکا از اسراییل است .

آل‌هاشم با بیان اینکه دانشجویان آمریکا معتقدند هیئت حاکمه این کشور مالیات آنها را صرف حمایت از نسل‌کشی رژیم جعلی در غزه کرده است،راظهارکرد: مشکل امریکا فقط مربوط به مرزهای خود نیست در حال حاضر حمایت بی وقفه واشنگتن از اسرائیل، بحران مشروعیتی را آغاز کرده که چارچوب برتری ایالات متحده در منطقه غرب آسیا را تهدید می‌کند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت سفر رئیس جمهور به پاکستان اشاره و اظهار کرد: یک‌هزار کیلومتر مرز مشترک ایران و پاکستان باعث روابط بسیار عمیقی میان ۲ کشور شده و آنچه حائز اهمیت است این که سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان بعد از روی کار آمدن دولت جدید پاکستان و نخست وزیری شهباز شریف انجام می شود که در سازوکارهای میان ۲ کشور به لحاظ سیاسی، فرهنگی، تجاری و اقتصادی گشایش‌های جدیدی ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تحرکات گروهک‌های تروریستی فعال در خاک پاکستان هر از گاهی به تنش‌زایی دامن می‌زند، گفت: سفر آیت‌الله رئیسی برای یافتن راهی که مانع فعالیت‌های تروریستی در مرز شود بسیار حائز اهمیت است و نشان داد ۲ کشور اراده قوی بر تقویت روابط دارند.

آل‌هاشم با اشاره به فضای روانی ایجاد شده در پاکستان پس از عملیات وعده صادق و استقبال مردم از سفر رئیس جمهور کشورمان، گفت: دورنمای مطلوب این سفر می‌تواند زمینه‌ساز وحدت هرچه بیشتر ۲ کشور در راستای همکاری‌های منطقه‌ای باشد.

روز ملی خلیج فارس نشانه هویت و تمدن ایرانی است

امام جمعه تبریز با اشاره به فرارسیدن ۱۰ اردیبهشت سالروز اخراج پرتغالی ها از تنگه هرمز که به عنوان " روز ملی خلیج فارس " نامگذاری شده است، اظهار کرد: اسناد موجود در مورد خلیج فارس غیرقابل انکارترین اسناد جهانی است و نشانه هویت و تمدن ایرانی است .

آل هاشم با اشاره به فرارسیدن روز کارگر گفت: نگاه اسلام به کارگر قدرشناسانه است در حالی که نگاه غربی استتثمارگرانه است.

وی با بیان اینکه کارگران توقع اقدام عملی برای رفع مشکلاتشان دارند، اظهار کرد: دولت و مجلس برای تامین معیشت کارگران باید توان مضاعف بگذارند.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899830

دیگر خبرها

  • فیلم| حمایت دانشگاهیان مشهد از آزادی‌خواهان دانشگاه‌های آمریکا
  • اعتراض دانشجویان اروندی در دفاع از آزادی خواهان فلسطین
  • سپاهانی‌ها خواهان رفتن مورایس و بازگشت سرمربی محبوب
  • پیشتازی خاندان‌های نصف‌جهان؛ از تحریم تنباکو تا رهایی از وابستگی غرب در دوران مشروطه
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • امام جمعه اردبیل به بذرپاش: خودت را در این پروژه بدنام نکن /امام جمعه تبریز: دولت و مجلس برای معیشت کارگران توان مضاعف بگذارند
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • عمل به شعار سال و مردمی شدن اقتصاد نجات‌بخش تولید است
  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود