Web Analytics Made Easy - Statcounter


کاوش‌های باستان‌شناسی کاخ سلیمانیه کرج با هدف پیگردی و خواناسازی ساختارهای معماری ضلع جنوبی این کاخ انجام شد.

به‌گزارش بی‌باک به‌نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، محمد احمدی سرپرست هیئت کاوش باستان‌شناسی کاخ سلیمانیه گفت: «بر مبنای مدارک و مستندات در این بخش از مجموعه، آثاری از دیوار و یک حوض آب موجود بوده است که در دوره پهلوی اول تا امروز به دلیل ساخت و سازها و تغییرات مدوام در این بخش از کاخ، دیوار تخریب و بقایای آن به همراه حوض آب در زیر لایه‌های آواری و نخاله های ساختمانی مدفون شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به گفته او، به همین دلیل هیئت باستان‌شناسی با هدف خواناسازی بقایای دیوار و حوض آب موجود در این بخش فعالیت خود را از ۲۲ شهریور امسال آغاز کرد و تا ۲۲ مهر این عملیات ادامه داشت.

به گفته این باستان‌شناس، کاخ سلیمانیه از جمله کاخ‌های دوره قاجاریه است که بین سال های ۱۲۲۵ تا ۱۲۲۷ هجری قمری به دستور فتحعلی‌شاه قاجار در میان باغی بزرگ و در کنار رودخانه کرج بنا شد. 

او با اشاره به انجام کاوش‌های باستان‌شناسی کاخ سلیمانیه کرج با مجوز ریاست پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری گفت: «کاخ سلیمانیه با شماره ۳۷۰ در فهرست آثار ملی ایران ثبت و در سال ۱۳۸۹ به کاخ موزه سلیمانیه تبدیل شد.»


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۷۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان دور کنونی مذاکرات برای آتش بس در غزه/ هیئت حماس امشب قاهره را ترک می‌کند

به گزارش جماران؛ از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یک منبع مسئول در جنبش حماس اعلام کرد که هیئت جنبش متبوعش پس از دو روز مذاکرهف قاهره را برای ادامه مشورت با رهبران خود ترک کرده است.

این جنبش در بیانیه‌ای تاکید کرد که دور کنونی مذاکرات در قاهره پایان یافت و هیئت حماس امشب قاهره را برای ادامه مشورت با رهبران خود ترک خواهد کرد.

هیئت حماس پاسخ این جنبش به طرح پیشنهادی برای آتش‌بس و مبادله اسرا را به واسطه‌های مصری و قطری ارائه داده و بررسی‌های عمیقی در مورد آن انجام گرفته است.

حماس افزود که به شیوه‌ای کاملا مثبت و مسئولانه با این موضوع تعامل داشته و مصمم به دستیابی به توافقی است که خواسته‌های ملی فلسطینیان را برآورده کند و به توقف کامل جنگ، خروج نیروهای اشغالگر از غزه، بازگشت آوارگان، افزایش کمک‌ها به غزه، آغاز عمران و بازسازی غزه و تحقق مبادله اسرا منتهی شود.

دیگر خبرها

  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی واحد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • پایان دور اول مذاکرات قاهره/ هیئت حماس مصر را ترک کرد
  • پایان دور کنونی مذاکرات برای آتش بس در غزه/ هیئت حماس امشب قاهره را ترک می‌کند
  • خداحافظی احساسی: دیوار زرد اشک رویس را در آورد
  • کوهنوردان گمشده در ارتفاعات شهرستان داورزن نجات یافتند
  • استقرار گروه‌های مرمتی و باستان شناسی در نقش رستم
  • استقرار گروه‌های مرمتی و باستان شناسی در نقش ستم
  • استقرار گروه‌های پایش، حفاظت، مرمت و باستان شناسی در نقش ستم
  • استقرار گروه های پایش، مرمت و باستان شناسی در مجموعه باستانی نقش رستم