Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمد شریعتمداری امروز در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با انتقاد از روند خصوصی‌سازی در کشورمان اظهار کرد: دولت باید برود با سایر کشورها تفاهمنامه منعقد کند اما کسی که باید سرمایه‌گذار را به کشور بیاورد بخش خصوصی است و اتاق بازرگانی باید وارد شود و ارتباط خود را با سایر اتاق‌های دیگر کشورها برقرار نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اتاق بازرگانی قبلاً می‌گفت منابع ندارد اما اکنون وضعیت منابعش مناسب است و باید از این منابع استفاده و خرج این کارها کند و توسعه فعالیت ایجاد کند و در بازارهای منطقه و دیگر بازارها حضور یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: فقط ایران‌خودرو و سایپا در عالم خلق نشده‌اند بلکه خود بخش خصوصی اتاق بازرگانی با تجمیع سرمایه‌های خود می‌تواند یک شرکت خودروسازی ایجاد کند و سومین آن باشد که بنده نیز از آن حمایت می‌کنم.

شریعتمداری تصریح کرد: من اجازه نمی‌دهم که فردی با سوء استفاده از اسم تعاونی و اسم بخش خصوصی جلو بیاید و خود همیشه رئیس باشد من آن را به هم می‌زنم و اجازه نمی‌دهم که بخش خصوصی غیرواقعی به این شکل وارد شود.

او با بیان اینکه اتاق بازرگانی درانتخابات ریاست جمهوری حضور داشت و از روحانی حمایت کرد گفت: بر این اساس با حضور نهاوندیان در دولت موقعیت مناسبی ایجاد شده تا نظرات اعضای اتاق ایران به رئیس جمهور منتقل شود.

شریعتمداری با بیان اینکه در چند سال گذشته رتبه کسب و کار ایران بهبود یافته، ادامه داد: در واقع از یک رتبه بسیار بد به رتبه بد برسیم، اگر چه اقدام درستی است، اما کافی نیست و باید برای رسیدن به رتبه های بهینه قدم های بیشتری برداریم.

وزیر صنعت به موضوع تعدد صدور مجوزدستگاه های دولتی، اشاره کرد و اظهار داشت: محدودیت منابع بانکها، سود بالای تسهیلات و مبلغ پایین آن، ایجاد صف درخواست در دستگاه‌ها و بانکها و در نتیجه ایجاد فساد در نظام اداری از مهمترین موانع کسب و کار است.

او تصریح کرد: بسیاری از وام هایی که برای ایجاد و ساخت بنگاه تولیدی پرداخت شده تسویه نشده و به نوع دیگری از وام تبدیل می شود که جرایم و سود بالاتری را برای تولیدکننده منظور می کند، این امرنشان دهنده آن است که بخش زیادی از منابع بانکها در بنگاه های تولیدی فریز شده است.

وزیر صنعت معدن و تجارت با قرائت آمار بانک مرکزی آمار درباره نرخ سود تسهیلات گفت: همه می دانیم که بانکها می گویند اگر وام با نرخ سود 18 درصدی می خواهید باید بخشی از منابع را در یک حساب سپرده گذاری کنید و بعد سود آن سپرده را با مجموع سود تسهیلات محاسبه کرده و اعلام می کنند که نرخ سود وام پایین آمده است.

مدیریت واردات از طریق نظام تعرفه ای امکان پذیر نیست

او ادامه داد: مدیریت واردات از طریق نظام تعرفه ها امکان اجرایی شدن ندارد، نظام تعرفه ای صرفا باید به نهاده های دامی و نباتی اختصاص یابد.

شریعتمداری با کنایه ای به شرکت هیا خصولی افزود: رئیس جمهور دستور داده تا شرکت های خصولتی به تدریج واگذار شوند. باید بخش خصوصی واقعی در این زمینه ورود کرده تا تجربه های قبلی تکرار نشود که یک کارخانه دولتی را یک شرکت شبه دولتی خریداری می کند، ماشین آلات آن را، آهن قراضه کرده و زمین آن را نیز تفکیک می کند.

تدوین سند توسعه صنعتی با کمک اتاق

وزیر صنعت معدن و تجارت با تاکید بر لزوم تدوین سند توسعه صنعتی اظهار داشت: این سند با همکاری اتاق ایران، وزارت صنعت و دانشگاه صنعتی شریف در حال تدوین بوده و من هر دو هفته یک بار از آنها گزارش عملکرد می گیرم. همچنین تدوین سند توسعه صادرات نیز باید تنظیم شود.

چرا اتاق بازرگانی برای پیرزنی در روستا کارت بازرگانی صادر می کند

وی با بیان اینکه از اتاق بازرگانی در خواست می شود که کارت بازرگانی را تنها برای متقاضیان واقعی صادر کند افزود: چرا اتاق بازرگانی برای پیرزنی در یک روستا که مشغول کشاورزی است کارت بازرگانی صادر می کند؟ کارت بازرگانی از مشخصه های اعتبار اتاق است و خود اتاق باید رأسا این مسائل را کنترل کند.


400

محمد شریعتمداری خودروسازی خودرو وزیر صنعت، معدن و تجارت اتاق بازرگانی بانک تسهیلات بانک مرکزی ایران خودرو سایپا

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۷۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ درخواست عجیب روس ها از ایران در نمایشگاه اکسپو!

به گزارش خبرگزاری مهر روشن یکتا، نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در برنامه تهران ۲۰ اظهار داشت: چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه، اختتامیه ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو برگزاری می شود. خوشبختانه مجریان اجرایی آن توانسته‌اند ضعف‌های دوره‌های گذشته را کاهش دهند.

وی در ادامه بیان کرد: کشورهای ازجمله روسیه، آفریقا، چین و غیره در این نمایشگاه دعوت شده بودند. تقریباً هم سرمایه‌گذاران داخلی و هم خارجی از این نمایشگاه استقبال ویژه‌ای داشتند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه عنوان کرد: در این نمایشگاه در حوزه بخش خدمات فنی و مهندسی و همچنین در بحث ترانزیت نیز تفاهم نامه‌ای منعقد شد.

وی اظهار کرد: هیئت‌های روسی در بحث خدمات فنی و مهندسی، دارویی و پزشکی و هایتک از ما کمک خواستند.

استقبال خوبی نشان دادند. این اتفاق بسیار نادریست و می توان بگویم قطعاً دیپلماتیک ما نسبت به گذشته موثرتر بوده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در پایان اضافه داد: امیدواریم بتوانیم که در دوره‌های بعدی و پس از این جلساتی که توافق داشتیم اجرا کنیم و همچنین بتوانیم از رسمیت فارغ التحصیلان ما بیشتر استفاده کنند.

کد خبر 6093881 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • ۳ درخواست عجیب روسیه از ایران
  • ۳ درخواست عجیب روس ها از ایران در نمایشگاه اکسپو!
  • وزیر صمت: یک جهش اساسی امسال در کیفیت خودرو اتفاق می‌افتد
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • ۳۰ رئیس اتاق بازرگانی به اکسپو ایران می‌آیند
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • آغاز دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند