Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتخاب شهردار یکی از مهمترین اقدامات شورای شهر است، اما با انتخاب سرپرست شهرداری بروجرد، دست های پشت پرده ای برای حذف شهردار بروجرد در تلاش هستند و تنها فرصت ها در این میان از بین می روند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  سفیر افلاک با توجه به این که مشکلات در شهرداری بروجرد یکی دو تا نبود، بسیاری از مردم انتظار داشتند تا با روی کار آمدن شورای پنجم و انتخاب شهرداری توانمند شهر بروجرد در مسیر توسعه حرکت کند و این همه مشکلات مالی و عمرانی به مرور زمان برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اما داستان شورای شهر بروجرد از آن جایی شروع شد که از 9 عضو این شورا پنج نفر اصولگرا و چهار نفر اصلاح طلب انتخاب شدند و از همان ابتدا گرچه در مصاحبه با رسانه ها از عدم اختلاف صحبت می کردند اما کاملا این اختلاف و عدم انسجام در شورا نمایان بود.

 

در ابتدای کار جرقه اختلافها با انتخابات در کمیسون ها زده شد و در نهایت این اختلافها با حضور فرماندار به پایان رسید اما این ماجرای اختلاف تمام نشد تا موضوع به انتخاب شهردار رسید، از بین ارزیابی حدود 30 نفر متقاضی برای شهرداری بروجرد در نهایت یاراحمدی با 5 رای به عنوان سرپرست شهرداری بروجرد انتخاب شد.

 

با روی کار کار آمدن یاراحمدی فعالیت کارهای عمرانی و تسریع در روند اجرای آنها در دستور کار قرار گرفت البته در کنار اجرای کارهای عمرانی فعالیت های دیگری از جمله پرداخت حقوق به موقع کارگران انجام شد اما به نظر می رسد عده ای از روی کار آمدن یاراحمدی چندان دل خوشی ندارند و مانع تراشی ها آرام آرام آغاز شد.

 

با توجه به این که حدود یکماه از روی کار آمدن یاراحمدی می گذرد اما هنوز حکم وی از سوی وزارت کشور صارد نشده و دست های پشت پرده ای برای حذف وی تلاش می کنند.

 

"اشرف چگنی " عضو شورای شهر بروجرد در گفت و گو با سفیر افلاک گفت: ما همه از قانون پیروی می کنیم اما به نظر می رسد برخی دست و پا می زنند تا یاراحمدی شهردار بروجرد نباشد.

 

وی اضافه کرد: چه منافی به خطر افتاده که عده ای از روی کار آمدن یاراحمدی هراس دارند؟این در حالیست که در طول این مدت یاراحمدی در جهت پیشبرد کارهای شهرداری از جمله فعالیت عمرانی، حقوق معوقه و حتی پرداخت قرض های شهرداری تلاش می کند.

 

"علی روزبهانی" عضو دیگر شورای شهر بروجرد تصریح کرد: وزارت کشور استعلام کرده و یاراحمدی حدود 2 سال دیگر تا پایان 30 سال کارشان باقی مانده است.

 

به گفته وی استعلام وزارت کشور برای شهردار بروجرد در راستای مدرک تحصیلی نیست و تنها سنوات ایشان است که حدود 2 سال دیگر می تواند فعالیت کند اما عده ای تلاش دارند تا با مانع تراشی اقدام کنند اما ما تابع قانون هستیم و هر چه قانون بگوید عمل می کنیم.

 

در ادامه "همایون رهبران" استاد دانشگاه و تحلیگر سیاسی افزود: از ابتدا انسجام لازم در شورای شهر پنجم وجود نداشت و این در حالیست که همه مشکلات شهری و پیشرفت برنامه ها تنها با همکاری و انسجام شورای شهر صورت می گیرد.

 

وی اضافه کرد:متاسفانه گاهی دیده می شود که منافع شهرستان فدای منافع شخصی می شود و گاهی انتصابی رخ می دهد که به نفع شهر است اما وقتی منفعت عده ای در آن وجود نداشته باشد مانع تراشی می کنند.

 

رهبران اظهار داشت: در بروجرد حلقه هایی شکل گرفته که این حلقه ها به هم وصل هستند و کانون هایی در اختیار دارند که با نفوذ و یا رایزنی برخی مسئولین، مشکلاتی ایجاد می شود.

 

به گفته وی نیاز است نگاه دیگری حاکم شود و مسئولین و متولیان دلسوزانه برای این شهر قدم بردارند چرا که در صورت نبود انسجام کاری پیش نخواهد رفت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۶۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری

به گزارش خبرآنلاین البرز ؛ فاطمه منعمی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج گفت: هرگاه طرح سوالی از شهردار کرج مطرح می‌شود، شاهد تغییرات مدیریتی در مدیریت شهری می شویم که بیشتر به یارکشی شهردار از طریق اختلاف افکنی در اعضا در راستای ثبیت جایگاهش شبیه است.

وی افزود: جابجایی مدیران در شهرداری کرج بلافاصله پس از طرح سوال اعضای شورا از شهردار در حالی رقم می‌خورد که شاید بتوان گفت وجه سیاسی اینگونه انتصابات بر وجه خدمت رسانی غالبتر است.

عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به پروژه‌های متعدد بر زمین مانده، به تصویب بودجه سال ۱۴۰۳ و ضرورت اجرای پروژه‌ها بر اساس برنامه ها، مصوبات و سیاست‌های پارلمان شهری اشاره کرد و افزود: انتظار داریم اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر کرج منطبق با برنامه زمان بندی پیش رود اما با اینگونه انتصابات سیاسی ، قطعاً منجر به تاخیر در اجرای پروژه یا اجرای با سطح کیفیت نامتعارف می گردد لذا تاکید دارم شهردار کرج به جای یارکشی، نسبت به رفع نقاط ضعف مدیریتی خود که مورد تذکر اعضا شورای اسلامی شهر است و در جهت اهداف مجموعه مدیریت شهری که همان خدمت رسانی بهتر به شهر و شهروندان است، گام بردارد.

فاطمه منعمی افزود: سوال اینجاست که ارتباط طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران شهرداری چیست؟ و آیا این تغییرات با هدف تفرقه افکنی بین اعضا است؟

فاطمه منعمی در خاتمه افزود: جابجایی مدیران شهرداری از حقوق شهردار است و اعضای شورا نیز قصد دخالتی در جابجایی‌های مدیران ندارند اما نباید هدف اولیه تغییرات مدیریتی با انگیزه اختلاف افکنی بین اعضا و شاید یارکشی سیاسی باشد و ادامه داد: رضایتمندی شهروندان خط قرمز اعضای شوراست و از هیچ کوششی در جهت آرامش شهروندان که اخلاقی و قانونی نسبت به آن تعهد داریم، کوتاه نخواهیم آمد.46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899875

دیگر خبرها

  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی کار خود را در محلات رفسنجان آغاز کردند
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد