Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-07@13:55:07 GMT

رویکرد احمقانه آمریکا موجب پیروزی ایران شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۸۸۱۷۷

شبکه آمریکایی فاکس نیوز با انتشار یادداشتی در وب سایت خود خواستار حمایت بیشتر از کردستان عراق جهت دستیابی به منافع آمریکا در منطقه شده است.

به گزارش صدای ایران، در روزهای اخیر بسیاری از تحلیلگران گفته بودند، آمریکایی ها با دامن زدن به بحث استقلال کردستان در پی رسیدن به اهداف خود در منطقه هستند که یادداشت فاکس نیوز نیز همین تحلیل را تایید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ابتدای این نوشتار می خوانیم: رها کردن متحدانمان در کردستان، یک پیروزی برای دشمنان ایرانی ما خواهد بود.

فاکس نیوز افزود: هیچ معنایی ندارد که یک کشور با دشمنان خود رفتار مهربانی داشته باشد اما با متحدانش تند و خشن برخورد کند. هر کشوری که چنین رویکرد احمقانه ای را در پیش گیرد خواهد دید که دشمنانش قوی تر و خطرناک تر خواهند شد و متحدانش را از دست خواهد داد.

با این وجود، دولت اوباما طی هست سال تصدی امور، این سیاست وارونه را دنبال کرد و موجب رفتارهای تحقیرآمیز و بدی از سوی کشورهای سراسر دنیا شد. متاسفانه اکنون نیز دولت ترامپ همین سیاست را در قبال ایران دنبال می کند چراکه جلوی استفاده دولت عراق از نیروی نظامی علیه متحدان کرد ما را نگرفت.

در ادامه این یادداشت می خوانیم: پس از رای گیری 25 سپتامبر برای استقلال کردستان از عراق، نیروهای ارتش عراق و شبه نظامیان مورد حمایت ایران به سوی استان کردی کرکوک در شمال این کشور حرکت کرده و کنترل این منطقه را از دولت محلی کردستان گرفتند.

ارتش عراق و شبه نظامیان شعیه آخرین منطقه کرکوک را روز جمعه و پس از سه ساعت مبارزه از دست مبارزان کرد، موسوم به پیشمرگه، خارج ساختند.

فاکس نیوز با بیان اینکه "نیروهای کرد از سال 2014 کرکوک را در تصرف خود داشته اند" از قرار گرفتن این منطقه تحت کنترل دولت مرکزی عراق ابراز نارضایتی کرده است.

این رسانه آمریکایی نوشت: رفراندوم استقلال کردستان به نگرانی هایی دامن زد مبنی بر اینکه کردها در مناطق همجوار ایران، ترکیه و سوریه نیز خواستار استقلال خواهند شد و برای ایجاد کشوری جدید متحد می شوند و این ایده مورد مخالفت تمامی این کشورها و همچنین عراق قرار گرفت.

فاکس نیوز در ادامه تاکید کرده که "کردهای عراق، متحد وفادار آمریکا بوده اند" و خواستار حمایت از کردستان برای "دستیابی به منافع آمریکا و رسیدن به اهداف مورد نظرش در منطقه" شده است.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۸۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارزانی به دیدار رئیسی رفت + تصاویر

به گزارش همشهری‌آنلاین، «نچیروان ادریس مصطفی بارزانی» با سید ابراهیم رئیسی در محل نهاد ریاست جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

رییس اقلیم کردستان عراق ظهر روز گذشته - یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه - در صدر هیاتی به تهران سفر کرده است.

کد خبر 849674 برچسب‌ها خبر ویژه عراق - اقلیم کردستان ایران و عراق سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • تأکید بارزانی بر اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • همکاری ایران و آژانس تحت تأثیر رویکرد و رفتار بی‌ثبات و متناقض آمریکا قرار نگیرد
  • «بارزانی» با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • بارزانی به دیدار رئیسی رفت + تصاویر
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • جنایت زندان دوله‌تو + تصاویر | خود مشاهده کردم که آنان را جلوی کاروان‌های عروسی سر می‌بریدند...
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • مرور یک تجاوز شیمیایی