Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - ایرنا - اسقف ارامنه اصفهان و جنوب ایران گفت: مردم و مسئولان ایران همواره برای جامعه ارامنه احترام قائل بوده و از هیچ کمکی به آنها دریغ نکرده اند.

به گزارش ایرنا، سیپان کچجیان روز یکشنبه در دیدار مدیرعامل خبرگزاری ارمنستان ( ارمن پرس) افزود: حقوق و نیازهای اقلیت های دینی و اقوام مختلف در ایران مورد توجه است و به همین دلیل ما توانسته ایم جامعه ای فعال و پایدار داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به گذشت یکسال از حضور خود در اصفهان بیان کرد: زندگی مسالمت آمیز اقوام و پیروان ادیان در ایران و اصفهان مثال زدنی است .
اسقف ارامنه اصفهان و جنوب ایران با اشاره به نقش رسانه ها در درک مشترک دو کشور از همکاری ایرنا و خبرگزاری ارمنستان ابراز خرسندی کرد و افزود: باتوجه به اینکه ایران و ارمنستان در وضعیت مشابه قرار دارند همکاری های رسانه ای بین دو کشور می تواند تبلیغات منفی برخی رسانه ها را خنثی و سیمای واقعی ایران و ارمنستان را به جهانیان معرفی کند.
وی تصریح کرد: برخی رسانه ها تلاش می کنند که با دروغ پردازی تصویر زیبای این دو کشور را خدشه دار کنند.
اسقف کچجیان افزود: خبرگزاری های ایرنا و ارمن پرس می توانند در پرتو همکاری های خبری به بهترین شکل فرهنگ وتاریخ دو جامعه را به همگان نشان دهند.
مدیرعامل خبرگزاری ارمنستان که به دعوت خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) به ایران سفر کرده است روز گذشته با مدیرعامل ایرنا دیدار و گفت و گو و تفاهمنامه همکاری با این رسانه امضا کرد.
خبرگزاری آرمن پرس به آدرس اینترنتی www.armenpress.am خبرگزاری رسمی جمهوری ارمنستان است.
این رسانه که به چهار زبان اخبار منتشر می کند دارای 12 دفتر داخلی و 7 نمایندگی در کشورهای مختلف جهان است.
ارمنستان با حدود سه میلیون نفر جمعیت در قفقاز جنوبی واقع شده و از شمال با گرجستان، از شرق با جمهوری آذربایجان، از غرب با ترکیه و از جنوب با ایران و نخجوان هم ‌مرز است.
ت/6020/ 6994/ خبرنگار: علیرضا حکیمیان** دریافت و تنظیم: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۰۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در اولین روز از سفر رسمی‌اش به ارمنستان وارد ایروان شد تا برنامه مبادلات فرهنگی با این کشور را توسعه دهد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور ـ رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ـ که توسط مقامات ارشد ارمنی و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران استقبال شد، طی ضیافت شامی در سفارت جمهوری اسلامی ایران به بحث و تبادل‌نظر در مورد موضوعات و مسایل فرهنگی پرداخت.

در جریان این سفر که نشان‌دهنده حسن نیت و علاقمندی به تعمیق روابط فرهنگی بین دو کشور است، قرار است تفاهم‌نامه‌ای برای استحکام بخشیدن به همکاری‌های فرهنگی و هنری امضا شود. پاپویان (رییس مرکز امور بین‌الملل و دیاسپرای وزارت فرهنگ ارمنستان) نیز ابراز امیدواری کرد که این سفر به تحکیم و گسترش روابط فرهنگی دوجانبه منتهی شود.

 بنا بر اعلام این خبر در مدت اقامت حجت‌الاسلام و المسلمین ایمانی‌پور در ارمنستان قرار است  که با اسقف اعظم کلیسای جامع آچمیادزین،‌ وزیر فرهنگ، علوم و ورزش ارمنستان و معاون وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگوهایی داشته باشد.

این سفر همچنین شامل دیدار با رییس دانشگاه دولتی ایروان و ملاقات با اساتید و دانشجویان رشته ایران‌شناسی و زبان و ادبیات فارسی می‌باشد و انتظار می‌رود که به توسعه همکاری‌های دانشگاهی و فرهنگی بین دو کشور کمک کند.

با امضای برنامه‌های مبادلات فرهنگی میان ارمنستان و ایران دو کشور در انتظار فرصت‌های جدید برای ارتباطات عمیق‌تر و مبادله تجربیات در زمینه‌های فرهنگی، زبانی، هنری و آموزشی هستند.

در این سفر، حمید مصطفوی (مدیر کل اداره‌کل مبادلات فرهنگی سازمان‌های بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) و حسین دیوسالار (مشاور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی) حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد
  • (تصاویر) «قبرستان ممنوعه تهران» کجاست و مدیریت آن با کیست؟
  • (تصاویر) «قبرستان ممنوعه تهران» کجاست و مدیریت آن با چه کسانی است؟
  • شهرداری ایروان مایل به همکاری با اصفهان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است
  • رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ارمنستان چه می‌کند؟
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • ارامنه معترض به مرزبندی جدید ارمنستان و آذربایجان، بزرگراهی را مسدود کردند
  • نقش اصحاب رسانه در تبیین حفظ زیست عفیفانه و جایگاه متعالی زن، مادر و خانواده حائز اهمیت است
  • آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از بی‌اعتمادی جامعه ایران نسبت به همدیگر، رسانه و مسئولان (فیلم)