Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-02@02:17:57 GMT

1600 موکب ایرانی پذیرای زائران اربعین

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۹۰۹۵۵

بنا بر اعلام مسئولان ستاد اربعین با پیش بینی سفر بیش از 3 میلیون زائر به عتبات برنامه ریزی های لازم برای خدمات رسانی به موقع و مناسب به محبان حسین(ع) انجام گرفته است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حسن پلارک رئیس کمیته اسکان ، تغذیه و مشارکت های مردی ستاد اربعین در برنامه گفت گوی 18:30 شبکه خبر با بیان اینکه راه پیمایی اربعین حرکت بسیار عظیمی است و خدمات رسانی آن هم سخت است گفت: اما عشق به امام حسین و محبان او این کار را برای عوامل ستاد آسان می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حسن پلارک اعلام کرد: امسال 40 درصد رشد خدمات داریم
رئیس کمیته اسکان ، تغذیه و مشارکت های مردی ستاد اربعین گفت: شمار موکب ها از  900 موکب به 1600 موکب رسیده است و ما فقط به افزایش کمی موکب ها توجه نکرده ایم بلکه به کیفیت هم توجه و موکب ها را شناسنامه دار و ساماندهی کرده ایم.
پلارک افزود: بیش از 50 درصد موکب ها در داخل عراق است و از نظر آماری 30 درصد موکب ها برای اسکان و پذیرایی زائران در داخل کشور و بیش از 70 درصد نیز در داخل عراق قرار دارد. رئیس کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت های مردی ستاد اربعین گفت: شمار زائران اربعین امسال نسبت به سال گذشته افزایش می یابد و شاهد بودیم که در سال های اول تعداد زائران کمتر از یک میلیون نفر بود ولی الان به بالای سه میلیون نفر رسیده است.
پلارک با اشاره به این که آشنایی زائران و و افزایش آگاهی همگان درباره مراسم اربعین و مسیرها گفت: همین موضوع امسال به رغم افزایش 40 درصد خدمات کارمان را نسبت به گذشته آسان تر کرده است.

رئیس کمیته اسکان ، تغذیه و مشارکت های مردی ستاد اربعین افزود:  2 میلیون و 300 هزار نفر در هر وعده پخت غذا تدارک دیده ایم و این جدای از میان وعده هاست.

پلارک با بیان این که پیش بینی می شود مدت مهمانی زائزان در عتبات امسال بیشتر باشد گفت: با توجه به همین موضوع زمان پذیرایی را به 20 روز رسانده ایم و و 1 میلیون و 500 مکان هم برای اسکان و خواب زائران در نظر گرفته شده است. رئیس کمیته اسکان، تغذیه و مشارکت های مردی ستاد اربعین تاکید کرد: عملیات اربعین صد درصد مردمی است و موکب ها با کمک های مردمی اداره می شوند و مردم می توانند کمک های خودشان را نیز به حساب متمرکز اعلام شده واریز کنند.  رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی(ع) گفت: تنها سامانه رسمی و مورد تایید برای جمع آوری نذورات کد #1040*780*(ستاره هفت هشتاد ستاره ده چهل مربع) است. 

او افزود: در کربلا، نجف اشرف، در مسیر کربلا و کاظمین، مقبره طفلان مسلم و .. نیز در داخل خاک عراق خدمات رسانی انجام خواهد شد و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گرفته است.

 در ادامه برنامه نفیسی دبیر کمیته حمل و نقل ستاد اربعین نیز شایعه افزایش قیمت بلیت اتوبوس ها و هواپیماها را تکذیب کرد و گفت: امسال هیچ افزایش قیمتی نداشته ایم و اگر کسی خارج از قیمت مشخص شده پولی دریافت کند حتما برخورد می شود. 
نفیسی با اشاره به این که برای انتقال زائران کاملا برنامه ریزی کرده ایم افزود: 12 هزار از ناوگان عمومی با 60 هزار سفر زائران را جابجا خواهند کرد و در مناطق مرزی محل هایی برای پارک خودروهای مردمی که با خودروی شخصی سفر می کنند فراهم شده است.

دبیر کمیته حمل و نقل ستاد اربعین با بیان این که حدود 330 هزار اتوبوس به منظور سفر اربعین در نظر گرفته شده است گفت: قیمت بلیت اتوبوس ها شناور است و در عین حال با توجه به بازگشت خالی اتوبوس ها به میزان دوسر محاسبه می شود.

نفیسی تاکید کرد: قیمت ها نسبت به سال گذشته افزایش نیافته است و نرخ هر مسیری با توجه به بعد مسافت مشخص و در عین حال متفاوت است.
دبیر کمیته حمل و نقل ستاد اربعین گفت: برای بازگشت زائران نیز برنامه ریزی شده است و بهتر است زائران از همان مرزی که خارج می شوند از همان مرز هم وارد شوند تا طبق برنامه عملیات انتقال آن ها طبق پیش بینی ها تسهیل شود.

همچنین حیدری سخنگوی ستاد مرکزی اربعین در گفتگوی تلفنی با برنامه گفت: همه هزینه ها به ریال دریافت شده است و جمع کل هزینه های دریافت شده از زائران 199 هزار و 500 تومان است.
 



منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۰۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین سیما» شد

 

به گزارش روابط عمومی معاونت سیما؛ محسن برمهانی معاون سیما در حکمی مجید اکبرشاهی را به سمت «دبیر ستاد اربعین سیما» منصوب کرد.

 به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، با حکم معاون سیما، مجید اکبرشاهی رئیس مرکز سیمرغ، به عنوان «دبیر ستاد اربعین سیما» منصوب شد.

در حکم معاون سیما خطاب به اکبرشاهی رییس مرکز سیمرغ آمده است: ضمن طراحی و برنامه ریزی در جهت اقدام هماهنگ سیما و طراحی پویش های رسانه ای، از هم اکنون نسبت به تشکیل تیم های لازم محتوایی و اجرایی اقدام نموده و جلسات هماهنگی با شبکه ها و بخش های ذی ربط و همچنین هماهنگی با دستگاه های رسمی و نهادهای جبهه فرهنگی انقلاب را در دستور کار قرار دهید.

اخذ سیاست ها، چارچوب های محتوایی، مدل عملیاتی، اولویت ها و راهبردها از مراکز طرح و برنامه و ارزیابی سیما، انجام طراحی ویژه برنامه های مختص این مناسبت، هماهنگی، ارائه خدمات اعزام و اسکان و تمهید تجهیزات و عوامل فنی و تولید در مسیر اربعین، نجف اشرف، کربلای معلی، سامرا و کاظمین و همچنین ایجاد یکپارچگی و اتحاد بصری در مجموعه آنتن سیما و نهایتا نیل به کنداکتور ویژه؛ از دیگر مواردی است که در حکم معاون سیما به آن تاکید شده است.

در این حکم همچنین از زحمات صادق یزدانی دبیر پیشین ستاد اربعین سیما در طول این مسئولیت قدردانی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین» سیما شد
  • مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین سیما» شد
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳