Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزيرآموزش و پرورش در همايش بزرگ باغبانان مهر و مهرباني؛ گفت : توسعه مشاركت غيردولتي يك انتخاب نيست بلكه يك الزام است .

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، صبح امروز سيد محمد بطحايي در همايش بزرگ باغبانان مهر و مهرباني كه با حضور مديران و موسسان مدارس غيردولتي شهر تهران در سالن همايش هاي برج ميلاد تهران برگزار شد ، با تقدير از زحمات مديران و موسسان مدارس غيردولتي كه بخشي از بار سنگيني تعليم و تربيت را به دوش مي كشند، اظهار كرد : موضوع مدرسه به عنوان كانون اصلي تعليم و تربيت مسئله است كه سال ها مطرح است و تلاش هايي نيز براي تحقق آن صورت گرفته است اما هنوز با اين هدف فاصله داريم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي افزود: آنچه درآموزش و پرورش بايد اتفاق بيفتد در مدرسه بايد محقق شود بنابراين اصل مدرسه است و تمام ساختارهاي آموزش و پرورش درخارج از مدرسه وظيفه پشتيباني و خدمت رساني را برعهده دارند .

بطحايي گفت: هرچه فاصله ها با مدرسه محوري زيادتر باشد موفقيت كمتر و هرچه اين فاصله كمتر باشد شاهد موفقيت بيشتري خواهيم بود.

وي ادامه داد: تا زماني كه در تلقي ما ، مدرسه فرع و وزارتخانه و حوزه هاي ستادي اصل باشد اهداف تعليم و تربيت محقق نخواهد شد.

وزيرآموزش و پرورش تصريح كرد: در سال تحصيلي جاري تدابيري اتخاذ كرديم تا به جاي تصميم گيري در حوزه هاي ستادي ، كليه تصميمات در خود مدارس اتخاذ و عملياتي شود.

 

وي از ضرورت تغيير نگاه ها به بخش غيردولتي خبردادو افزود : اگر داعيه دلسوزي براي آينده نظام و آموزش و پرورش را داريم بايد نگاه ها نسبت به بخش خصوصي تغيير دهيم زيرا توسعه مشاركت ها امروز يك انتخاب نيست بلكه يك الزام است .

بطحايي گفت: متاسفانه به 2 دليل نگاه برخي سياستمداران نسبت به بخش خصوصي نگاه خوبي نيست ، اول ؛ تصور نادرستي كه از مشاركت غيردولتي ها وجود دارد برخي معتقدند افرادي در قالب مشاركت تنها با هدف سودجويي و استفاده از آموزش و پرورش وارد اين عرصه مي شوند درحاليكه چنين نيست و دوم ، با مطرح شدن مشاركت غيردولتي برخي فكر مي كنند آموزش و پرورش ميخ واهد وظيفه خود را به بخش خصوصي واگذار كند در حاليكه هر 2 اين تصورات اشتباه است .

وي ادامه داد: در راستاي توسعه عدالت آموزشي دولت به طور ميانگين 3 ميليون تومان براي هر دانش آموزي هزينه مي كند حال اگر توسعه مشاركت هاي بخش غيردولتي محقق شود با اين تعداد هزينه مي توان كيفيت آموزش و پرورش را ارتقا داد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۴۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری و اجرای طرح های جوانی جمعیت در آموزش و پرورش

 

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان در این نشست آقای فداکار استاندار با تاکید بر پیگیری و اجرای طرح های جوانی جمعیت در آموزش و پرورش گفت: ارائه تسهیلات ۳۰ میلیارد تومانی برای درمان ناباروری یکی از اقدامات در حمایت از طرح های جوانی جمعیت است.
آقای رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان در این جلسه گفت: امسال ۱۱۵۲ نفر از فرهنگیان در سامانه انتخاب معلم نمونه ثبت نام کردند که از این تعداد ۵ معلم و ۷ کادر مدیریتی مدارس انتخاب شدند.
در این جلسه همچنین از شورای های آموزش و پرورش زرند،بردسیر و رفسنجان بعنوان شوراهای برتر استان در سال ۱۴۰۲ تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • سند تحول آموزش و پرورش به طور کامل اجرا شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • پیگیری و اجرای طرح های جوانی جمعیت در آموزش و پرورش
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند