Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-05@03:38:24 GMT

دومین جشنواره انار در فاروق مرودشت

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۹۱۲۱۲

دومین جشنواره انار در فاروق مرودشت

جشنواره گردشگری انار در روستای ۷ هزار ساله فاروق برگزار می‌شود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، دهیار روستای فاروق گفت: امسال برای دومین بار جشنواره گردشگری انار با حضور گردشگران، از یکم تا هشتم آبان ماه در روستای فاروق از توابع شهرستان مرودشت برگزار می‌شود.
غلامحسین زارع با بیان این که این جشنواره به صورت زنده از صداوسیمای فارس پخش می‌شود افزود: روز‌های مختلف برگزاری جشنواره نامگذاری شده است که نخستین روز با نام فاروق الگوی پیشرفت اسلامی - ایرانی، روز دوم فاروق و سلامت و نشاط، روز سوم فاروق آب و قنات و روز چهام فاروق و جشن انار نام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در روز چهارم به صورت نمادین تمام مراحل برداشت انار و تولید محصولاتی نظیر آب و رب انار اجرا می‌شود.
زارع افزود: فاروق و خانواده، فاروق و آئین و رسوم، فاروق و گردشگری و فاروق و اقتصاد و سرمایه‌گذاری، نام‌های دیگر روز‌های برگزاری جشنواره انار است که تلاش می‌شود مردم با وجوه مختلف این روستای تاریخی آشنا شوند.
دهیار روستای فاروق گفت: با توجه به این که ۱۳ رشته قنات در این روستا فعال است و مردم برای مصارف کشاورزی از آب آن استفاده می‌کنند، جشنواره امسال با رویکرد آب و قنات برگزار می‌شود.
وی با بیان این که هدف از انتخاب این رویکرد، ساماندهی در مصرف آب قنات‌ها است، افزود: در حال حاضر به دلیل فرسوده بودن کانال‌های آب، حجم وسیعی از این آب هدر می‌رود. فاروق با تاریخ ۷ هزار ساله به عنوان یکی از چهار روستای هدف گردشگری شهرستان مرودشت شناخته شده است و انواع انار فاروق شامل انار شیرین شهوار، میخوش زرده انار، سباب و انار شبستان است.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۹۱۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی قابلیت‌های گردشگری گیلان در جشنواره بهار نارنج

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر مهدی پور عصر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره بهار نارنج در کومله اظهار کرد: این جشنواره همانند سال گذشته با قدرت و قوت برگزار می‌شود.

شهردار کومله با بیان اینکه جشنواره بهارنارنج در ۴ روز برگزار می‌شود، گفت: روز نخست جشنواره به کودک و نوجوان اختصاص یافت و روز دوم به غذاهای محلی و بومی گیلان خواهیم پرداخت.

مهدی پور از ایجاد ۱۰۰ غرفه صنایع دستی و مواد غذای در جشنواره بهار نارنج در کومله خبر داد و بیان کرد: جشنواره بهار نارنج فرصتی برای معرفی غذاهای محلی و صنایع دستی و قابلیت‌های گردشگری گیلان است.

به گفته وی جشنواره بهار نارنج در سال گذشته با استقبال خوب مردم و گردشگران همراه بود و پیش بینی می‌شود امسال هم این استقبال تکرار شود.

شهردار کومله از ثبت ملی جشنواره بهارنارنج خبر داد و اضافه کرد: جایگاه ملی جشنواره به معرفی کومله و محصول بهارنارنج و تقویت گردشگری این شهر کمک می‌کند.
مهدی پور با اشاره به گردشگری بودن شهر کومله بیان کرد: جشنواره بهارنارنج فرصتی برای رونق اقتصاد گردشگری در کومله است.

وی با اشاره به سرویس رایگان حمل و نقل تا محل جشنواره افزود: ۷ دستگاه خودرو مینی بوس برای انتقال مسافرین از مرکز شهر کومله تا محل جشنواره اختصاص یافته است.

شهردار کومله از برندسازی جشنواره بهارنارنج خبر داد و اضافه کرد: در کنار استمرار برگزاری جشنواره بهار نارنج در کومله، دنبال برندسازی آن هستیم.

مهدی پور با تاکید بر لزوم ساماندهی محصولات بهارنارنج در کومله بیان کرد: جشنواره مقدمه‌ای برای ثبت مشتقات بهارنارنج و ساماندهی محصولات است.

وی تاکید بر لزوم ساماندهی مساله ترافیکی محل جشنواره بهارنارنج افزود: مقدمات رفع مشکلات ترافیکی جشنواره بهار نارنج فراهم شده که البته این مهم با کمک مسافرین و گردشگران محقق می‌شود.

شهردار کومله با اشاره به ساماندهی مساله پسماند در روزهای جشنواره بهار نارنج بیان کرد: با تدابیری که اتخاذ شده در ساماندهی مساله پسماند مشکلی نخواهیم داشت و خدمات شهری کاملاً آماده هستند.

مهدی پور از رونمایی سرود ملی بهارنارنج خبر داد و بیان کرد: این سرود با محوریت بهارنارنج در روز جشنواره رونمایی می‌شود.

کد خبر 6095251

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد
  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد
  • تصاویر | ویرانی گسترده در روستای امام‌زاده ابراهیم
  • جشن ریواس در روستای راونج دلیجان برگزار شد
  • رونمایی از سه کتاب منتخب آثار جشنواره شهید آوینی
  • معرفی قابلیت‌های گردشگری گیلان در جشنواره بهار نارنج
  • آغاز چهارمین جشنواره گل و گلاب در بوستان آب و آتش
  • معرفی ۱۰۷ برگزیده دومین دوره جشنواره شهید آوینی در شیراز
  • ویرانه برجای‌مانده از آتش‌سوزی روستای گردشگری
  • راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور